Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 15881 til 15900 af 27490
-
Dansk synopsis - Hjælp..
ForumindlægJeg skal have skrevet en synopse. Det er egentligt ikke problemet. Problemet er, at jeg ikke kan finde en tekst at perspektivere til/analysere. Mit fordybelsesområde er: Noveller af Kim Fupz Aakeson. De to udgivede tekster er: Tennis & Do you wanna know a secret Nogle tekster der er mul... -
It's a good life...
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en opgave om en novelle "It's a good life" Opgaven går ud på 1. At lave en introduktion 2. At lave et resumé 3. At beskrive "Setting" altså tid, sted osv... 4. At kommentere på historien 5. At skrive en konklusion Jeg har brug for... -
Hjælp til at finde tekster om syndefald
ForumindlægHej :-) Jeg har trukket temaet 'syndefaldet' til min eksame i mundtlig dansk (9.kl). Jeg har dog desværre svært ved at finde nogle rigtig gode tekster til temaet, Derfor vil jeg spørge om i kunne hjælpe mig. Det spiller ikke den store rolle o... -
Relateringstekster dansk mundtligt
ForumindlægHej, Jeg har trukket Jesper Wung-Sungs forfatterskab, med fokus på hans særlige karakteristika. Jeg har så 3 noveller, hvor jeg så skal finde en anden Jesper Wung-Sung tekst at relatere til. De tre valgmuligheder er: ''Pølsen'' ''Sidste dag'' ''S... -
Hjælp til diskussion
ForumindlægJeg skriver SRP om socialisering i det senmoderne samfund. Jeg skal give en diskussion af nogle samfundsmæssige konsekvenser af de ændrede socialiseringsvilkår i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for en masse sociologisk teori og analyseret to noveller af Naja Marie Aidt; Som Englene Fly... -
Ny eksamenstype på engelsk A-niveau
ForumindlægHej med jer A-niveau folk Der er netop kommet en ny eksamenstype, som Engelsk STX A-niveau elever skal op til til sommer. Før skulle man blot skrive et liltterært essay, hvor man inddrog en række perspektivtekster. Det er ændret! I år skal der ikke inddrages perspektivtekster + man kan vælge at s... -
Selviscenesættelse - HASTER !!!
ForumindlægHey. Mht. AT har jeg valgt psykologi og samfundsfag. Men jeg har ingen ide om , hvordan jeg vil koble samfundsfag ind. Det med identitetsdannelsen har jeg lidt svært ved at koble ind med nynarcissisme. ANYWAYS, så tænkte jeg på, at jeg måske kunne vælge dansk. Kan man bruge en skønlitterær tekst,... -
Oso
ForumindlægHej jeg er i lidt af en tidspresset situation. Imorgen skal jeg aflevere min oso. Jeg har stort set ikke lavet noget. Jeg skriver om forfatter. Jeg har alleredet fået startet på to noveller som skal være mit produkt. Den ene er en som jeg bare skriver uden videre, men den anden handler om en pige... -
At
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
Analyse af Helen Dunmore - "Liliac"
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder i min 24 timers engelsk B eksamen, og skal analyser novellen Lilac. Den er ingen steder at finde på nettet, og den er FYLDT med symbolik - hvilken jeg ikke forstår noget af. Teksen er i sig selv let nok at forstå, men jeg har frygtelig svært ved at analysere og per... -
Hvordan forklarer man hvad nyere dansk litteratur er ????
ForumindlægHej. Jeg trak nyere dansk litteratur til min mundtlige afgangsprøve i dansk, og jeg har lavet min analyse af min novelle. Jeg ved at det trækker op, hvis jeg forklarer lidt om nyere dansk litteratur. Men hvordan skal jeg forklare om det, og hvordan kan jeg se på noget, at ligepræcis dét er ... -
Dansk/ historie opgave
ForumindlægJeg skal til at skrive dansk/ historie opgave. Jeg regner med at skrive i dansk. Min lærer har sagt, at vi selv skal finde teksterne, som vi ønsker at benytte. Jeg ved dog ikke hvor jeg skal skaffe mit læsestof. Har valgt at jeg vil skrive om en af Naja Marie Aidt eller Helle Helle´s noveller. -... -
brug for hjælp; gennemlæsning af aflevering "the tree"
ForumindlægHej allesammen! Da dette er min gymnasietids sidste engelsk aflevering vil jeg gerne slutte af med et brag. Derfor har jeg brug for et sæt nye øjne til min analyse og fortolkning af novellen "the Tree". jeg ville bliver utroligt glad hvis nogen ville læse min aflevering igennem og point... -
Fortolkning af Peter Seebergs "Bulen"?
ForumindlægHej nice-hjælpende-person :D Jeg sidder med denne novelle og har svært ved at fortolke den. Jeg er forløbig kommet frem til at hovedprs. Locke, er manisk, gået i "bag-lås", og bliver vred da han ser via Trutti, at der ingen mening er med hans handlinger (med fluesmækkeri og vrede over... -
Præsenterer din artikel en analyse og fortolkning
ForumindlægJeg forstår ikke helt dette spørgsmål Præsenterer din artikel en analyse og fortolkning af Peter Seebergs 'Patienten'? Og sættes den ind i en overordnet ramme om emnet 'fremmedgørelse som tema i litteraturen'? Præsentér din analyse og fortolkning af novellen i en analyserende a... -
rigtig gode ideer, men mangler noget der er kød på!
Forumindlæghej alle sammen, jeg går i 10.klasse og skal snart op til prøverne.. det haster lidt, hvilket fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal vælge at arbejde med... jeg trak Danmark og Danskhed og som fokus: "ANGSTEN FOR FREMMED" tænker på at lave en billedanalyse eller reklameanalyse.. men o... -
Hjælp korfilm til mundligt eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket om kortfilm til min mundlige eksame, jeg har vagt filmen, men er nu helt lost, fordi hvor skal jeg starte, og hvor skal jeg slutte, jeg har fundet det stykke jeg skal læse op, men hvordan kan man stille det op så det er nemt og ikke gør en forvirret? min film hedder Perker og... -
Lyrisk digt analyse: Hurtig hjælp
ForumindlægEr i gang med en analyse af digtet “barndom”, af Yahya Hassan. Jeg har 3 spørgsmål, som jeg ikke kan svare på, er der mon nogen, de kran være søde og hjælpe mig? spørgsmål lyder således: 1. Hvilke betydning har milijøet for handlingen? 2. Hvilke andre tekster kan man samlingen med den? Eks film... -
Analyse af Yahya Hassan
ForumindlægEr i gang med en analyse af digtet “barndom”, af Yahya Hassan. Jeg har 3 spørgsmål, som jeg ikke kan svare på, er der mon nogen, de kran være søde og hjælpe mig? spørgsmål lyder således: 1. Hvilke betydning har milijøet for handlingen? 2. Hvilke andre tekster kan man samlingen med den? Eks ... -
Skal bruge HURTIG hjælp!!
ForumindlægAyo peeps Jeg skriver en tværfaglig opgave i dansk og historie om 60'erne hvor jeg har valgt at sætte fokus på kvindernes og deres (ændrede) situation i denne periode. Jeg skal i denne opgave henvise til 3-4 noveller ELLER 2-3 digte der beskriver situationen kvinderne var i i 1960erne (altså ...
