Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15461 til 15480 af 23785
  • Syg og Munter

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som har lavet en analyse og fortolkning af denne bog?? Jeg har haft det skidt i 2 uger så jeg er godt bagud!!? nogle der vil gi mig en hånd hvis de har den liggende nogle steder?? min mail er [email protected]
  • litteraturhistorisk perspektivering

    Forumindlæg
    hej alle. jeg skal aflevere en analyse af 2-3 noveller fra radiator (Jan Sonnergaard) på mandag, jeg har valgt William og Kimono mit hus. Og min lærer ønsker at der skal være en litteraturhistorisk perspektivering med. Men jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere dem til. håber i kan hjælpe mig :)
  • Berettermodel og genre - "Som englene flyver"

    Forumindlæg
    Jeg har lige læst en fantastisk novelle af Naja Marie Aidt - "Som englene flyver". Jeg har siddet og prøvet at analysere teksten. Men, jeg er lidt usikker på hvordan den passer ind i berettermodellen og om den har nogen bestemt novelle genre. Kan nogen hjælpe lidt?
  • kongekabalen, point of no return

    Forumindlæg
    Heej, Er ved et lave en analyse af kongekabalen. Men kan ikke bestemme mig for hvor point of no return ligger. Er det pressemødet hvor Ulrik Torp stiller generende spørgsmål? Der hvor Ulrik møder Moll? Eller noget helt andet?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)
  • Sjæleblanderne

    Forumindlæg
    Jeg trak venskab som fordybelsesområde, og har valgt novellen "Sjæleblanderne" af Kåre Bluitgen som prøveoplæg. Er der nogen som har lavet en analyse af denne novelle, så jeg kan bruge det til inspiration, da jeg nemlig ikke kan komme videre?
  • Novelle: Skrigeren

    Forumindlæg
    Er der nogen, der tidligere har skrevet analyse og fortolkning eller anden opgave om Skrigeren af Villy Sørensen? Jeg er kørt godt og grundigt fast i det, og jeg kan ikke rigtigt komme videre. Nogen, der kan hjælpe?
  • Noen der har læst de 2 digte..

    Forumindlæg
    hej..jeg ville høre om der var nogen der havde læst de to digte "vor arv" af erik knudsen og "således har overmagten administreret det" af Marianne larsen..?jeg skal snart igang med at analysere det, men ved ikke helt, hvad de to digte egentlig handler om..tak
  • Hjælp til at finde kildetekst til jødisk og kristen påske

    Forumindlæg
    Hej jeg har tænkt mig at skrive min projektrappot i religion b om påsken hos jøder og kristne, vigtigheden i dem, forskelle og ligheder. Jeg har svært med at finde tekster som jeg kan analysere og belyse vigtigheden af dette. Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • hjælp til påsken( religions projekt)

    Forumindlæg
    Hej jeg har tænkt mit at skrive mit eksamensprojekt om påsken hos både jøder og kristne. Ligheder og forskelle mellem dem, men jeg kan ikke finde nogen tekst til analyse og jeg er ik sikker på hvordan min redegørelse skal være. Er der nogen der kan hjælpe?
  • hvordan misbrug opretholdes

    Forumindlæg
    "der ønskes en analyse af, hvordan misbrug opstår og opretholdes" Sådan lyder en sætning i min problemformuleren til SRP. Jeg har svaret på hvordan misbrug opstår men er der nogle der har en idé til hvordan jeg skal svare på hvordan misbrug opretholdes?
  • Slutningen på Nørreport af Katrine Marie Guldager

    Forumindlæg
    Jeg har læst og skal analysere Nørreport. Men kan simpelthen ikke forstå slutningen? Jeg regner med han lyver. Men hvorfor? Er det fordi han føler, han kun får opmærksomhed, fordi han blev hentet af en ambulance? Vil han bare behandles som alle andre?
  • Jan Sonnergaard: Radiator

    Forumindlæg
    Hejsa.. Skal til at skrive SSO om Jan sonnergards Radiator, hvor jeg udvælger tre noveller, men jeg mangler en analyse og fortolkning af "William" og "Lotte" til at støtte mig op ad.. Nogen der har noget på hjerte? :)Takker..
  • A Country of Beggars

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en analyse af en HF-terminsprøve der hedder "A Country of Beggars" Jeg er meget i tvivl om hvordan slutningen skal tolkes ? Er der evt. nogen som har haft den og kan være til hjælp ? Mvh. Morten Nyegaard
  • Folkeeventyr til eksame

    Forumindlæg
    Jeg har trukket folkeeventyr til eksame og tænkte på om nogle af jer kendte nogle gode til eksamen? Jeg tænkte selv på Hans og Grete, da jeg i forvejen kender den og den virker som en tekst med meget at analysere.
  • Synopse hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket fordybelsesområdet billeder til vores dansk synopse. Er der nogen der kan komme med gode bud til billeder, der er gode at analysere? Nogle som man måske kunne relatere til de fleste af Erik Henningsens billeder (Barnemordet, en folketaler, osv) Tak!
  • SSO - Jammersminde

    Forumindlæg
    Hej!Jeg/min veninde behøver hjælp - meget hjælp - til en analyse af Leonora Christinas værk; Jammersminde. Jeg kan intet finde på nettet om værket til hende, og hun er på helt bar bund...så hvis der er nogle der sidder inde med oplysninger, vil det redde en studenterhue!På forhånd tak.Tina
  • Hjælp til tegning. HASTER!!

    Forumindlæg
    Hey people. =) Er der en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med at analyser resultaterne i figuren og forklar fordelingen af nitrat og ammonium i vandsøjlen. ? Figueren kan I finde i det nedenstående link. Og mange tak, på forhånd. http://peecee.dk/upload/view/153146
  • Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.

    Forumindlæg
    Skal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer.
  • Essay tekster

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:)
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd.