Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15341 til 15360 af 23766
  • Fire-dimensionale rum

    Forumindlæg
    Hey There.. Jeg skal skrive om det 4-dimensionale rum i Matematik og fysik, hvor jeg skal præsentere grundlæggende begreber og regler forregning med vektorer i i 4D-rummet R4. Mit spørgsmål er så, om der er noget man skal være opmærksom på, når man skal gennemgå regnereglerne for regning med ve...
  • Nyttevirkning, pære aluminiumsfolie

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med noget fysik, og jeg blev pludselig helt usikker på det, jeg har skrevet. Mit spørgsmål er: Hvad vil der ske med en elpæres nyttevirkning, såfremt pæren indpakkes i aluminiumsfolie? Vil nyttevirkningen blive større eller mindre? Og vigtigst af alt hvorfor?
  • keglesnit, ellipse, cirkel osv.

    Forumindlæg
    hej alle :) mit emne hedder banekurver, og jeg har nu beskrevet en masse om parameterkurver, fart og acceleration, men nu skal jeg ha noget med keglesnit med, men hvordan får jeg det flettet ind? gerne noget med udgangspunkt i fysikken, da den skal indgå? tak :)
  • hjælp kan ikke forstå sammenhængen

    Forumindlæg
    Eksamensspørgsmål: Lyd Frekvenser. Svingningsforhold. Diatonisk og kromatisk skala. Mit spørgsmål: har både læst i min bog og på internettet og kan ikke finde frem til hvad der menes med svingningsforhold og har også brug for at finde sammenhængen med diatonisk og kromatisk skala i fysik.. ...
  • Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet

    Forumindlæg
    Jeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik.
  • transformation! hjælp haster!!

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige i 9.klasse som har brug for en forklaring på hvad en transformer er, og det haster utrolig meget (er til imorgen.) jeg er ikke så god til fysik, så ikke noget med mærkelige ord osv. vel? og helst en forklaring der kommer ind på det hele, eller det meste. på forhånd tak :-)
  • Stefan-Boltzmannslov

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder lige midt i 3 årsopgaven - og er stødt på et større problem. Hvorfor er det, at temperaturen i 4 potens er proportional med emissionen (itentiteten) af varmestrålingen, i denne lov? Håber der er nogle der kan hjælpe - sidder med en uforståelig englsksproget fysik bog... ARG...
  • Satellit

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kender en hjemmeside eller lign. hvor man kan finde oplysninger om en satellit? Jeg skriver studieretningsopgave i Fysik/Mat og en del af opgaven lyder på at gøre rede for den mekaniske energi af satellit omkring en planet.. på forhånd tak. mvh. Søren
  • Hjælpelærer i matematik søges

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-)
  • Udregn tyngdekraften.

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med en opgave til fysik, men har svært med denne her: En kasse som vejer 23 kg står på gulvet. a: Indtegn tyngdekraften Ft fra denn kasse på figuren som en pil hvor du angiver retningen b: Udregn størrelsen af tyngdekraften på kassen
  • Fyrværkeri 2.g-studieretningsogave

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive 2.g studieretnings opgave. Skal skrive noget om fyrværkeri. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal lyde... Håber der er nogle der har nogle gode links eller har noget om fyrværkeri som de vil dele. Fag: Kemi/Fysik
  • Off-akse

    Forumindlæg
    Hej - jeg er godt igang med SRP omkring optik og linser. Er stødt på et begreb som jeg ikke rigtig kan finde en definition af. Begrebet er "off-akse"? Har spurgt nogle fysik lærer, men de ved det ikke rigtig.. Så søger hjælp her.
  • Opgaveark til "Den hoppende bold"?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak
  • Ligevægt på vægt

    Forumindlæg
    Jeg så dette spørgsmål i matematik-forummet, men jeg synes, det ligner en fysik-opgave, så jeg tænkte om nogen herinde kan besvare spørgsmålet... https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=460231
  • raketforsøg?

    Forumindlæg
    hej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • AT- i tvivl

    Forumindlæg
    jeg har valgt at skrive om Astrologi/astronomi med fagene Religion og fysik. men jeg har fortrudt lidt mit valg. for jeg har ikke helt en klar ide om hvordan jeg skal sætte det sammen... hvis nogen af jer har ideer så kom med dem :D
  • Hmm, har i skrevt opgave om dette?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark.
  • nogen der har skevt opgave om dette.?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark.
  • haster!

    Forumindlæg
    hjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please??