Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15701 til 15720 af 46442
  • Genre og perspektivering

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor genren i De to tvillinger af villy Sørensen er fantastisk fortællinger og hvad buskabet i en er, og hvad jeg kan perspektiver den med? help me pleas! hilsen Den desparete.
  • antal fliser

    Forumindlæg
    Nikolaj vil lave en terrasse. Den skal være 4 m bred og 5 m lang. Han bruger fliser, der er 20 cm brede og 40 cm lange. Hvor mange fliser skal han bruge til terrassen 400×500 cm/40×20 cm? er det rigtig udregning 20 m2/0,08 m2?
  • Disneyficering, dansk A og engelsk A

    Forumindlæg
    Hej er der nogen, som har nogen ideer til problemstillinger i AT 8 i fagene dansk A og engelsk A ? Jeg har valgt disneyficering som emne, og jeg kan ikke lave det om mere... jeg er virkelig på bar bund!
  • Politisk spin

    Forumindlæg
    Hej. Kan det virkelig passe at der er intet om politisk spin verørende valget i 2001? Hvis der er nogen som har nogen forslag til gode kilder eller lignende, please share :)
  • Hjælp/Haster - Arbejderbevægelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et SRP, der skal handle om dansk arbejderbevægelse. I min problemformulering står der bl.a.: Der ønskes en redegørelse for de sociale og økonomiske vilkår, der var gældende for de første generationer af industriarbejdere i DK. Jeg er i tvivl om, hvornår de første generationer er. J...
  • Hjælp Til SRP

    Forumindlæg
    HEJ.. jeg er i gang med at skrive SRP i Mat og His. Skriver om Ægypten. Er der en som har lyst/tid til at læse i min studieretningopgave og evt rette i den.?
  • rette?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som har tid og gerne vil læse min korte redegørelse af det ægyptiske samfunds indretning? Den er kun på 1 side. Bare rette el. kommentere det?
  • fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk.
  • Analyse og kildekritik af taler

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har en ide om hvordan man analysere og anvender kildekritik vedrørende taler?
  • Hjælp til et spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej...Har brug for hælp til et spørgsmål -fra jer som har læst bogen "Ved Vejen" Spørgsmålet er: Overvej hvorfor det nødvendigvis må gå katinka ,som det til slut i bogen? På forhånd tak
  • Den lille pige med svovlstikkerne: Perspektiveringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til mundtlig dansk i 10. klasse. Jeg har skrevet på min synopse at jeg vil perspektivere "skyggen" af HC. andersen til "den lille pige med svovlstikkerne". Var det dumt? For jeg kan ikke rigtig se hvordan de to kan perspektive...
  • Resume eller Referat

    Forumindlæg
    Hej jeg er lidt usikker på om jeg skal bruge referat eller resume til min afgangsprøve Novellen hedder - Så nær ved solen
  • Enevælden

    Forumindlæg
    Hvilke faktorer kan forklare enevældens indførelse i 1660 På forhånd tak
  • AKUt HJÆLP !!!!!! kunsteventyr

    Forumindlæg
    hvordan får jeg beskrevet miljøet i et kunstvenetyr. hvilke ting skal jeg have med ?
  • HJÆLP, det haster !!

    Forumindlæg
    Skal skrive en årsrepport om Genforeningen med Slesvig i 1920. Og så skal jeg også lave en problemformulering.. -Hvordan laver man en problemformulering ? -Nogen der har nogen gode råd til link, eller hvordan man bedst muligt laver en repport. På forhånd tak(:
  • min stil 1 side.

    Forumindlæg
    hejsa .. er der nogen der vil rette ca 1 sides stil. jeg er ikke færdig men kan du evt. komme med nogle idér til at jeg kan kommer vidre og gøre den mere livlig?:D skriv og jeg sender den til dig
  • indholdsfortegnelse

    Forumindlæg
    ja spørgsmålet giver sig selv hvordan skriver man en inholdsfortegnelse
  • SRO, opstilling

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder her og skal skriv min Studie Retnings Opgave om Geometrisk optik og matrixalgebra.. Men.. Hvordan skal sådan en opgave stilles op.. Skal den stilles op som en rapport? eller skal den stilles op som en dansk stil blot med punkt form.? nogen der lige kan fortælle mig hvordan de ha...
  • Salpeterkrigen/Stillehavskrigen

    Forumindlæg
    Hvorfor startede Salpeterkrigen mod Chile og Bolivia/Peru? Hvad var formålet med den? Hvem vandt? Andet jeg bør vide? - På forhånd tak :)
  • Roman

    Forumindlæg
    Hejsa, er der nogen der har læst det grønne øje af katrine marie guldager? Jeg har nemlig nogle arbejdspørgsmål, jeg skal have besvaret, det kunne være dejligt med lidt hjælp. :) På forhånd tak