Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15381 til 15400 af 20599
-
Hjælp til problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket emne til 24-timers samfundsfags eksamen, og har en del problemer med at få problemformulering på plads .. Jeg har trukket emnet " Velfærd og ulighed i Danmark "; og har seks artikler mest handler om marginalisering og hvor svært det er for unge at finde... -
redegørelse
ForumindlægHej! jeg skal aflever en aflevering imorgen i samfundsfag. (1.g - stx) spørgsmålet lyder: ? Redegør for hvad der sker i det økonomiske kredsløb (se nedenfor) ved hhv.? høj arbejdsløshed i udlandet og dermed faldende import/eksport i forhold til denne figur: http://www.forlagetcolumbus.... -
Velfærdsstaten
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en samfundsfags aflevering til i morgen og sidder og har lidt problemer med nogle delkonklusioner jeg skal lave. Mine underspørgsmål lyder således: Hvilke krav stilles der til de offentlige ydelser? Hvad er problemerne med de nuværende løsningsforslag? Hvis hidtil løsningsfo... -
Synspunkter på 2 tekster om velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal finde korte præcise synspunkter i teksterne - Velfærdsstaten er et fællesskab, som burde hyldes og Velfærdsstaten gør os alle til egoister Derefter skal jeg give en samlet konklusion og inddrage ideologierne. Men jeg er dårlig til dette og har svært ved komme igang (samfundsfag er jeg... -
AT 2011: Novellen udenfor
ForumindlægHeeej derude.. Er der nogen som har læst svend åge madsens novelle "Udenfor", som kan forklare hvordan jeg kan kombinere det med samfundsfag til AT? Altså det handler kort om hvordan unge og børn lurer en familie udefra en stakit. du kan læse lidt om novellen her: http://vidensbanken.... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHeej... Så skal jeg igang med eksamensprojekt på HF og skal til at vælge 2 fag og emne at skrive i og om :) jeg har overvejet at skrive i samfundsfag/engelsk, men mit hovede er tømt for emne ideer... er der evt. nogle af jer der kunne hjælpe og komme med et par forslag..?? på forhånd tak :) -
B: Synopsis, globalisering
ForumindlægHej SP. Sidder og skal lave en synopsis i samfundsfag med hovedteamaet "globalisering". Synopsen skal tage udgangspunkt i noget empirisk materiale - helst en artikel. Jeg har sådan set ikke rigtig noget problem med at skrive den, jeg mangler bare et perspektiv - altså en relevant ar... -
Undersøge og redegøre.
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave for. Jeg skal undersøge, men ikke redegøre. Undersøg hvad begrebet ”indkomstfordelingen” dækker over, og undersøg hvad tabel 8.3 siger om levekår og social ulighed i udvalgte EU-lande 2008 Undersøg hvilken holdning til lighed der fremkommer i artik... -
Eksam
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til mundtlig eksam her på torsdag :( Jeg skal læse hele pensomet igenem som jeg er igang med. Men det jeg ikke forstår er hvad teorierne går ud på. Har samfundsfag på c og vi har arbejdet med bogen ''Liv i Danmark'' vi har arbejdet med de første 7 ka... -
Hjælp tilbydes i Engelsk, Historie, Dansk, mm.
ForumindlægJeg tilbyder hjælp i Engelsk, Historie, Samfundsfag, Dansk samt andre humanistiske fag. P.t. læser jeg kandidat i Engelsk og Historie Jeg har boet og arbejdet i England i 1½ år, hvorfor jeg taler sproget flydende. Jeg har en del erfaring med lektiehjælp og privatundervisning. Jeg kan der... -
AT
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om et af følgende emner: Overvågning af londons gader eller: overvågning i USA efter 9/11 Men kan ikke rigtig finde noget materialle til det. Som. f.eks. engelske taler eller terrorloven? Er der nogen som evt. har noget liggende eller ved h... -
Cost benefit analyse
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om fosterdiagnostik i AT i fangene samfundsfag og biologi. Jeg skal lave en cost benefit analyse over fosterdiagnostik, om det kan betale sig at udføre det gratis. Endvidere skal jeg finde oplysninger om hvad det koster hele præcist for samfundet at udføre fosterdiagnostik... -
AT-EKSAMEN 2011 DOPING
ForumindlægHej alle sammen :-) som mange andre, er jeg også igang med at lave AT. Jeg er dog løbet ind på nogle problemer. jeg skriver om doping inden for cykelverdenen og hvordan doping har påvirket vores samfund. Er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg får koblet "moderne teknologi" ind... -
Indvandringen sæsonbestemt
ForumindlægHej søde mennesker på Studieportalen.dk ! I samfundsfag skal jeg svarer på nogle spørgsmål. Et af spørgsmålene lyder: Indvandringen i Danmark er sæsonbestemt. - Hvorfor? Jeg har simpelthen ledt alle vegne, men der er bare ingen steder jeg kan finde noget om det. Derfor håber jeg meget på, at nog... -
forståelse for anvendelse af trekassemodellen
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder og skriver lidt notater ned til samfundsfag, da jeg skal op til eksamen i det her på tirsdag. jeg er stødt på trekassemodellen og jeg har læst lidt omkring den osv men jeg forstår ikke helt hvordan man skal forklare den altså med et eksempel osv. så jeg håb... -
Ekstremisme - EP (HF)
Forumindlæghej :) Jeg har valgt "ekstremisme" som mit emne til mit EP 2011. Jeg har samfundsfag B og psykologi B inden under, som mine to fag. jeg læste en del om ekstremisme, og om Hitz Ut Tahrir inden. men syns jeg er kørt lidt død? nogen som har nogle forslag til hvad man kunne skrive om, i... -
Overvågning vs. demokrati
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med mit AT og er nu kommet til min 3 problemstilling der lyder: Hvilke demokratiske problemer melder sig i forbindelse med overvågningssamfundet? Jeg har om George Orwells 1984 i Engelsk og Foucault i Samfundsfag, hvor jeg har valgt at sætte fokus på overvågningssamfun... -
CORONA
Forumindlæghej søde, vil du hjælpe med lidt samfundsfag. det er sådan at jeg har fået en opgave for hvor jeg skal svar på nogen spg om Corona men jeg er nået til den sidste og den ved jeg ikke hvad jeg skal svar så hvis du vil svar vil det være en kæmpe hjælp for mig spg er: Hvilken betydning har det at no... -
Sociale og kulturelle forskelle - eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 9. klasse og har trukket "sociale og kulturelle forskelle" i samfundsfag til eksamen. Selvom 9. klassernes afgangseksamen er aflyst i år, skal vi alligevel lave eksamensforberedelse og evt. have prøveeksamen. Derfor vil jeg spørge, om I har nogle idéer til no... -
Samfundsopgave. Kvinders valgret
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i samfundsfag omkring kvinders valgret og ligestilling, jeg mangler at finde nogle teorier, jeg kan stille op mod hinanden, om hvordan det ser ud i dagens Danmark idag? hvor skal jeg finde disse teorier? Jeg synes det er en jungle at finde rundt og hvad de...
