Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15481 til 15500 af 27496
  • Kokain - virkning

    Forumindlæg
    Når man får et spørgsmål i sin aflevering om at redegøre for kokains virkning, når man skriver i biologi med et psukoligsk syn også, hvilke punkter vil man så nerve? Skal det forståes som, hvordan kokain påvirker hjernen?
  • Løvskovens oprindelse?

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg har en biologi opg som jeg skal have lavet til på Torsdag, men jeg kan ikke finde noget med Løvskovens Oprindelse? Nogle der ved noget om det=? Tak på for hånd Oliver
  • Evolution

    Forumindlæg
    Hej allesammen:-D Jeg sidder og skal skrive en biologi rapport om evolution. kan i hjælpe mig med at svare på følgene spørgsmål ? " Hvad skal der til for at evolution foregår ?" på forhånd tak!
  • Eksamens

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der kan hjælpe til biologi opgaver, en jeg kan diskutere lidt med frem for svarene? Ältså en der kan bekræfte at mine overvejelser er på sin plads.
  • hjælp til AT

    Forumindlæg
    Jeg er kommet igang med AT og har valgt oldtidskundskab og biologi af de fag vi kunne vælge imellem, men mangler lidt hjælp til at formulere mine underspørgsmål måske lidt kreativt feedback. Så jeg holder mig på det rette spor. Emne: Biologi og Oldtidskundskab Hvad skete der da Vesuv udbrød ov...
  • Projekt uge - Racisme

    Forumindlæg
    Hej jeg ville spørge om der er nogle som kende en biologi lærer som ved meget om hjerne, race eller ved om er vores hjerne racistiske fordi så ville jeg meget gerne interview med.
  • Forsøg med pepsin

    Forumindlæg
    Vi har i biologi lavet et forsøg med pepsin. Et spørgsmål lyder således: “Hvilket miljø i fordøjelsessystemet skal tilsætningen af saltsyren efterligne?” Nogen der har nogle bud? Tak :)
  • Hvordan udvikles en knogle?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en biologi rapport, som skal indeholde noget om hvordan en knogle udvikles. Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder, hvis i ved noget så skriv det endelig!
  • Mitose og meiose

    Forumindlæg
    I biologi har vi om DNA og genetik. Nogen der helt kort kan forklare mitose og meiose? Har prøvet at læse alverdens meget om det, men ærligt, så forstår jeg ikke en dyt
  • ilt fra lunger til cellerne

    Forumindlæg
    hej! jeg har eksamensforberedlse i biologi, men sidder lidt fast ved et spørgsmål. er der nogen der kan redegøre i detaljer for iltens vej fra lungerne og videre ud til cellerne? tak på forhånd:)
  • Agarplader - bakterier

    Forumindlæg
    Hej Alle Nogen der ved hvorfor sættes agarplader uden aftryk i varmeskabet? Det er et forsøg i biologi vi er igang med. Vi undersøger bakterier i vores omgivelser? Tak for forhånd
  • Yellowstone nationalpark

    Forumindlæg
    hej med jer :) ved i hvorfor Yellowstone nationalpark hedder "Yellowstone", jeg har om det i biologi, og jeg har ledt på google, men kan ikke finde noget. håber i vil hjælpe :) Hilsen Tina
  • Underspørgsmål til synopsis

    Forumindlæg
    Hej. Kan I hjælpe mig med 3 super gode underspørgsmål omkring emnet "fedme" til min AT-synopsis ( et redegørende, analyserende og diskuterende). De skal dække fagene samfundsfag og biologi
  • Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, Jeg skal til eksamen i Biologi (C), og står med et spørgsmål der lyder: "Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen". Hvad indeholder det udover respiration i cellerne? Mvh
  • Forsøg/undersøgelse: overvægt

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender/har hørt om et forsøg/undersøgelse omhandlede overvægt, fedme, overspisning eller andet? Skal bruge det til AT hvor emnet netop omhandler dette i fagene biologi og psykologi :)
  • Forbindelse af punkter i en graf

    Forumindlæg
    Hej Hvis man har lavet en plot for nogle data i biologi og har forbundet disse punkter med linjer, for at det er nemmere at visualisere udviklingen, hvad kan så være konsekvensen ved at forbinde punkterne?
  • Begrebspar - HASTER!!

    Forumindlæg
    Står og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie.
  • Narturfags eksamen

    Forumindlæg
    Hej vi er to tøser i 9 klasse. Vi skal op i narturfags eksamen og har trukket stråling og vi mangler 2 spørgsmål til biologi. Vi valde atomkraft kan i hjælpe
  • Energipyramiden

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er igang med at forberede spørgsmål til den mundtlige biologi eksamen og er stødt på et spørgsmål hvor jeg skal forklare energipyramiden. Men jeg forstår stadig ikke helt hvad den går ud på helt præcist...
  • vandenergi

    Forumindlæg
    Hej min gruppe og jeg er igang med et fællesfagitforløb: biologi, geografi og fysik. vi er i tvivl om vilken slags energi vandkraft værker producerer. på forhånd tak. Antonia