Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15861 til 15880 af 48880
-
Ytringsfrihed
ForumindlægYtringsfrihed Hvordan kan det være at der er regler for en frihed? Hjælp!!! -
Krig - Den beskidte krig af Rasmus Karkov
ForumindlægHej jeg skal til eksamenen og overvejer at vælge Den beskidte krig en artikel af Rasmus Karkov udgivet i Berlingske. Jeg skal kunne perspektivere den til I 12 graders frost venter Asif ville det kunne virke? -
Medicin på AU - ferier
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der ved, hvornår man får sommerferie på AU? Jeg skal starter på medicinstudiet til februar, og jeg skal planlægge noget i juli/august. Derfor vil jeg gerne vide, hvornår og hvor længe man har sommerfere på au :-D -
Nogle der kender til emnet
ForumindlægNogle der kender MEGET til den : Victorianske tid og kvindesynet i 1800 tallets britiske litteratur, der vil henvise til noget generel læsning? Det jeg søger er at læse om tiden i lærebøger eller andre faglige bøger. Jeg har selv fundet litteratur der omhandler perioden. Det vil være en s... -
Handelskrig USA og Kina
ForumindlægHej. Som nogle af jer ved, har der været denne handelskrig mellem USA og Kina, men jeg kan ikke se hvilke konsekvenser der er. Hvilke konsekvenser har handelskrigen? -
Projektopgave - Grænser
ForumindlægJeg mangler et tema for emnet grænser. Håber der er nogen der kan hjælpe -
Historie - opgave - niveau
ForumindlægHej ! Jeg skal snart skrive historie opgave, og jeg er allerede begyndt at tænke over emner, men jeg er nygsgerrig, men hensyn til niveau, for højt det er!Så er der ikke nogle, der vil sende mig en opgave til fx 8 eller 9, så jeg ved hvor middelniveauet er, emnet er ligegyldigt, da det kun er niv... -
monetarisme
Forumindlægsidder stadig og laver opgave og har endnu et spørgsmål. hvis danmark skærer ned på ulandsbistanden og satser på frihandel i stedet for, kan man så kalde det monetarisme eller er det helt galt?på forhånd tak. -
Statskundskab på au
Forumindlæghvad tjener man ca 5 år efter endt uddannelse, både offentlig og privat ? -
POLYCENTRISME
Forumindlæghejsa!Efter Stalins død indfører man et begreb: "kommunistisk polycentrisme" hvad betyder det? -
ismer
ForumindlægHey, jeg mangler en del information omkring:KonservatismeSocialismeKommunismeLiberalismeNogle som ligger inde med en LÆSBAR og FORSTÅELIG tekst??p.f.t -
Haster haster!!!
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave om demokrati og jeg skal nu diskutere hvilke problemer der er forbundet med at fremme integrationsprocessen i EU. Hvad betyder det helt konkret, altså at man fremmer integrationsprocessen? hmm. Håber nogle kan hjælpe!! -
Frihed
ForumindlægHej alle sammen.....Ville gerne hør hvad frihed er for jer....Tak på forhånd.. -
tsunamien i asien
Forumindlægjeg står og skal skrive en engelsk rapport om ovenstående emne, men jeg mangler noget stof til at kunne æave det rigtige gennembrud i min opgave...Håber at nogle kan hjælpe mig :) -
Velfærdssamfund- hvorfor er det vigtigt, at..
ForumindlægHej alle :) Hvorfor er "Social tryghed, dagpenge, folkepension" vigtig i en velfærdssamfund? JEG HÅBER I VIL SVARE SÅ STRAKS SÅ MULIGT! :) -
Budskab...
ForumindlægHej er der nogle der kan se budskabet i dette digt?Jeg kan i hvert fald ikke...Rebel:1. Dagene har fyldt dig med timerAf rasende kedsomhed.Forældrene har fyldt digMed tam trykhed og klamme krav.Lærerne har fyldt din hjerneMed frasende facts.Arbejdsgiverne har fyldt dit ansigtMed afvisninger af di... -
Valg af emne
ForumindlægHej. Jeg skal have projektopgave om 3 uger og er blevet bedt om at vælge et emne nu. Vores overemne er grænser(Blev vedtaget med mod min vilje) - Nu er mit problem så, at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om. Har været åben overfor masser af emner, men synes bare det hele lyder så uinteressa... -
Huntingtoon
ForumindlægHvad kan man læse, hvis man ikke kan få fat i bogen "Civilisationernes sammenstød" ??? skal bruge det tilAT.. skal vide ALT om hans teori.. og hypoteser osv.. -
Er den årlige indkomst hos gennemsnittet steget mest under blå eller røde regeringer?
ForumindlægEr den årlige indkomst hos gennemsnittet steget mest under blå eller røde regeringer? -
Slavehandel?, merkantilisme?, trekantshandlen?
ForumindlægHeey! Er kørt lidt død i min synopsis ville lige høre om der er nogen der har skrevet eller måske har noget viden om slavehandlen fra Afrika til USA? bl.a. om trekantshandlen, merkantilisme? eller om hvordan det kunne betale sig at fragte alle slaverne og hvordan deres forhold var under selve rej...
