Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 15641 til 15660 af 45451
-
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
Brug af statistik i AT
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op i mundtlig AT, og er i tvivl om, hvad der er vigtigt at vide når man bruger statistik som materiale. Jeg bruger historie samfundsvidenskabeligt, og mit emne er at undersøge mængden af forskellige sygdomme i et bestemt land i en periode, og har derfor brugt statisti... -
Ray French - Migration
ForumindlægHejsa Jeg skal lave en analyse ud fra denne novelle "migration" af Ray French. Jeg er helt på bar bund med at forstå selve historien og derfor svært at starte på min analyse. Jeg skal inkludere disse ting i min analyse: - The main theme - The title - The relationship between the... -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægHej Jeg sidder med en samfundsfaglig studentereksamens prøve som vi skal skrive. Jeg har fået et udleveret et uddrag fra Jyllandsposten omkring den store debat der køre i øjeblikket vedrørende den danske udlændingepolitik og EU-retten. Jeg skal finde to analysemetoder til at analyser problematikk... -
empiri - metode eller materiale?
ForumindlægVI har lige et par spørgsmål om meoder og empiri i naturvidenskab, som vi meget håber i vil hjælpe os med. 1) Hvad er empiri indenfor naturvidenskab? - Er empirien de biologi-bøger, som vi har brugt til at drage delkonklusioner ud fra? 2) Er det en metode man bruger, når man analyserer grafer (og... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
skriftlig dansk
Forumindlæghej, jeg skal lave en dansk stil hvor der er fem opgaver, og hvor man enten skal redegøre, diskutere, analysere, fortolke, og perspektivere. mit spørgsmål går ud på, hvad er konkret f.x en redegørelse..er der eventuelt nogen der har en vejledning af en art, som viser præcis hvad man skal gøre i h... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør... -
Religionsfaglig vinkel
ForumindlægHej alle i venlige sjæle, jeg er igang med en AT prøve, ikke eksamen, derfor tænkte jeg om nogen evt kunne hjælpe mig, jeg har fagene Engelsk og Religion og det overordnede emne Rejser, som var AT emnet i 2009, og jeg har valgt Den puritanske rejse. Jeg har fundet en masse gode kilder men de er ... -
Har brug for et par ekstra øjne - fordi to hjerner tænker bedre end én (;
ForumindlægHej Alle. Jeg har lige fået min opgaveformulering udleveret og den lyder sådan her: "Ud fra tre noveller af Hanif Kureishi og Renan Demirkans "schwarzer Tee mit Drei Stück Zucker" ønskes analyse og fortolkning samt persons- og miljøkarakteristik..." Osv.. Da jeg fik opgaveform... -
Salme for en såret sjæl af Flemming Jarlskov
ForumindlægHej..Jeg vil bare lige hører om der er nogen der har nogle guldkorn til analyse af kriminovellen: Salme for en såret sjæl af Flemming Jarlskov?Eller noget I synes er relevant i forhold til forfatteren? -
Dansk skriftlig
ForumindlægHvilke typer er det nu der er ....? - Essay - Kronik - Litterær artikel Og så kan jeg ikke huske den sidste ... Er det novelle analyse? Og er der nogen, der har nogle gode råd til eksaminen? -
Dansk eksamen - 9klasse.. ??
Forumindlægtil dansk eksame 9.klasse - når man skal forberede sig i 40 min. må man så tage alle sige papir med.. alle papir man vil?? og lige en ting til.. Når man skal til at analyser - synes i så at man skal starte med at fortælle om hvad man vil gennemgå .. eller? -
Sommeraften ved Skagen strand
ForumindlægHej. Er der nogen der kan og vil hjælpe mig? jeg skal til eksamen i billedkunst. jeg skal analyser og fortolke Sommeraften ved Skagen strand af P . S . Krøyer. På forhånd tak. -
Jeg fortæller
Forumindlægjeg er ved at skrive en stil hvor jeg analysere en novelle med jegfortæller, jeg mener at det betyder et eller andet for min analyse men ved ikke hvad, er der en der kan sige hvad det betyder for min analyse, at der er en jeg fortæller???? -
Analysering
ForumindlægHejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Citater igen !!!?
ForumindlægJeg er halvvejs med min analyse og mangler stadig min vurdering. Jeg har allerede 16 citater, jeg har fået af vide at jo flere jo bedre bare de har relvans for sammenhængen og opgaven. Men bliver det ik for meget? Jeg ved at i vurderingen er det min egen holdning der kommer i spil og ikke så ma... -
Drengene fra Sankt Petri
ForumindlægHejjeg skal skrive om Bjarne Reuters roman "Drengene fra Sankt Petri" i min 1.g danskopgave. Så jeg ville lige høre om der evt. er nogle, som har skrevet en god analyse og fortolkning af bogen? For ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme igang med opgaven. P.S. Jeg har set opgaverne so...
