Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15661 til 15680 af 46442
-
Hjælp til billedanalyse
Forumindlægstår her med et maleri, som skal analyseres, men jeg ser ikke en pind i billedet. Det er billedet "Trefoldigheden" (1864-66) malet af Wilhelm Marstrand. hvis en eller anden ville kunne give nogle oplysninger eller tips, så ville det bare være perfekt. HJÆLP! -
Europas fremtid ?
Forumindlæghej:D jeg er simpelthen blevet stillet en opgave der lyder på: hvad er EU's fremtid... og det kan jo være mange forskellige ting så jeg har lidt brug for hjælp.. hvad mener i er EU's fremtid ? ? -
Den Perfekte Krop?
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal lave projektopgave her næste uge og har valgt emnet Den perfekt krop? Nogle der har noget der kunne give mig noget info... eller inspiration... Ville være rigtig cool. ~Dupont -
eventyr.
Forumindlægnogle som har en eventyr stil liggende? : D -
Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?
ForumindlægHej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig? -
Den danske velfærdsstat 1950
ForumindlægHeysa, jeg søger nogle gode hjemmesider til info om den danske velfærdsstat, specielt omkring tiden i 1950'erne. Tak på forhånd. -
valg af fag?
ForumindlægHej, er i lidt af en knipe! er igang med AT og emnet er rejser! Jeg har valgt emnet Turisme og vil kompinere fagene Samfundsfag og Dansk/Engelsk, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal bruge det humnaistiske fag ?? nogen ideer? :) -
hurtig - dansk hjælp :)
Forumindlæghej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ? -
Fysik disposition
ForumindlægHej.. Nogen som har en fysik disposition liggende som jeg må se lidt på??? Helst om elektromagnetisme, men hvis i har andet så er jeg meget interesseret... -
Referat
ForumindlægHej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :) -
9.klasse afgangs prøve
ForumindlægHejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det... -
Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze
ForumindlægVi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen... -
SRP om Suzanne Brøgger el. lign.?
ForumindlægHejsa! Jeg synes, Suzanne Brøgger er en vildt spændende person, og så skriver hun tilmed vildt godt. Derfor har jeg overvejet at foreslå hende til mine SRP-vejledere; er der nogen, der har prøvet at skrive om hende i en større opgave lignende SRP før? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre om... -
Analyse af allting og ulla villstrup. Jeg har svært ved at lave en, kan jeg få hjælp ?
Forumindlæg -
Pensumopgivelse
ForumindlægHvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den? -
meddigtning af en dødssyg ven hjælp søges
Forumindlæghejsa flotte mennesker, min ven sagde at jeg kunne få hjælp herinde jeg står lige pt og mangler hjælp til meddigtning af en dødssyg ven og det skal være mit eget kapitel/afsnint kan nogen hjælpe mig med hvordan man meddigter? -
Ord
ForumindlægHvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering? -
Episk/lyrisk?
ForumindlægHej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ? -
Skrifttype
ForumindlægOkay, nu er jeg træt af at sidde og gætte på, hvilken skrifttype det er som så mange brugere herinde, har brugt til deres opgaver. Jeg leder efter skrifttypen fra denne opgave: (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Nogen der ved, hvad den hedder? -
Kriton
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n...
