Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15601 til 15620 af 23877
-
Essay tekster
ForumindlægHej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:) -
perspektivering
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd. -
Symbolerforklaring
ForumindlægHey dogs.Hvis nogen af jer skulle være så priviligeret at besidde af en symbolbog, ville det være helt perfekt, hvis i kortfattet gad fortælle, hvad følgende ord symboliserer:CaféBarnForhold (et fast forhold)TurismeYderligere, i den historie jeg analyserer, snakkes der er en "nøgle til perso... -
Hærværk
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3 -
problemformulering til emnet Intelligens
ForumindlægHej.. skal skrive opgave i psykologi og har valgt emnet "intelligens"... Har valgt at redegøre for Gardners terorier om intelligens.. og så er jeg derfra lidt på bar bund.. skal jeg analysere en case, og i det tilfælde hvilken..??.. håber i kan hjælpe! er 1.års studerende på seminariet -
hooligan
ForumindlægJeg skriver opgave om Green Street Hooligans. Hvis nogen har en analyse eller en personkarakteristik ville jeg være meget interesseret. Kan sagtens sende noget tilbage hvis nogen har brug for noget andet. håber meget i kan hjælpe! -
FN som arena og aktør
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med en analyse af FN som aktør og arena - selve baggrundsviden osv. har jeg overhovedet ikke problemer med. (Men se dokument) - for er pludselig kommet i tvivl. Er arena = idealisme? Og aktør = realisme? -
EU
ForumindlæghejsaJeg sidder med en opgave hvor jeg har fået til opgave at: analyser og diskuter eu's demokratiske problemer og udfordringer.til dette magler jeg hjælp med at finde nogen demokratiske problemer og demokratiske udfordringer.... -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
H. C. Andersen
ForumindlægHej. Jeg skal i en stil analysere og fortolke et af H. C. Andersens eventyr, Rosenalfen og da dansk ikke er min stærke side ville jeg lige hører om der ikke er nogen derude der kunne give mig et godt råd om hvordan jeg bedst løser denne opg. mange knuzzer og takker fra chrizzer -
Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :) -
Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt -
Tema i Gåsepigen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver dansk synopsis, men jeg gik i stå, da jeg kom til temaet i folkeeventyret ''Gåsepigen''. Er der nogle der ligger inde med en analyse, eller har nogle tanker, som i vil dele med mig? Tak på forhånd! -
Hvor er min kone
ForumindlægJeg er ved at analysere Leif Panduro's Hvor er min kone.Jeg har lidt svært ved at se hvorfor han lige netop starter med at lede efter sin kone i huset.Håber nogle kan hjælpe mig. -
Søger en dokumentar om Islam og pilgrimsfærd
ForumindlægHej Jeg er igang med AT og mangler en god dokumentarfilm om Pilgrimsfærd i Islam, som jeg kan bruge til at analysere og fortolke. Jeg skriver i fagene religion og historie - og filmen må gerne have nogle subjektive holdninger :) På forhånd tusind tak, MVH Benedicte -
Den sidste aften af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder med en DHO opgave og har valgt Den sidste aften, som en af mine noveller, at anylserer i forhold til Bangs brug af impressionisme og synspunkt på kvinderne i samtid... Er der nogen, der kan hjælpe? Der evt. har lavet en analyse af novellen? -
Nu nærmer eksamen sig.. Hvad ligger markedsrenten på?
ForumindlægJa.. Da der snart er skriftlig eksamen, sidder jeg her og forbereder mig lidt...I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at få en lille up-date om hvad markedsrenten ligger på i disse dage, hvis man nu sku få sig en opgave med lidt analyse i... -
Latin hjælp søges!
ForumindlægVar du en af dem der var rigtig rigtig hård til Latin? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] snart op til eksamen, og har ikke helt orden på analysen og hvordan man finder ud af hvilken... -
Budskabet i "Torben og Maria"
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at analysere novellen "Torben og Maria" af Naja Marie Aidt. Men jeg kan slet ikke finde ud af hvad budskabet er i denne novelle. Er der nogen som har læst den og kan komme med et bud? På forhånd tusind tak! -
Analyseskema
ForumindlægHey Jeg er ved at skrive synopsis og jeg skal analyser en tale og et interwiev af Barack Obama. Er der nogen der har et analyseskema eller andet der kan hjælpe mig vidre? (Jeg har engelsk A på stx) På forhånd mange tak!
