Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15721 til 15740 af 46442
-
George Orwells 1984
ForumindlægHej! Er igang med min AT-synopsis hvor mit emne er overvågningssamfundet (skriver i engelsk og i samfundsfag). Til at belyse emnet fra en engelsk faglig vinkel bruger jeg George Orwells 1984. Mit spørgsmål er så hvilke ting (personkarakteristikker osv.) jeg skal fokusere på i en analyse af bog... -
Analyse af den grimme ælling.
Forumindlæghej jeg har fået dette spørgsmål som jeg skal besvare i dansk på flex. jeg forstår ikke helt hvad man skal? Du skal nu fokusere på tre punkter som skal udgøre midten af din opgave. Det er den del, man også kalder analysen . At analysere vil sige at tage en helhed og dele den op i mindre dele, ... -
Hvordan analyserer jeg i min opgave?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder nu med min SRP som så mange andre 3.g'ere. Jeg er nået til den analyserende del af opgaven. Men jeg aner ikke hvordan jeg analyser? Mit emne er Den Spanske Borgerkrig og jeg skal analyserer krigens forløb. Men hvordan pokker griber jeg det an? ... -
Litteraturhistorisk
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en stil 'Udenfor' af Svend Åge Madsen, hvor jeg skal lave en perspektivering som placerer den litteraturhistorisk, jeg synes dog jeg er lidt på bar bund, så er der nogle der kan hjælpe? :) -
Projektuge emne
ForumindlægHej Vi er 2 elever fra en 9. klasse. Vi er i gang med at forberede projektuge, men der er jo intet projekt uden et emne!! Overemnet er "tid" og vi har derfor tænkt på emner som fx fremtiden (kommer der en 3. verdenskrig) eller at have om en bestemt tidsperiode. Vi synes nogl... -
11. September - Konsekvenser, HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :) -
om at skrive essay
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer? -
opgave formulering
Forumindlæghej har fået et opgaveformulering hvor står stå således i: A: Schreib eine Handlungswiedergabe von den Szenen 1 – 31in ”Es geschah am helllichtenTag”. Gib dabei eine ausführliche Beschreibung von den Indizien, die auf Jacquier deuten und von der Auslegung der Zeichnung Gritl... -
Stedord
ForumindlægHvorfor kan en forfatter fx have valgt at skrive med få stedord? -
christopher Columbus
ForumindlægHvorfor ville christopher columbus finde indien? evt nogle gode links til dette? på forhånd tak -
Novelle genre træk
ForumindlægHej jeg har brug for nogle gode noter. Skal helst være kort. Men skriv ellers, alt hvad du ved om noveller:-) -
Hjælp til tyskopgave
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en opgave om jung sein og har valgt at ha fritid som uderemne. jeg er bare lidt lost på hvad jeg mere kan skrive om, jeg har skrevet om min egen fritid og om noget fodbold. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvad jeg kunne skrive om ville jeg sætte rigti... -
Hvordan analysere man i samfundsfag?
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave i samfundsfag hvor jeg skal inddrage progression i problemstillingerne (redegøre, analysere og diskutere) Nu er mit spørgsmål bare.. hvis min problemstilling hedder: Analyser partierne Radikale venstre og Dansk Folkeparti holdning til dagpengereformen. Hvordan ... -
Hjælp, til et spørgsmål.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie -
Sydafrikas fremtid
ForumindlægHeej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak. -
Afghanistan krigen
ForumindlægHej Er der nogle der har en bred viden indenfor Afghanistan krigen og omkring de danske soldater, deres rolle og formål, som vil hjælpe mig? -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Frankrigs politiske situation i 1930'erne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk... -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s
