Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15921 til 15940 af 24089
  • Toppen af Bolden...

    Forumindlæg
    Hey...Er der nogle der har en analyse og fortolkning af Toppen Af Bolden skrevet af H.C.Andersen, hvis i har vil jeg meget gerne lade mig inspirer af jeres opgave, i kan evt sende den til min mail:Email: [email protected]
  • haster

    Forumindlæg
    hel alle sammen ... er der nogen der kan hjælpe mig med noget dansk.. jeg skal fremlægge på mandag en novelle ved navn Bulen som er skrevet af Johan Borgen... jeg har læst den men kan ikk forstå hvad den handler om .... og jeg skal analysere den
  • Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en opgave om Henrik Pontoppodans novelle "Vandreren". Jeg skal analysere den, men mit spørgsmål er: Hvorfor lader Pontoppidan oprøret udspille sig netop en julenat? Håber i vil hjælpe mig, så jeg kan gå videre med opgaven :)
  • "Skygger på græsset" af karen blixen

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg er igang med en opgave som omhandler Karen Blixen. Jeg skal analysere novellen "Skygger på græsset" og finder netop denne novelle meget svær at gennemskue. Jeg vil høre, om der er nogen med noget inspiration til mig? vh. Ole
  • Haster "My mother and her sister"

    Forumindlæg
    jeg er ved at lave analyse af "my mother and her sister" af Jane Rogers, men er gået lidt i stå. Er der nogen som har skrevet den opgave, som måske vil sende den så jeg kan få lidt inspiration.
  • Socialdemokraternes holdning til Christiania

    Forumindlæg
    Hej :). Jeg har diskutere og analysere Socialdemokraternes holdning til Christiania. Men hvad mener de helt præcist? Jeg har prøvet at google artikler, hvilke ikke sagde mig rimelig meget. Kan I komme med nogle forslag? Så vidt jeg ved, så er de ikke så strikse omkring dette emne?
  • Hjælp hurtigt :( - Nedspildt spruttende af syre "ANALYSE"

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal ind og analysere dette digt: http://www.smartepletter.dk/Light/TeksterSide.htm#BogstavP Jeg skal hovedsagligt lægge vægt på billedsproget i digtet. Så ville høre, om nogle evt. kan hjælpe med lidt af det, da jeg er rimelig lost? :( Håber på hurtige svar, da det skal afleveres i...
  • Spørgsmål til DIO

    Forumindlæg
    Jeg vil lige høre om der er nogen der ved om det er tilladt at stille et spørgsmål inde i selve rapporten? Jeg skriver om kvindefrigørelse, og inde i min analyse overvejer jeg at stille et spørgsmål til mig selv, som jeg så vil besvare.. Men er det i orden, eller skal jeg bare droppe det?
  • Karen Blixen - Ex Afrika ?? Haster

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der måske har læst teksten "Ex Afrika" af Karen Blixen og kunne hjælpe mig ?? Skal analyser digtet men synes at det er rigtig svær og kan slet ikke forstår hvad den går ud på :( Håber i kunne hjælpe På forhånd tak
  • "Forfatter"

    Forumindlæg
    Jeg igang med at analysere en novelle af MARINA CECILIE RONÉ men kan ikke finde noget om hende på nettet, altså hendes biografi.. er der nogen som ved hvor jeg kan læse om hende..??
  • Sommereksamen 2005

    Forumindlæg
    Ang! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk!er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt.Dansk!f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke.Samfundsfag!Hvad opgave sættet drejede sig om.
  • Sommereksamen 2005 i samfundsfag

    Forumindlæg
    Ang! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk! er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt. Dansk! f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke. Samfundsfag! Hvad opgave sættet drejede sig om.
  • Hvad betyder "selection of material"?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal analysere en tekst i engelsk, hvor et af punkterne er "selection of material". Punktet står under "how is the text written". Nogen, der kan hjælpe med hvad det betyder? :)
  • Spørgsmål vedr. graphic novel!

    Forumindlæg
    Heeeej ! Jeg er i gang med en tegneserie-analyse og vil høre om der er nogle, der ved hvad der menes med "Antal : rammer" og "bølgede rammer" ? - og så et sidste spørgsmål : "Er der tale om en ond cirkel ?". Hvad menes der med " en ond cirkel" ? tak ...
  • Shakespeare's sonnet 144 - HJÆLP!

    Forumindlæg
    HEJ,Jeg er ved at skrive opgave om dette sonnet. Har lidt problemer med analysen, så hvis der nogen der kan hjælpe med nogen links eller andet ville det være perfekt...især har jeg meget svært ved at få det perspektiverert, nogen ideer??hilsen,Randhi
  • historisk sammenhæng

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at lave en kildekritisk analyse af en udtagelse af Jyllandsposten efter offentliggørelsen af Muhammed-tegningerne. Hvad kan den historiske sammenhæng siges at være?? Er det Muhammed-Krisen? Håber nogle kan hjælpe
  • vedr "mobiltelefoner i Kina"

    Forumindlæg
    Jeg har brug for vejlednings hjælp til at forstå opgaveformuleringen i min afsætningsopgave "mobiltelefoner i Kina" - Kan du hjælpe mig? PS. jeg har konkret brug for hvilke analyse modeller jeg skal bruge til at løse opgaven. På forhånd tusind tak. PM til [email protected]
  • Sproglig analysemodeller

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon
  • Fallos- og vaginasymboler

    Forumindlæg
    Da jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria
  • H.C. Andersen "Den Grimme Ælling"

    Forumindlæg
    Jeg har valgt af skrive Dansk (H.C. Andersen med Den grimme Ælling) Jeg skal analysere og finde romantiske træk i eventryet, men syntes ikke rigtig der er nogen romantiske træk i den græmme ælling, så er der en der kan hjælpe mig, med hvad jeg evnetuelt skal kigge efter?