Søgning på: analyse william. Resultater: 15941 til 15960 af 24034
  • Odysséens 5 sang mm.

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder og kæmper med theogonien, solons elegi, ovids forvandlinger og odysséens 5 sang. Er der nogle der har nogle gode link til nogle fede analyser eller evt selv har lidt godter til nogle gode fortolkninger? Mvh Marie
  • Tysk eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe.
  • ´Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci...
  • sangtekstsanalyse

    Forumindlæg
    hej, jeg har læst to sangtekster i faget engelsk: anniedog af smashing pumpkins og beatiful ones af suede. ville lige hører om der er nogen der kender et sted på internettet eller har nogle notater til en analyse af hvad teksterne går ud på. ville være en stor hjælp!
  • HJÆLLP

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie
  • Handlingsmættet, psykologisk tekst?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og laver eksamensforberedelse, og i min analyse til novellen jeg har valgt, står der om der er en handlingsmættet, og pyskologisk tekst, men jeg ved ikke hvad det betyder, og kan ikke rigtig finde et direkte svar på det? Håber i kan hjælpe :)
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • digteanalyse: miljø

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til dansk mundtlig eksame, og jeg trukket lyrik og valgt De Evig Tre af Tove Ditlevlsen. Et af punkterne på min analyse er miljø, men jeg er ikke sikker på hvad miljøet er i digtet. så hvis i kunne hjælpe vil det være til stor hjælp. :-)
  • Stofer og modstrofer i Medea

    Forumindlæg
    Hej vi sidder lige og skal analysere Medea i old. Vi er så blevet i tvivl om, hvordan stroferne og modstrofer er opbygget: To versioner: Er det første stroferne der er generelle og anden stroferne der er specifikke Eller: Er det stroferne der er generelle og modstroferne der er specifikke? På fo...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som har analyseret reklamen fra smirnoff - green apple twist. Den med adam, eva, slange og kundskabenstræ....? Kan jeg evt. høre hvad i har svaret under genre og argumentation? Håber i kan hjælpe
  • De evige tre, perspektivering

    Forumindlæg
    Hej, jeg er på nuværende tidspunkt igang med at analysere/fortolke digtet- De evige tre- Jeg mangler dog en perspektivering, men jeg har ledt og ledt og er lidt i tvivl. Er der tilfælgivis nogle af jer der kender en anden tekst jeg kan perspektivere med?
  • Digt af Mette Moestrup

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou..
  • Brandes Indledning

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at lave en analyse af Brandes tale og har i den forbindelse et spørgsmål :) Hvad menes der med nedestående citat fra brandes Indledning ...og den åndelige døvhed har som døvheden hos den døvstumme medført stumhed.
  • Statistik hjælp til speciale

    Forumindlæg
    Jeg søger en der kan hjælpe med statistik - hvilke analyser der bedst benyttes på vores speciale data. Evt. som kan sætte mig ind i statistikprogrammet Prism 7. Mod betaling selvfølgelig ;)
  • Skæbne!!!

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i mundligt dansk på trosdag og jeg er lidt meget bag ud med min analyse, også ville jeg rigtig gerne have hjælp til de her to punkter: - Sporg og stil - tid/miljø tusind tak for din hjælpe <3
  • ELISA-test

    Forumindlæg
    Har lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe.
  • verdenslitteratur

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en aflevering, hvor jeg først har læst american psycho og skal skrive en analyse og fortolkning af værket. en del af opgaven går desuden ud på, at forklare, hvorfor værket er verdenslitteratur så mit spørgsmål er: hvad er verdenslitteratur? og hvorfor er american psycho...
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har trukket "Kvinders vilkår" og skal finde en novelle, kortfilm, maleri eller lignende, som jeg skal analysere. Er der nogle af jer, der kender nogle gode oplæg. Oplæggene skal selfølgelig vise/omhandle kvinders vilkår. På forhånd tak
  • Aflevering: Vildvinen

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt
  • afsætning/ konsumentenhed

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skal forberede mig til erhvervscase, og jeg har om peter larsens kaffe a/s, og skal nu definere deres konsumentenhed som en del af en analyse til min udfordring. Jeg er da usikker på, om jeg kan sige at konsumentenheden for kaffe, er alle? altså fra 0- ......