Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15601 til 15620 af 46442
-
Emne Biologi - menneskets fysiologi eller genetik
ForumindlægHej. Er der nogen der har forslag til, hvordan man kan skrive i biologi i AT - uden at skulle skrive om Darwin e.l.. Jeg vil nemlig gerne skrive indenfor noget med mennesker - eks. fysiologi, sygdomme e.l., men har ikke rigtigt nogen idéer. Ligeledes gerne forslag til 2. fag. -
Perspektivering
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal Perspektivere i min afgangseksamen i dansk mundligt. Er der nogle der har nogle råd må de gerne skrive. På forhånd tak. -
Tsunami
ForumindlægHvad kan starte en tsunami? -
Berlinmuren
ForumindlægHej vi har et emne i skole, og vi vil gerne vide hvorfor berlinmuren blev bygget og hvad formålet var..:) Håber at hører fra en med et godt svar mange hilsner os..:P -
Opgave
ForumindlægEr der nogen der har lavet en opgave om "Whose life is it anyway"?Så skriv endeligKnus Milla -
SSO om Palæstina-problemet
ForumindlægHej jeg skal på tirsdag til at begynde på min større skriftlige opgave om palæstinaproblemet (tidsramme: WW2 til idag)problemformuleringen indebærer cirka: Sinai krigen, seksdagskrigen, Staten Israels opståen, plus perspektivering til hvorfor Sinai- og seksdagskrigwen opstod samt hvilke følger de... -
The Man Who Loved Flowers.
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at omskrive slutningen på "The Man Who Loved Flowers" fra han træder ind i "gyden". Er der nogen der har en god slutning jeg kunne skrive..? På forhånd tak for hjælpen -
Metasprog
ForumindlægJeg har min første lille samf.aflevering over hovedet, og i mine notater står der, at jeg til at skrive en indledning skal bruge metasprog. Jeg ved bare ikke lige, hvad metasprog er, og google giver ikke de mest nyttige svar på mit lille problem :) Så er der nogen derude, der lige kort og godt ka... -
Kender i en bog som er godt for ordforrådet...
ForumindlægHej :) Kender i en bog som at der er godt for ordforrådet. En bog som at der udvider ordforrådet og får en til at virkelig skulle læse mellem og bag linjerne. Tak på forhånd -
Snedronningen
ForumindlægDer er vel ikke nogen der har skrevet en opgave om snedronningen, som jeg må låne.. Skal skrive årsopgave om den, men aner simpelthen ikke hvor jeg skal starte.. Har virkelig brug for inspiration.. Vil ikke skrive af eller noget, vil bare gerne have ideer.. Håber virkelig der en nogen der vil hjæ... -
Stil skal aflevers 24/3!
Forumindlæg#0 Hej. Jeg har fået fristil for, men er total blank. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive. Håber der er nogen der har nogle gode foreslag :) P.S. jeg går i 7. klasse TAK -
Haster!!!
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er i gang med at analysere "Køreplaner" af Helle Helle.. Hovedpersonen drikker vin en del gange, men jeg kan ikke finde ud af, hvad vinen skal symbolisere ? Tak på forhånd :) -
et godt råd
Forumindlæghej:-) jeg skal til min danskopgave analysere en tekst i form af roman, novelle, eventyr eller lign. jeg ville gerne analysere et af H.C. andersens eventyr, den grimme ælling for eksempel! men jeg kan ikke rigtig finde noget sekundær tekst, altså noget tekst hvor det er analyseret og hvor der bar... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
Historieopgave
ForumindlægHej!Jeg sidder og knokler med min historieopgave om Adolf Hitler, som skal afleveres mandag..Så var det jeg tænkte på, om der var en eller anden der har lyst til at læse noget af den igennem ("bare" de sider om, hvordan det kunne lade sig gøre at Hitler kom til magten - ca. 3 sider), og... -
HJÆLP !!! novelle stil for til den 24/4
Forumindlæghej (: jeg har en novelle for og jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg kan skrive om ? -
hvorfor flygede Dalai Lama den 14 fra Tibet?
Forumindlæghej jeg har kommet lidt i nogle problemer og det haster lidt :S jeg skal lave det til i morgen. er der nogen der har nogle link s eller bare kan svare på : hvorfor flygede Dalai Lama den 14 fra Tibet? -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ. -
Emne valg
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og skal til at skrive en projektopgave. Vores overemne er "Tid - I stort og småt" Det er et ret bredt emne, men jeg kan ikke rigtigt komme på nogle idé til hvad jeg skal skrive om. Jeg vil helst gerne have at det har noget med Elektronik, e.lig. at gøre. Nogle... -
Afgangsprøver
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til dansk læse- og skriftligprøver?
