Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15821 til 15840 af 23684
  • Hjælp til problemformulering. HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Hvem var mod landboreformerne og hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg skriver im landboreformerne i danmark i 1788 og skal lave en kildekritisk analyse hvor jeg ser på hvem som kunne være imod disse reformer og hvorfor. Har prøvet at lede men kan ikke finde noget som helst.
  • Oversættelse af The weeping fig

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe mig med en oversættelse af The Weeping Fig af Judith Wright. Jeg skal analysere teksten, men synes den er ret svær at forstå, så det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne være behjælpelig med en oversættelse :)
  • Hjælp det Haster

    Forumindlæg
    Skal svarer på nogle spørgsmål til bogen superego til imorgen skal gi det til min lære . vil i ikke være så søde og hjælpe jeg er bare lost. Præsentation af analyse og fortolkningspunkt - - Præsentation af perspektiveringsområde - Angivelse af oplæsningsafsnittet - Kildefortegnelse over læste...
  • Nogen der har læst bogen Superego

    Forumindlæg
    Skal svarer på nogle spørgsmål til bogen superego til imorgen skal gi det til min lære . vil i ikke være så søde og hjælpe jeg er bare lost. Præsentation af analyse og fortolkningspunkt - - Præsentation af perspektiveringsområde - Angivelse af oplæsningsafsnittet - Kildefortegnels...
  • selviscenesættelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket forddybelsesområded selviscenesættelse hvor jeg derfor skal have valgt noget under det emne jeg kan analysere og lave en synopsis ud af. Er der nogen der kender nogle noveller, digte hvad som helst om selviscenesættelse så smæk det ind og send det så har du en skat :)
  • "Demonstration" af Mads Brenøe

    Forumindlæg
    Jeg skal i mit studieretningsprojekt behandle teksten "Demonstration" af Mads Brenøe, og jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen som kunne give et par guldkorn til analyse og fortolkning. Mvh. ThomsUpp
  • statistik hjælp

    Forumindlæg
    Har bruge for hjælp til at lave linær regressions analyser. Datasættet (spørgeskemabesvarelser) ligger i SPSS. Spørgeskemaet er foretaget præ og postintervention på interventions- og kontrolgruppen. Hjælp søges hurtigst muligt mod god betaling. kan kontaktes på 26853625.
  • Hjælp! sekundært litteratur!

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg er ved at skrive SRP om lord of the flies, og jeg mangler noget sekundært litteratur i form af en analyse / fortolkning som er skrevet af en prof. Nogen der kan hjælpe?
  • virkemidler

    Forumindlæg
    Hejsa. Skal skrive en analyse af John F. Kennedy´s tale "ich bin ein Berliner", med hovedvægt på argumentations-analse. Er der nogen der kan forklare, hvad henholdsvis stilistiske og retoriske virkemidler er i den sammenhæng? Det haster lidt - på forhånd tak :)
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i en opgave give en analyse af et traditionelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal gribe dette an og måske med nogle gode idere.? Jeg går i gymnasiet 3g. og de...
  • SRP. Overenskomstforhandling

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i en opgave give en analyse af et traditionelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal gribe dette an og måske med nogle gode idere.? Jeg går i gymnasiet 3g....
  • Naja Marie Aidt's novellesamling; Bavian

    Forumindlæg
    SSO om Naja Marie Adit's novellesamling; Bavian... Indeholder analyse af 3 af novellerne, sammenligninger,kærlighedsbegrebet, forfatteren og engelsk resume af opgaven... Jeg fik selv 10 for opgaven... I er velkomne til at bruge den til indspiration... ;)
  • James G. Randall om den Amerikanske borgerkrig..

    Forumindlæg
    Hej... Sidder og skal lave en analyse af en tekst af James G. Randall der hedder "Generationen der dummede sig". Det er en tekst om årsagerne til den amerikanske borgerkrig. Er der tilfældigvis nogen der har haft om den og ligger inde med nogle gode notater? Ville være en enorm hjæl...
  • Hjælp.. Hvordan....

    Forumindlæg
    Ved det virkelig virklig dumt spørgsmål.... Men nu har jeg sidet i flere timer og gloet på min problemformulering og jeg har et spørgsmpl jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an... Hvordan Analysere jeg forløbet for en overenskomstforhandling.?
  • Sanganalyse

    Forumindlæg
    Er der nogle der ligger inde med en analyse af Mott the Hoopple - All the young dudes? Kan ikke rigtig finde noget relevant til sangen på nettet nogle steder, og den er en svær nød at knække!
  • Konkurrenceforhold.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analyser konkurrenceforholdene i Japan og jeg har fundet de 3 største konkurrenter for min virksomhed på det japanske marked. Mit spørgsmål er så hvor mange oplysninger og hvilke oplyninger skal der være om de 3 konkurrenter jeg har fundet? Håber nogle kan hjælpe mig :)
  • naja marie aidt, realisme

    Forumindlæg
    hej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. hvad kan man sige om den realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp.
  • Udenfor af Svend Åge Madsen

    Forumindlæg
    Hej, håber der er nogen der har nogle gode idéer eller lign. til denne her opgave: Giv en analyse, fortolkning og perspektivering af Svend Åge Madsens novelle "Udenfor". Håber på massere af spændende idéer. :)
  • Venstres succes

    Forumindlæg
    Nogen derude som en holdning til el. hvorfor de tror venstre blev valgt igen. og en analyse af de sociale strukturer og forandringer, der ligger bag og kan forklarer VKO flertallets succes ved valget. Vil gerne hører nogen meninger?