Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15681 til 15700 af 42938
  • Differentialligningsmodel forskudt eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan give et eksempel på en konkret differentialligningsmodel for forskudt eksponentiel vækst? Det er til mundtlig eksamen, og har ingen ide, så det ville være rart hvis nogle kunne svare i dybden og forklarende. Jeg har brugt google, mine bøger og tænkt selv, men kan ikke komm...
  • Funktioner af to variable og differentialregning

    Forumindlæg
    Er der nogen som vil forklare om (ligesom man vil til mundt. eksamen) 1) funktioner af to variable. 2) gradient og stationære punkter og for, hvordan man ved brug af differentialregning, kan undersøge grafens forløb. Gerne to uddybende forklaringer, tak.
  • Vekorfuntioner

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak...
  • HJÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9'ende klasse og Jeg skal til eksamen i mundtlig dank (prøveform) jeg har trukket emnet "krig" så jeg ville høre om der var nogle der havde en god tekst jeg kunne bruge :D..
  • HJÆLP TIL VALG AF TEKST

    Forumindlæg
    Jeg har trukket fordybelsesområdet "det anderledes" til min mundtlige dansk eksamen i 9. klasse. Det må gerne være enten en tekst, et billede, en reklamer eller noget helt andet. Hvis det er en tekst må, det gerne være en tekst fra 2000 - 2011 :) På forhånd tak.
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Mangler en novelle eller en reklame, til mundtlig dansk eksamen under emnet "det anderledes". Nogen ideer? Det kan f.eks. være noget om at være anderledes eller noget med, sort/hvid, homosekualitet, mobning eller lignende. Kom med alle forslag. Mange tak
  • Hjælpelærer i historie

    Forumindlæg
    Jeg er en pige i 3.g som skal op til historie A mundt. 24 timers eksamen d. 20/6 Jeg ville derfor høre om der var en som ville hjælpe mig i nogle af timerne Hvis du er interesseret er min mail [email protected] Mvh Laura
  • mat A

    Forumindlæg
    Når man skal til mat A mundtlig eksamen, " SKAL" man så bruge de beviser der står i bogen, eller må man godt bruge et bevis, fundet et andet sted, som giver bedre mening? og et andet spørgsmål. Når man skal bevise noget, skal alle detaljer så med?
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive dispositioner til min mundtlig eksamen i mat B. Jeg sidder fast i én af opgaverne, og specielt fremgangsmåden til beviset. Jeg har vedhæftet filen. Håber i kan hjælpe.
  • "ond i sulet" Hvilken type novelle er det?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i fuld gang med min synopsis i den danske mundtlige eksamen. jeg vil gerne vide hvad for en slags novelle det er. Hvis der er nogle har nogen ide'er, til hvad jeg mere kan skrive i min synopsis er de velkommen til at skrive det. Tak ! :)
  • Analyse af Præludium, Steen Steensen Blicher

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg sidder lige nu og læser op til FSA mundtlig dansk eksamen, men er gået i stå i min analyse af digtet Præludium, Trækfuglene, Steen Steensen Blicher. Er der nogle som evt. kan komme med noget sprogligt analyse hjælp, såsom billedsprog/ realplan.. På Forhånd tak
  • Magnetisme og elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive?
  • SØNDAG, CAMILLA CHRISTENSEN

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen (synopse). jeg har valgt novellen Søndag som er skrevet af Camilla Christensen og jeg har valgt at gå i dybden med symbolerne, men hvis der er nogle herinde som har godt styr på symbolerne i teksten ville det være fint hvis i skrev!
  • Emne- og projektrapporter

    Forumindlæg
    Jeg skal op til den mundtlige eksamen om nogle uger, og har skal inden da have lavet "Emne- og projektrapporter" til hvert af de emner jeg kan komme op i. Jeg er ikke sikker på hvordan man skal lave disse rapporter, så hvis nogen kan komme med eksempler eller hjælpe mig lidt på vej vill...
  • Den omskrevne cirkel

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :)
  • Tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Det her er et af mine eksamensspørgsmål til det mundtlige eksamen, og det lyder: "Beskriv tretrinsreglen og dens geometriske betydning" Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an og kan ikke finde en god forklaring i bogen eller på nettet Håber jeg kan få noget hjælp herinde :)
  • formlerne for omsætning mellem regneforskrift og tilvækst

    Forumindlæg
    Hej Som overskriften antyder, så har jeg et spørgsmål om formlerne for omsætning mellem regneforskrift og tilvækst. Jeg skal til eksamen i mundt. matematik, og er rundt på gulvet mht. til dette krav til oplægget. Er det f.eks. beviset for fordoblingskonstant de er ude efter?? På forhånd tak! :-)
  • Tysk A niveau 24 timers

    Forumindlæg
    Hey Peeepz Ville hører om nogen derude ved hvad der forventes til den mundtlige Tysk Eksamen på A niveau i gymnasiet. Altså hvad de lægger vægt på osv. Derudover må i meget gerne fortælle mig lidt om hvordan selve fremlæggelsen skal struktureres. På forhånd - Vielen Dank
  • Differentialligningsmodeller

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen i mundtlig matematik på A niveau imorgen Jeg har et spørgsmål, som hedder "Giv eksempler (mindst to) på differentialligningsmodeller. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke modeller der er for differentialligninger. Så kunne godt tænke mig noget hjælp til hvilke ...
  • Mat B

    Forumindlæg
    hej jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B Jeg forstår bare ikke følgende spørgsmål : Gør rede for andengradspolynomiets graf samt for faktoriseringen Der er primært det med faktoriseringen jeg er i tvivl om, hvordan gør jeg rede for det?