Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15941 til 15960 af 23785
-
koppen i sneen
ForumindlægHej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :) -
Rettelse af Raptekst?
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som gider tage sig tid til at kigge/rette min analyse af en dansk raptekstigennem for fejl, da jeg har en smule svært ved formuleringer og måske nogen småfejl. Ville være dybt taknemmelig. Tusind tark på forhånd. -
SRP - Bosnien
ForumindlægHej. I SRP skal jeg skrive om krigen i Bosnien og bl.a. analysere FN og NATO's rolle i den forbindelse. Hvilke samfundsfaglige teorier kan jeg benytte til dette? Vil idealisme og realisme være et godt bud? -
"Gammeldags glidende indføring" ???
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere min novelle, og læste på en hjemmeside under komposition at den har en gammeldags glidende indføring. MEN HAR INGEN IDE OM HVAD DET ER, OG HAR HELLER IKKE MULIGHED FOR AT KONTAKTE MIN LÆRER! Nogen der please vil forklare hvad det vil sige? -
Nordkraft
ForumindlægHej. Vil bare høre om der var nogen der havde noget info om de sange citater og det citat der bliver brugt før romanens start og mellem de forskellige dele af historien? ville være en kææmpe hjælp! en evt. analyse af disse ville være genialt gode :) tak! -
hjælp til DHO om H.C. Andersen "Hønse-Grethe familie"
ForumindlægHar brug for hjælp til at analysere og fortolke novellen "Hønse-Grethe familie" skrevet af H.C. Andersen. Alt andet omkring novellen, såsom resume og noget om tidsperioden, vil også være til stor hjælp!! Hjjæælp plase:)) Tak:)) -
Indholdfortegnelse - lige højremargin
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man laver højresiden lige i en indholdsfortegnelse??? Når man f.eks. skriver: 1. Abstract....................................1 2. Indledning...................................2 3. Analyse.....................................3 4. Fortolkning............... -
nyhedsartikel
Forumindlæghej! jeg skal lave en analyse om avisen Berlingske, og jeg har et spørgsmål der lyder: hvordan er sproget i Berlingske tiderne? jeg ved ikke helt hvordan jeg kan sætte ord på det og jeg er gået helt i stå. tusind tak på forhånd:)) -
SENECA - STOICISME
ForumindlægSkal op til eksamen i morgen, og har ikke styr op senecas breve. Hvad er budskabene i hans breve? og er der andet der er vigtigt at analyse/fortolke? Der er tale om disse breve: seneca brev: 41, 54, slavebrevet, 80.. -
Musikanalyse af Bob Dylan
ForumindlægHej! jeg er igang med at skrive min SRP, og har brug for lidt inspiration til musikalsk analyse af numrene Blowin' in the wind I dreamed i saw st. Augustine Masters of war. Er der nogen, der kan hjælpe mig?? Mvh. Avin. -
Fortolkning af 'Frederiks oprør'
ForumindlægHej.. Jeg sidder lidt i den situation, at jeg skal lave en litterær artikel af 'Frederiks oprør' jeg har lavet delen med analysen, men kan simpelthen ikke lave den med fortolkningen, Er der nogle af jer som har en fortolkning til den? eller nogle som ved hvordan man kan gø... -
Hvorfor dør Klavs i ørneflugt
ForumindlægHej jeg er igang med en analyse af ørneflugt, til min eksamen. Til sidst i novellen dør Klavs, og falder ned i en møddingpøl. Tænkte på om møddingpølen er noget symbolsk? Og tænkte også på hvorfor Klavs ender med at dø? Håber i kan hjælpe :) -
SYMMETRISKE OG FORSKUDTE LINJER??
ForumindlægHej! Er i gang med at lave min dansk analyse af et digt, men er stødt på begreberne symmetriske og forskudte linjer, og jeg ved virkelig ikke, hvad de dækker over? Jeg håber, at I kan hjælpe -
00 i eksamen, men 10 i årskarakter
ForumindlægJeg fået karakteren 00 i skriftlig dansk (A niveau, HHX). Jeg er naturligvis meget utildfreds, og jeg vil derfor høre, om der er nogen, der vil prøve at læse den igennem. Der er tale om analyse af kronik. Håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe. -
Hjælp til aflæsning af statistisk materiale
ForumindlægHej alle Er der en som har mulighed for at hjælpe mig med at aflæse og analysere to statistikker over køn på arbejdsmarkedet og ledelse. har forsøgt selv, men er ikke vældig god til det, så håber på der er en som gider rette det igennem jeg har skrevet og måske hjælpe mig videre, det tager ikke m... -
Euklids trekantsbevis
ForumindlægHej. Er der nogen der kender nogle hjemmesider hvor euklids trekantsbevis står beskrevet lidt lettere i forhold til at man selv skal analysere. Det skal helst være nogle hjemmesider der gengiver et grundigt bevis, så jeg kan forklare hvordan vi istedet vil sige noget om det idag. -
Klipning
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8 -
euklids trekantsbevis
ForumindlægEr der nogen der kender nogle hjemmesider hvor euklids trekantsbevis står beskrevet lidt lettere i forhold til at man selv skal analysere. Det skal helst være nogle hjemmesider der gengiver et grundigt bevis, så jeg kan forklare hvordan vi istedet vil sige noget om det idag. -
Hjælp mig
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8 -
Hjælp til mediefag
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8
