Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15481 til 15500 af 23785
  • Camen

    Forumindlæg
    Hey go jul og godt nytår! Er der nogen som har læst Carmen og som ved lidt om den ? Jeg har fået til opgave at skrive en stil (Analyse/fortolkning) af den men aner ikke hvad jeg skal skrive! Nogen som kan hjælpe?
  • Salvador Dali - Drøm inspireret af en bis flyven om et granatæble et sekund før opvågnen

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en billede analyse af ovenstående billede. Er der nogen der kan hjælpe med noget om hvad de forskellige symboler betyder.? F.eks. tigre er tegn på mandighed osv.Alt andet om billedet modtage også med glæde, så jeg måske kan se andre vinkler og ikke bliver for snæversynet.
  • Obama

    Forumindlæg
    hej jeg vil bare spørger, om nogen har skrevet en analyse af kommunikationssituationen i forbindelse med Barak Obamas indsættelsetale d. 20. januar 2009 skal desuden også lave en kort redegørelse for, havd retorik er, og hvorfor det er væsentligt at beskæftige sig med retorik har brug for hjælp. ...
  • nogen der kan hjælpe? - ekstrem sport.

    Forumindlæg
    Har valgt fagene da/sa - emne: ekstrem sport. Nogle der kan anbefale en god artikel eller et kort værk til at bruge at analysere i (meget omkring følelsen af ekstermsport, fx bjergbestigning).
  • Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :)
  • Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt
  • Det blomstrende slagsmål

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal skrive en opgave/analyse/fortolkning af Tom Kristensens Det blomstrende salgsmål, og kan simpelthen ikke lige gennemskue teksten! - er der nogen som i korte træk lige kan hjælpe mig med at beskrive digtets handling og morale?? B^^k
  • Hærværk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3
  • Tema i Gåsepigen?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder og laver dansk synopsis, men jeg gik i stå, da jeg kom til temaet i folkeeventyret ''Gåsepigen''. Er der nogle der ligger inde med en analyse, eller har nogle tanker, som i vil dele med mig? Tak på forhånd!
  • problemformulering til emnet Intelligens

    Forumindlæg
    Hej.. skal skrive opgave i psykologi og har valgt emnet "intelligens"... Har valgt at redegøre for Gardners terorier om intelligens.. og så er jeg derfra lidt på bar bund.. skal jeg analysere en case, og i det tilfælde hvilken..??.. håber i kan hjælpe! er 1.års studerende på seminariet
  • Akut - AT Metoder Dansk/engelsk

    Forumindlæg
    Sidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere?
  • Den sidste aften af Herman Bang

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en DHO opgave og har valgt Den sidste aften, som en af mine noveller, at anylserer i forhold til Bangs brug af impressionisme og synspunkt på kvinderne i samtid... Er der nogen, der kan hjælpe? Der evt. har lavet en analyse af novellen?
  • "Dukkehjem"

    Forumindlæg
    Hej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon!
  • Søger en dokumentar om Islam og pilgrimsfærd

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med AT og mangler en god dokumentarfilm om Pilgrimsfærd i Islam, som jeg kan bruge til at analysere og fortolke. Jeg skriver i fagene religion og historie - og filmen må gerne have nogle subjektive holdninger :) På forhånd tusind tak, MVH Benedicte
  • Digt af Tove Ditlevsen help plz!!!

    Forumindlæg
    heysa skal analysere et digt at tove ditlevsen der hedder "når du forlader mig", og jeg fatter ca. hat af det... er der nogen der ved hvad de forskellige metaforer betyder, hvad selve essensen i digtet er osv? help plz >_<
  • Budskabet i "Torben og Maria"

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med at analysere novellen "Torben og Maria" af Naja Marie Aidt. Men jeg kan slet ikke finde ud af hvad budskabet er i denne novelle. Er der nogen som har læst den og kan komme med et bud? På forhånd tusind tak!
  • Den upålidelig forfatter i "Sildig Opvaagnen"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med at skrive min DHO i dansk, og skal bla. analysere Steen Steensen Blichers novelle: "Sildig Opvaagnen". Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp mht. den upålidelige fortæller som fremkommer. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd.
  • hooligan

    Forumindlæg
    Jeg skriver opgave om Green Street Hooligans. Hvis nogen har en analyse eller en personkarakteristik ville jeg være meget interesseret. Kan sagtens sende noget tilbage hvis nogen har brug for noget andet. håber meget i kan hjælpe!
  • Eksamen tysk

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket temaet KRimi Og har teksten Pendelverkehr, er der nogen som har haft den i timen, og dermed ligger notater ud, eller bare et resume af teksten Skal op imorgen, og ved virklige ikke hvordan jeg skal analysere teksten, please hjælp mig
  • Paolo og Francesca

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min muntlige dansk. Jeg har trukket forbudt kærlighed, og har valgt maleriet paolo og francesca. Da der ikke står noget på nettet om det, ville jeg høre om der er nogen der har analyseret det? Kunne godt bruge hjælp en en fortolkning nemlig :)