Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15361 til 15380 af 20599
-
Social differentiering og kulturelle mønstre
ForumindlægJeg har trukket 3 tekster under emnet social differentiering og kulturelle mønstre, i en 24-timers samfundsfags eksamen idag. Jeg skal lave en synopsis med en problemformulering og spørgsmål med de taksonomiske niveauer, men jeg er helt på bar bund. Er der nogen der har gode ideer eller kan give ... -
Religionsfagets begrænsninger: Konvertitislam
ForumindlægJeg har valgt konvertitislam som et alternativ til folkekirkekristendom, men jeg er i absolut vildrede over hvordan, religionsfaget begrænser min opgave, da jeg egentlig synes, at opgaven udelukkende bygger på religion og samfundsfag (mit andet fag), og at religion ikke kan erstattes af et andet ... -
Analyse af "Venus fra Urbino"
ForumindlægJeg er ved at skrive AT omkring skønhedsidealer i samfundsfag og billedkunst. Derunder skal jeg i billedkunst analysere billedet "Venus fra urbino". Jeg har lavet en formalanalyse, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal skrive i social og betydningsanalysen. Er der nogen de... -
Forklaring på Briternes separation fra EU udfra statistik
Forumindlæghttps://knoema.com/potjkhd/brexit-explaining-uk-s-vote-on-eu-membership Skal lave en analyse af hvordan briternes afstemningen af medlemskab i EU har været påvirket af deres totale stemmedeltagelse, ud fra statistikkerne fra linket over, men forstår det ikke helt.. Hvis nogen kan være så venlige... -
Kan man opgradere Samf C til B hvis man har været til eksamen på C niveau
ForumindlægIdag var jeg lidt uheldig at få 02 til samfundsfag C eksamen. Kan jeg på nogen måde opgradere Samf C til B eftersom at karakteren 02 vil trække gevaldigt ned i mit gennemsnit, men også fordi jeg mener at jeg kan få højere karakter. -
Dansk politik
ForumindlægHej :) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og har trukket emnet dansk politik. Mine tekster handler mest om hvordan Venstre og Socialdemokratiet står i forhold til hinanden i meningsmålingerne. Har I gode ideer til problemformulering og problemstilinger? (alle ideer vil gavne mig, da sa... -
HVAD FANDEN SKAL JEG SNAKKE OM?!
ForumindlægJeg skal op i AT eksamen om få timer med den ondeste lærer på jorden og jeg har ikke forberedt noget overhoved. Jeg arbejder med telefonens gennembrud og med fagene historie og samfundsfag, hvad f*ck skal jeg snakke om? Kan jo heller ikke bare læse op fra synopsen, men har nada udover den! -
Terrorisme med teorier
ForumindlægHej min opgave lyder sådan her: 1) Undersøg ud fra 1-2 selvvalgte samfundsfaglige teorier årsagen til, at personer generelt deltager i national terrorisme og mere specifikt i terrorisme i forbindelse den nordirske konflikt. Jeg skriver SRO, er der nogen former for hjælp at hente herinde?... -
Hjælp til Chi i anden test
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og er igang med SRO med fagene samfundsfag og matematik. Vi har i den sammenhæng lavet nogle spørgeskemaer, hvor vi skal lave en chi i anden test, udregne nulhypotesen og p-værdien. Jeg har googlet lidt, men er helt lost. jeg tænkte om der var nogle venlige sjæl... -
Lektiehjælp/eksamenslæsning tilbydes
ForumindlægHej Jeg er uddannet i statskundskab fra Københavns Universitet. Jeg tilbyder eksamenslæsning og lektiehjælp i samfundsfag på gymnasielt niveau. Jeg har betydelig undervisningserfaring. Har arbejdet i en politiske kontekst både i Danmark og USA, så har betydelig erfaring. Giv endelig et kald... -
Hjælp til at beavare skema!!!
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRO i samfundsfag og natur- geografi og jeg håber der er nogle der måske kan hjælpe mig mes at svare på en figur. Jeg håber der er nogle der sidder med bogen "alverdens geografi", som kan hjælpe mig med at svare på figur 2.26 på side 54.., på forhånd taaak -
Uddannelses muligheder?
ForumindlægHej folkens - jeg møder ind til 2g her efter sommerferien. Jeg ved allerede på forhånd hvad jeg tænker jeg vil jeg vil have en karrerere i. Det skal være noget indenfor samfundsfag, Kan i komme med nogle bud på hvilke uddanelser som ville være gode? Jeg sigter efter et snit på 7 cirka. -
Katastrofen - idéer?
ForumindlægHej. :-) Jeg skal til at prikke hul på AT med overemnet: Katastrofen. Mit selvvalgte emne skal skrives med tværfaglig kombination af samfundsfag, engelsk eller historie. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne, jeg skal vælge, så derfor vil jeg sætte pris på nogle eventuelle forslag. God d... -
Søger opgaver med 10 el. 12
ForumindlægHej. Jeg søger opgaver/synopser med karakter på 10 eller 12 (gerne fra eksamener) til inspiration og læring her op til min HF eksamen: - Synopsis til KSH (religion,samfundsfag,historie) B - Englesk skritlig B - Dansk skriftlig A - Matematik B (+ mundlig synopsis) - Samf.B Så har i... -
HJÆLP, HASTER! ://
Forumindlæg**************** SAMFUNDSFAG ******************* Nogen som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål, skal bruge svarene til min synopsis :) 1) Hvad er den politiske dagsorden og hvordan skabes den? 2) hvilke sammenhæng er der mellem alder og tv - nyhedsforbrug? 3) hvilke betydning h... -
helpppppppp
Forumindlæg**************** SAMFUNDSFAG ******************* Nogen som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål, skal bruge svarene til min synopsis :) 1) Hvad er den politiske dagsorden og hvordan skabes den? 2) hvilke sammenhæng er der mellem alder og tv - nyhedsforbrug? 3) hvilke betydning h... -
æstetiske
ForumindlægHej folkens (dansk og samfundsfags opgave) Jeg sidder med en novelle af jan Sonnergaard hvor han udtaler at han har smeltet det æstetiske sammen med det realistiske. Mit problem er så at jeg ikke helt kan forstå hvad han mener med det? Et af problemerne er også at jeg ikke helt kan forstå hvord... -
Diskursanalyse i danskfaglig sammenhæng
ForumindlægMin opgave lyder: "Vurder diskursanalysens anvendelsesmuligheder i samfundsfag og dansk" Samfundsfagsdelen er piece of cake, men jeg syntes at danskdelen er sværere. Jeg tænker selv på at det må være i forbindelse med lingvistiske studier eller noget i den stil. Nogle foreslag? Hvis i h... -
Beståelsesprocent - eksaminer
ForumindlægHejsa :) Jeg skulle høre om der var nogle der kendte til beståelsesprocenten på de forskellige fag i gymansiet, navnlig Samfundsfag A eksamen. Jeg går og overvejer en opgradering fra B til A, men har hørt rygter om at prøven har rigtig lav beståelsesprocent. Hvad siger I? og hvad mener I? ... -
AT - Klima
ForumindlægHej .. Jeg har om AT Har utrolig meget svært med AT forstår det aldrig!.. Har om "Klima" vil gerne have om nogen kunne hjælpe mig med min problemformulering og underspørgsmål? .. Jeg har 2 fag Samfundsfag og psykologi .. Jeg har lavet min problemformulering som hedder: • Hvilk...
