Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15561 til 15580 af 25375
  • SRP Kvinders rettigheder

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRP og vil gerne skrive noget omkring kvinders rettigheder. Jeg har tænkt på enten at skrive i engelsk og historie eller dansk og engelsk. Er der nogen som har nogle gode ideer til emner?
  • Hej..

    Forumindlæg
    Halløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak.
  • Antal døde i treårskrigen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak
  • AT-synopsis og opgavekategorier

    Forumindlæg
    Med alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie?
  • HJÆLP TIL AT SKRIVE ERINDRING

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at skrive en erindring, men aner ikke hvordan man skriver en. Jeg ved, at en erindring er en historie fra ens f.eks. barndom, men andet ved jeg ikke. HJÆLP! Og er der bestemte ting, man skal huske i en erindring udover følser og sanser?
  • Et spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima).
  • Hjææælp!! :S

    Forumindlæg
    Jeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv.
  • censor! hjælp...

    Forumindlæg
    Har fundet ud af, at jeg skal have følgende censor: censor i kemi: en fra gladsaxe gym - MF. censor i dansk: en fra aurehøj gym - LM. censor i religion: en fra helsingør gym - MT censor i historie: en fra roskilde katedralskole - He. Kender i disse???
  • Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Det er første gang man skal skrive eksamensprojekt på HF, og jeg skal præsenterer min opgave i morgen. Jeg har skrevet en synopsis om Jerusalem (religion og historie), så er der nogle her der kan komme med nogle gode råd...
  • Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?

    Forumindlæg
    I min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet?
  • Brug af 2.g opgave til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal, som så mange andre, også op i historie i år. Så er mit spørgsmål: Kan jeg inddrage min 2.g historieopgave ved det grønne bord, hvis den har relevans for emnet jeg er oppe i? fx renæssancen. Og hvordan gør man det på en snedig måde?
  • the mohawk revolt at oka

    Forumindlæg
    Har nogen læst denne historie? Jeg har læst den, men har lidt svært ved at forstå den. Inditld videre har jeg forstået, at der bor nogle MOHAWK i OKA, og der kommen nogen for at tag deres land?
  • SRP. Fight Club

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg er i syv sind med det her SRP. Jeg skal vælge i morgen og har stadig ikke fundet et emne. Mine tanker kredser om Fight Club. Romanen vel og mærket. Er der nogen der har idéer til det, hvis jeg gerne vil skrive i Engelsk/dansk, eller Engelsk/historie? Mvh. Mig
  • srp om borgerrettighedsbevægelsen i USA

    Forumindlæg
    Er der nogen der har skrevet srp om borgerrettighedsbevægelsen i USA i engelsk og historie? Hvilke bøger, links osv. har i brugt, og hvad har i brugt af de engelske kilder? Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget, så hvis i har nogle forslag på bøger osv. så kom gerne med dem :)
  • Engelsk 9.klasse hjælp rettelse pls.

    Forumindlæg
    Hej MIn lillebror har en engelsk stil for, som han godt vil få rette ... hvis der er en frivillig der ville læse den i gennem ville det være super.. det er til imorgen nemlig .. Jeg har nemlig selv mange lektier som jeg laver lige nu så jeg har ikke tid :/ på forhånd mange tak !! :) det er en eng...
  • Korrekturlæsning af SRP

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg søger en som vil korrekturlæse min SRP når jeg har skrevet den færdig. Mit emne er "den amerikanske drøm i 1920'ernes USA" og tager udgangspunkt i romanen "the Great Gatsby". Det er i fagene Engelsk og Historie.
  • Analyse af Holbergs 3. levnedsbrev

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal lave dansk historie opgave og skal analysere Ludvig Holbergs Tredje Levnedsbrev (1743). For at være helt præcis hedder essayet "Teori og praksis". Er der nogen der kan hjælpe mig. Er der nogen der har analyseret denne tekst før? På forhånd tak.
  • Kong Kroisos HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har det frygtelige problem, at jeg kan komme op i Kroisos historien af Herodot, og jeg har ikke teksten mere. Er der nogen der kan finde den på nettet som dokument? eller et sted hvor man kan downloade den? På forhånd tak! Mvh Andreas
  • Kildekritisk analyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere en bog til srp, har valgt fagene HIS A og ENG A - Er der nogle af jer, som ved om man skal skrive hvad bogens tendens er osv. altså nå man kigger på bogen med den kildekritiske metode i historie? :)
  • De sortes vilkår og borgerrettigheder i 60ernes USA

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til en roman eller andre fiktive tekster jeg kan læse. Jeg har valgt fagene engelsk og historie så roman/teksterne skal være på engelsk. Håber der er nogen der kan hjælpe (: