Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15741 til 15760 af 23684
-
OLD - hjælp.
ForumindlægJeg har Platons Eutyphron opgivet som pensum. Jeg har dog svært ved at analysere den, så jeg tænkte, om nogen måske lå inde med nogle noter til denne tekst? - De er ikke at finde herinde nemlig. TAK! -
Bente Clod - Mellem halvfem og halvseks
ForumindlægHej folk. Jeg skal analysere Bente Clod' novelle "mellem halvfem og halvseks, så jeg tænkte om der var nogle af jer der skulle have skrevet noget om Bente Clod eller om novelle ? Det ville være dejligt hvis i havde, da jeg er gået lidt død i det .. :) -
Forvirring!!
ForumindlægJeg er som mange andre igang med at læse til engelsk eksamen og har fået opgivet digtet "My Sad Self". For at sige det rent ud, så er jeg temmelig forvirret over det, og kunne VIRKELIG godt bruge en hjælpende hånd med analyse og fortolkning af den. KH sof20 -
Hvad er en Mohrtitrering?
ForumindlægSiger emnenavnet ikke næsten det hele? Jeg har læst i min lærerbog, at en Mohrtitrering kan bruges til at analysere indholdet af chloridioner i en prøve. Er dét det eneste man kan bruge Mohrtitreringen til? Kun chloridioner? /LT -
Opgave skrivning mod betaling
ForumindlægHej, Jeg søger en der vil skrive en mindre opgave med fokus på analyse af hovedsageligt de sociale medier (opgaven skal jeg nok specificere hvis vi indgå et samarbejde) deadline er der ikke så lang tid til. Det drejer sig om en opgave fra en kandidat uddannelse. Mere info privat. Kontakt mig ... -
Off with her Head
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der har lavet et essay, analyse og fortolkning af novellen/short story 'Off with her Head' af Kathrin White i engelsk? Kan slet ikke komme igang med det. Et hurtigt svar ville være fantastisk da den er til onsdag! -
"Femme Fatale"
ForumindlægHej.. Jeg har analyseret en sang, men jeg fandt aldrig ud af hvad "Femme Fatale" betyder, som synges i sangen. Der’ ikke meget femme fatale jeg når kun lige at få lagt en kabale Er der nogen der kan hjælpe? :-/ -
Problemformulering
ForumindlægJeg er igang med en aflevering, og jeg sidder lidt fast med en problmformulering. Jeg skal redegøre, analysere og vurdere. Min opgave er "Unge giver SF jordskredssejr" Er der nogen der har et eksempel på en problemformulering? -
Dansk lærer??
ForumindlægSOm gerne vil rette en analyse af en avis artikel? Da det er første gang jeg prøver dette, vil jeg helst gerne få noget ud af jeres hjælp. Så det er derfor jeg søger en lærer, der kan fortælle hvad jeg mangler og om jeg er på rette spor? -
Tre spørgsmål til min rapports diskussion
ForumindlægHej! Har fået stillet to pørgsmål hvor jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal besvare dem. 1. Hvordan udnyttes viden om de forskellige bølgetypers udbredelse fra et jordskælv til at analysere et konkret jordskælv. 2. Hvordan udnyttes viden om forskellige bølgers hastighed gennem materialer til se... -
Ørnens ret
ForumindlægHej, jeg sidder med et maleri som har titlen "ørnens ret". Jeg skal analysere maleriet så derfor vil jeg spørge om nogen kan fortælle mig hvad billedet har med titlen at gøre? -Tak på forhånd:) -
Analytisk spektroskopi
ForumindlægHej skal snart til eksamen i analytisk spektroskopi og ville høre om der er nogle der har nogle guldkorn man kan fyre af, eller nogle ting der er gode at lægge mærke til, når man skal analysere spektrene. Det drejer sig primært om Masse, IR, H -og C-NMR. -
Essay - citater?
ForumindlægHej derude, Når man skriver et essay (i dansk), skal man så bruge citater fra teksten? Jeg ved godt, man ikke skal gå ind og analysere eller redegøre for den tekst, man har fået udleveret - men skal man citere fra teksten, hvis den nu kan underbygge et eller andet man postulerer fx? ... -
Hjælp
Forumindlæghej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?... -
koppen i sneen
ForumindlægHej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :) -
Fiktionsanalyse definition
ForumindlægHej. Jeg skal starte min analyse af "mississippi burning" med at fortælle hvorfor jeg benytter mig af fiktionsanalysen. Jeg har et par problemer med at definere hvorfor og hvad det helt præcist er, altså fictionsanalyse. Nogen som kan hjælpe? -
Musikanalyse af Bob Dylan
ForumindlægHej! jeg er igang med at skrive min SRP, og har brug for lidt inspiration til musikalsk analyse af numrene Blowin' in the wind I dreamed i saw st. Augustine Masters of war. Er der nogen, der kan hjælpe mig?? Mvh. Avin. -
Kildekritik af Khrusjtjov første brev og Kennedys besvarelse
ForumindlægHej Jeg skal til at lave min kildekritik. Hvilken tendens har et sovjetisk brev under Cubakrisen. Hvilken tendens har et amerikansk brev. Og er der lavet nogle analyser af disse breve. Vedhæftet er et af brevene. //tak -
Fiji, ImageJ, Haster plsss
ForumindlægHej. jeg skal analysere fluorescerende celler, og skal benytte mig af Fiji imageJ, nogen som har brugt programmet tidligere? kender desværre ikke programmet eller hvordan man analyserere billeder via Fiji på forhånd tak hilsen Martin -
Fiji ImageJ HASTER
ForumindlægHej. jeg skal analysere fluorescerende celler, og skal benytte mig af Fiji imageJ, nogen som har brugt programmet tidligere? kender desværre ikke programmet eller hvordan man analyserere billeder via Fiji på forhånd tak hilsen Martin
