Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15301 til 15320 af 27496
-
Retter opgaver gratis
ForumindlægHej jeg er en fyr på 17 som går i 1. G Jeg retter gratis Biologi- og Fysikopgaver på 7, 8 og 9 klasse. Send mig en mail: [email protected] -
klorofylmutanter i byg
ForumindlægHej I min biologi rapport ( som omhandler byg ) skal jeg besvare følgende spørgsmål: Hvorfor dyrke Viridis-frøene på 3 forskellige måder? og Hvad kan forårsage mutationer? På forhånd tak -
Algegiftstof - indtagelse spørgsmål.
ForumindlægHej folkens. I Min biologi aflevering har jeg fået dette spørgsmål: Forklar, hvorfor indtagelse af algegiftstoffet fra Anabaena kan forårsage muskelkramper: Nogle der kunne forklar mig hvorfor dette er tilfældet? :) -
Valg af sag
Forumindlægvil så gerne skrive i psykologi og biologi men er simpelthen på barbund, hvad angår SAG?? er der ikk nogle med umiddelbare ideer der kan skrive.. så har jeg lidt at tænke over! på forhånd tak.. -
Parkinson
ForumindlægHej..Jeg skal til at skrive 3.g-opgave i biologi om parkinson, og ville derfor høre, om der er nogle, der har nogle nyttige links eller eksempler på bøger, som jeg skulle anskaffe mig.På forhånd tak :) -
Rejsen - ekstremsport
ForumindlægJeg vil gerne skrive om ekstremsport - ved ikke om det bliver idræt eller biologi og dansk. Men tænke om nogen ved om man kan få en dagbog fra eksempelvis en bjergbestiger, og bruge den til danskdelen? -
Psykologi
ForumindlægJeg skal finde den psykologisk og psykiatrisk tilgang til skizofreni og forskellen for de to? altså hvorfor tror psykiatrien på biologi og hvorfor tror psykologiske på det noget der sket med dig? kan i hjælpe :) -
Proteinsyntesen
ForumindlægJeg har i biologi fået stillet spørgsmålet:Redegør detaljeret for proteinsyntesen.-Hvad sker der i cellekernen, hvad sker der i ribosomerne.Jeg håber at nogen kan give en hjælp.På forhånd tak.-Anders -
SPANSKE SYGE
ForumindlægHej Folkens jeg har brug for Noter til Spanske syge! Fag kombination: Biologi og Historie skriv gerne i min indbakke hvis du har noget jeg kan bruge På forhånd tak :) -
PCR-primer
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologi-opgave hvor jeg skal angive en PCR-primer, der anvendes ved opformering af at stykke DNA, som jeg har vist på en figur. Er der en der kan forklare mig hvordan man gør det. Tak. -
Terminsprøver
ForumindlægHej. Jeg har terminsprøver hele næste uge, hvor der også er biologi og geografi med denne gang. Ved i hvad prøverne handler om. Altså er det sådan generalt om fagene eller er det specifikke emner? Hvad kan man øve på? :) -
Hjælp til synopsis!!!
ForumindlægHar fået en AT-synopsis hvor jeg skal krydse fagene: Tysk/Naturgeografi eller Tysk/Biologi. Med overemnet "Madkultur". Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive om? -
Hjælp til hvad jeg skal skrive om i min synops?
ForumindlægHar fået en AT-synopsis hvor jeg skal krydse fagene: Tysk/Naturgeografi eller Tysk/Biologi. Med overemnet "Madkultur". Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive om? -
Oplæsning til eksamen
ForumindlægHej folkens...Kort og godt; hvordan læser i op til eksamen? - navnlig biologi som jeg snart skal op i! umiddelbart har jeg tænkt mig at læse et emne op hvorefter jeg gennemgår det med spørgsmål etc... -
Økotaksikologi
ForumindlægHejsa...er i stor nød, skal op til mundtlig biologi eksamen A-niveau!er der nogle der evt. sidder inde med nogle gode biologinotater til emner som økotoksikologi? ville være en virkelig stor hjælp... -
gennemsnit
Forumindlægheyjeg er oppe i fuld pensum, hvordan regner jeg mit snit ud??og bliver engelsk og biologi karaktere fra 1 og 2g regnet med selvom jeg har begge på højt niveau?ses -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak.. -
Hjælp til forklaring af figur.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og kan ikke finde hovede eller hale i en biologi opgave, håber nogen vil hjælpe mig med at forstå figuren best muligt. Opgave formulering er vedhæftet. Tak på forhånd. -
Blodtryk og puls
ForumindlægHej venner. Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have hjælp med til, at besvare i biologi. På forhånd tak :) . - Hvorfor har rygning og motion indvirkning på puls og blodtryk. - Beskriv den biologiske forklaring på indvirkningen -
eksamensopgave august 1994
Forumindlæghej... så er der igen problemer med biologien. Denne gang vil jeg godt have hjælp til denne opgave:http://www.lokal.herlev-gym.dk/laererne/MW/2BI/opgaver/skr1.pdfForstår ikke lige halt hvad det er at tetracyklin gør ud over at den selvfølgelig hæmmer proteinsyntesen.
