Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15741 til 15760 af 41162
-
hjælp til rettelse af kort engelsk ovesættelse
ForumindlægEr der nogle som har tid til at hjælpe mig med at rette en dansk-engelsk oversættelse? jeg kan evt. sende den via. e-mail (den fylder en side den danske tekst) på forhånd tak -
Eksempel på synopsis søges
ForumindlægHej alle :D Jeg har ret desperat brug for noget hjælp til min dansk mundtlige eksamen. Mangler noget inspiration til både forside og indhold i en dansk synopsis. Mit emne er skildringer af hverdagen, og jeg arbejder med en avisartikkel, Håber på noget hjælp ;) -
Bliver i tvivl
ForumindlægOkay er det rigtigt at det hedder f.eks das Buch, når det på dansk hedder "bogen"? Hvad nu hvis det hedder Bücher? Er det "bøgerne" på dansk? - Er det så nødvendigt at skrive das foran? -
karakteren i srp
ForumindlægHej er der nogen der ved om SRP karakteren tæller med i karakteren i de to fag, man har skrevet i? altså jeg skrev i samf og dansk, tæller SRP karakteren så med i min skriftlig dansk og skriftlig samf, eller tæller den "kun" som SRP karakter? -
Ideologi og velfærd
ForumindlægDiskuter hvordan en gennemførelse af bilag 1’s ideer vil påvirke det danske samfund, den danske velfærdsstatsmodel og den sociale sammenhængskraft (bilag 3 og 4). hvordan diskutere man sådan skriftligt? er lige kommet i tvivl om hvordan det skal skrives op!? -
Ordbøger
ForumindlægSælger DanskOrdbogen Nypris 249,- Sælges for 100,-Dansk/Engelsk og Engelsk/Dansk ordbøger fra GyldendalNypris for begge i alt 440,- Sælges for 200,-De er i fint bevaret stand.Kan mødes i Nykøbing F eller KBH. -
Emnevalg
ForumindlægJeg håber at kunne få noget hjælp. I DIO har vi om globalisering. Jeg har valgt fagene; Samtidshistorie og dansk. Jeg vil gerne have om indianerne, men mangler nogle idéer til, hvordan min problemformulering kan se ud, og hvordan jeg kan få dansk til at indgå i det.. -
Sommereksamen 2005 i samfundsfag
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk! er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt. Dansk! f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke. Samfundsfag! Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Identitetsdannelse
ForumindlægHej Nogle der kender noget skønlitteratur, hvor hovedpersonen har det svært, og ikke tør at være sig selv, en med tiden skal hoved personen forandre sig. Jeg vil gerne skrive SRP i samfundsfag og dansk, men mangler noget materiale i dansk. -
Oversættelsesprogram
ForumindlægNogle som ved hvor man kan downloade et program så man kan oversætte dansk til engelsk og engelsk til dansk uden at være på internettet? Jeg skal til mundtlig engelsk og kunne godt bruge et program når jeg sidder i forberedelsen, er der nogen der kan hjælpe? Ville være sååå dejligt!. -
Det gode argument
ForumindlægJeg skal aflevere AT-synopse i morgen mellem dansk og matematik. Men jeg har stadig ikke rigtigt forstået, hvad der er karakteristika for det gode argument. Jeg troede at et godt argument, var et argument, der kunne overtale folk, men det er det åbentbart ikke altid. Men hvad ville et godt... -
Population?
ForumindlægHej. Vi er i tvivl om, hvem der er populationen i dette spørgsmål. En gruppe er blevet spurgt om dette: "Efter din mening, hvor stor en konflikt er der mellem etniske danskere og ikke-vestlige indvandrer?" Er det gruppenm, der bliver spurgt, eller er det de etniske danskere og ik... -
SSO
ForumindlægHej!\n\nEr der nogen, som har skrevet SSO i dansk og fik et 13 tal?\nJeg skal skrive i dansk, og arbejder virkelig frem for at kunne få et 13 tal, selv om jeg synes, at det virker umuligt! -
Bøger ??
ForumindlægHey..I faget dansk, fik jeg at vide at jeg skal læse 2 danske bøget (romaner), da man skal op på 4 i alt!Så har i et godt forslag? De skal helst være ikke svær at læse/forstå -
H.C Andersens Land, Perspektiveringen
ForumindlægHej, jeg har til eksamen i Dansk, trukket Danmark/Danskhed og valgt digtet H. C Andersens Land af Benny Andersen, jeg har problemer med at finde en god perspektivering. Nogen der kan hjælpe? Tak :D Astrid -
Spansk ordbøger
ForumindlægJeg har to af gyldendals grønne ordbøger til salg, spansk/dansk og dansk/spansk. de er næsten ikke brugt da jeg ikke var så tosset med det fag, dvs de ser ud som nye. det kan dog ses at de er brugt.ny pris 500.nu 300 -
Hjælp til problemformulering - Brevik
ForumindlægSidder lidt fast i min problemformulering!!! Har valgt dansk(A) + psykologi(C) og har valgt Utøya som case I dansk vil jeg analysere Stoltenbergs tale, men jeg sidder lidt fast i hvordan jeg skal vinkle den i psykologi. Håber I har nogle gode ideer :-) -
Kim Fupz Aakeson - En Læreplads ?
ForumindlægEr der nogen der har været oppe i "En Læreplads" af Kim Fupz Aakeson fra 1999 til mundtlig dansk eller har i nogen papirer om den, som i kan skrive til mig? Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen og har virklig brug for hjælp xD ;s På forhand mange tak ;) -
opgave
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive dansk historie opgave, men ved ikek hvilket emne, jeg skal skrive om. Det ville være super, hvis nogle af jer, ville komme med nogle ideer. Jeg vil gerne skrivre i både dansk og historie. Håber, at I vil hjælpe mig. -
tekster
ForumindlægHej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;)
