Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15501 til 15520 af 23724
-
Hvad betyder "selection of material"?
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere en tekst i engelsk, hvor et af punkterne er "selection of material". Punktet står under "how is the text written". Nogen, der kan hjælpe med hvad det betyder? :) -
Spørgsmål vedr. graphic novel!
ForumindlægHeeeej ! Jeg er i gang med en tegneserie-analyse og vil høre om der er nogle, der ved hvad der menes med "Antal : rammer" og "bølgede rammer" ? - og så et sidste spørgsmål : "Er der tale om en ond cirkel ?". Hvad menes der med " en ond cirkel" ? tak ... -
Shakespeare's sonnet 144 - HJÆLP!
ForumindlægHEJ,Jeg er ved at skrive opgave om dette sonnet. Har lidt problemer med analysen, så hvis der nogen der kan hjælpe med nogen links eller andet ville det være perfekt...især har jeg meget svært ved at få det perspektiverert, nogen ideer??hilsen,Randhi -
historisk sammenhæng
ForumindlægJeg er igang med at lave en kildekritisk analyse af en udtagelse af Jyllandsposten efter offentliggørelsen af Muhammed-tegningerne. Hvad kan den historiske sammenhæng siges at være?? Er det Muhammed-Krisen? Håber nogle kan hjælpe -
vedr "mobiltelefoner i Kina"
ForumindlægJeg har brug for vejlednings hjælp til at forstå opgaveformuleringen i min afsætningsopgave "mobiltelefoner i Kina" - Kan du hjælpe mig? PS. jeg har konkret brug for hvilke analyse modeller jeg skal bruge til at løse opgaven. På forhånd tusind tak. PM til [email protected] -
Sproglig analysemodeller
ForumindlægHej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon -
Fallos- og vaginasymboler
ForumindlægDa jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria -
H.C. Andersen "Den Grimme Ælling"
ForumindlægJeg har valgt af skrive Dansk (H.C. Andersen med Den grimme Ælling) Jeg skal analysere og finde romantiske træk i eventryet, men syntes ikke rigtig der er nogen romantiske træk i den græmme ælling, så er der en der kan hjælpe mig, med hvad jeg evnetuelt skal kigge efter? -
Hjælp til Studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse :)
ForumindlægHej :) Jeg har været inde og set på studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse. (link: https://www.studieportalen.dk/Fagsider/Danish.aspx) - Desværre kan jeg ikke klikke mig ind på de forskellige emner (eks. eventyr analyse). Derfor ville jeg hører om det kun er mig, som har dette probl... -
Hjælp til virksomhedens ekterne strategier
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har brug for at vide hvilke modeller eller elementer jeg kan komme ind på, når jeg skal analysere en virksomheds eksterne strategier på baggrund af seneste årsrapporter og udvalgte nøgletal. Hjælp mig! :D -
Den grimme ælling, Romantikken
ForumindlægHej. Jeg har denne aflevering for hvor jeg skal skrive en romantisk analyse af "Den Grimme Ælling". Efter min mening har jeg fundet eksempler på Universamromantikken og Nationalromantikken: Monisme, sammensmeltning, panteisme, dyrkelse af naturen Men jeg kunne godt bruge nogen eksempl... -
Adjektivernes svage bøjning opgaver
ForumindlægHejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet. -
evt. forslag
ForumindlægHej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle. I morgen er der skriftlig dansk eksamen. Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvornår man bruger de forskelige ting, som nykritisk realisme etc. i sin analyse? Hvordan kan man se at det hører under dette? -
Dansk stil
ForumindlægHejsa, skal til at skrive en stil. Vi har lige analyseret et digt, og så skulle vi overføre digtest tema og skrive en stil om det. Jeg skal skrive en stil om en dreng og en pige, og en af dem skal være den anden utro. Jeg har brug for nogle idéer. -
Vita Andersen Sendt væk
ForumindlægHejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/ -
Eastons model
ForumindlægHej alle! Jeg går lige pt og leder efter alderen på Eastons model, men jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet (sådan lige umiddelbart). Er der nogen herinde der ved det? Det ville være super skønt, da jeg mangler det til en analyse jeg er i gang med! :-) God dag! -
Nattens Dronning Motiv og Tema
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skal analysere Nattens Dronning, men mangler et motiv og budskab. Jeg mener personligt selv at temaet er angst og kaos. Jeg mangler motiv, Kan i hjælpe? mvh -
NØDHJÆLP!
Forumindlægjeg ville gerne vide,om der er nogen, som har læst og analyseret Peter Seebergs Fugls Føde ELLER Cecil Bødkers Evas ekko, for jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave hurtigst muligt. på forhånd tak=) -
hjælp i dansk
ForumindlægHey jeg kan ikke helt finde ud af at tolke og analysere "Far och jag" som er skrevet af Pär Lagerkvist, kunne godt bruge noget hjælp og lign. det jeg bl.a. skal kigge på er nemlig de ekspressionistiske træk i novellen.
