Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15621 til 15640 af 23766
-
Bilens betydning i Danmark
ForumindlægHej. Er ved at skrive AT i Dansk/fysik, om bilens betydning i danmark i slutningen af 1800 tallet og starten på 1900 tallet. Ville høre om der er nogen som kender nogle danske faglitterære tekster som omhandler dette emne? -
Vand og salt
Forumindlægjeg mangler en kort forklaring på en fysik opg. angående salt og vand 1.hvad salt gør ved vands kogepunkt og hvad det gør ved vands smeltepunkt. vil være super glad for hjælp :) -
Hjælp til Vandmodstand
ForumindlægJeg har i fysik lavet et forsøg med at skyde et projektil ned in vand, hvor det er blevet filmet, og det er muligt at finde projektilets hastighed, acceleration, impulser, o.s.v. Jeg vil spørge om hvilke teorier dette kan indholde ud over vandmodstand. -
Hvilken formel har saltvand?
ForumindlægHejsa.. Jeg er i gang med at forberede et par forsøg til min fysik eksamen... Men kan ikke lige helt finde ud af det med formlen på saltvand... Er det bare sådan at man siger NaCl+H2O eller er jeg helt gal på den? -.-' -
Tyngdekraft - klods op af en skråvæg
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og bøvler med en opgave. Jeg er virkelig blevet rusten til mit Fysik, og sidder samtidig med en afsluttende matematikopgave. En der kan fortælle mig hvilke nødvendige kræfter jeg skal indsætte. Tak på forhånd. Pas på jer selv :) -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke? -
Verdensbilledets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til fysik med overskriften "Verdensbilledets udvikling". Der er et spørgsmål som lyder på: "Kom ind på vores nuværende naturvidenskabelige verdensbillede fra atomer til galakser". Forstår det ikke. Håber i kan hjælpe! -
Afstandsbestemmelse til stjerner og galakser
ForumindlægHej. Jeg skal skrive dispostion til fysik-eksamen. Overskriften er "Kosmologi og universets alder" med et underspørgsmål som lyder på "Kom ind på afstandsbestemmelse til stjerner og galakser". Er det parallaksemetoden og størrelsesklasser? Hvis ja, er der nogen som kan forklar... -
Vandrette afstand
ForumindlægHalløj. Jeg har den her fysik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal løses. Håber der er nogen som kan hjælpe :-) Beregn den vandrette afstand fra n=0 til den inderste (violette) henholdsvis den yderste (røde) kant af regnbuen. -
Hjælp til en aflevering som skal afleveres imorgen :)
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik spørgsmål som lyder: Hvilke problemer har man med vanding i tørre områder af Verden og hvordan kan man sikre en mere effektiv vandudnyttelse på disse steder (Nævn 4 ting)? Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd :) -
Beregning af middelafstanden
ForumindlægJeg har fået en fysik aflevering, hvori jeg har svært ved at beregne middelafstanden. Opgaven lyder sålede: Hvor stor skulle middelafstanden være for en tænkt planet med en omløbstid på 100 år? Tak på forhånd :) -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
Forumindlægatmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi. -
Elektrisk enegi
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i morgen i Fysik B. kan I hjælpe mig lige at forstå elektrisk energi samt hvordan den fremstilles og bruges i vores samfund. lidt noget om kraftværkers virkemåde og nyttevirkning. pft. /michelle -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Powerpoint - eksamen
ForumindlægHej :) Jeg overvejer at lave et powerpoint til min fysik eksamen i morgen, men kan altså ikke bestemme mig for om det er en god eller dårlig ide, så jeg ville høre om der er nogen der har erfaríng med det? Og høre hvad de fik ud af det. -
Den generelle gravitationslov
ForumindlægHej . Jeg sidder og læser til fysik eksamen og kigger lige pt på kraftbegreber. Jeg er nu kommet i tvivl omkring gravitations loven. Hvordan lyder den generelle gravitations lov. Hvordan bruger man den ved jordoverfladen. -
naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?
Forumindlægjeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt? -
Omregne point til karaktere
ForumindlægHej Hvor kan man finde en tabel, så man kan omregne point den skriftlige fysik A eksamen? Man kan vist på mellem 0 og 150 point. Hvilken karakter får man hvis man fx får 80 point?:) -
elektricitet og ioner
ForumindlægHej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere??
