Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15321 til 15340 af 33650
-
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Budskab Antigone
ForumindlægHej Er der nogle derude der evt. har et bud på hvad budskabet er i Sofokles Antigone og Anouilhs Antigone? er lidt blank. Tak -
Desperat hjælp til analyse "Cecil" af Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle! jeg sidder i den situation at skulle til dansk eksamen (student) her en af de næste dage, og har desperat brug for an analyse/fortolkning af novellen "Cecil" af Johannes V. Jensen. Meget, meget gerne med tidsperspektivering (folkelig realisme/det folkelige gennembrud, mener j... -
Just like that personkarastestik :)
Forumindlægjeg har brug for en person karastestik,, har kigget på den men har ikke fundet noget rigtig,, vi i kunne hjælpe mig ville det være meget godt, håber der er nogen der kan det :D :D :D -
Fototagning?!
ForumindlægDer skal snart tages foto på min skole, og vi har den tradition med, at på 3. år skal man klæde sig ud efter hvilket bogstav éns klassen har. Jeg går i y-klassen, så er der nogle, der har nogle idéer til et tema til udklædning, der starter med y? Det må også gerne være et engelsk ord... Håb... -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
Ten indians
ForumindlægEr der ikke nogen der har læst denne tekst af Ernest Hemingway?? Mangler et overordnet overbilk af den... -
SRP - Afsætning + IØ (HHX)
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP, og skal derfor til at lave noget informationsindsamling. Mit hovedemne er Vestas, og deres indgriben i Kina. Hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Vestas indgriben i Kina. Internationaliseringen i Kina. Distribution/Eksport områder Vestas benytter sig af ... -
Standpunktskarakter
ForumindlægEr det rigtigt at man kan ikke får 02 og 12 i sin standpunktskarakter og man vuderer mellem 4 - 10 -
Den nye skala, hvordan regner man snittet?
ForumindlægHej allesammen... Nu sidder jeg og er igang med eksamen, og kunne godt tænke mig at kunne regne mit snit ud... Har fået flere forskellige måder afvide... Lad os sige at mine karakterer ser således ud: Dansk a, 4 SSO b, 7 Matematik c, 10 Idræt b, 7 Hvad ville mit snit være? for kan ikk finde ud... -
Begår Antigone hybris?
ForumindlægHej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng) -
hm - forstår ikke
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad stedord er, je gvil ikke have link , har læst masser af dem, men forstår det ikke, tak -
Essay
ForumindlægJeg har et essay på 2 sider for til i næste uge.. emnet er: "Hvad er det som gør Danmark så dejligt?" Og jeg har bare fuldstændig tabt, har søgt og søgt, men finder kun det samme ubrugelige.. Er der ikke nogle der bare har et eksempel eller noget? - Den hjælpeløse.. -
AT om Diskoskast
ForumindlægHej, Er der nogen der har en god måde at lave AT om Diskoskast? Jeg er gået helt i stå og kan slet ikke starte den.. Tak -
Kærlighed til naturen - danske tekster.
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en synopse om kærlighed til naturen, men jeg kan ikke finde tekster, der kan bruges til kilder og perspektivering. Jeg havde tænkt på noget om indianere, men mit materiale skal være af 100% dansk oprindelse - så der er pænt svært at finde noget. Jeg skal bruge 2-3 tekst... -
Hjælp mig!! .. Vigtigt!!.. Please!!
ForumindlægHej .. jeg er ikke danske .. og jeg har problem med at laver referat .. og der en novelle der hedder "Beretningen om Bamse" af Preben Nielsen.. Håber at hjælper mig så hurtigt som muligt .. fordi i morgen skal jeg aflevere min referat til min lærer og det er på 10. klasse niveau ..... -
boganmeldelse
Forumindlæghvad skal man have med i en boganmeldelse? -
INFOMEDIA/SKODA
ForumindlægHej allesammen .. er der nogen af jer der kender det nuværende brugernavn og kodeord til SKODA eller INFOMEDIA , om I vil .. Der hvor der er artikel database .. Det haster da jeg har smidt det væk , og skal bruge det nu til en opagve jeg skal aflevere i morgen :( Håber meget der er en der kan ...
