Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15961 til 15980 af 40685
-
Fremmede
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en projektopgave om danskernes syn på fremmede :-). Derfor vil jeg gerne høre, hvilke emner i kommer til at tænke på i forhold til emnet! Håber i vil hjælpe og give jers bud - tak :-) -
Ær de danske kvinder - de redder samfundsøkonomien
ForumindlægFra Venstres Ungdom i Vejle skal lyde en tak til de danske kvinder, der endnu en gang har vist at være ansvarlige overfor den danske økonomi. Ukendt er det for de færreste, at vor beærede statsminister, Anders Fogh Rasmussen, tog over i en økonomisk svær tid efter 11. september 2001, der skød ver... -
Diktatorernes Årtier.
ForumindlægHeej.. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på hurtigst. (; - Hvad var det for nogle årsager til at diktatoernes og -ismerne blev opstået. - Hvad var ideen i de forskellige -ismer.? (Kommunisme, fascisme og nazisme) - Hvordan forsøgte såvel kommunister som nazister og fascister... -
Æresdrab - hjælp tak
ForumindlægHej jeg har snart projektuge i niende klasse. Jeg har valgt at skrive om æresdrab men jeg skal også have et produkt som har med æresdrab at gøre nogle gode ideer? Det skal være noget jeg selv kan lave, men bare ikke en film da jeg er alene. Tak på forhånd -
VORES SAMTID
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en lille historie bog, om vores samtid fra 1996-2012! Hvilke ting er bemærkelsesværdige i disser år? Det skal helst bare være emner, som jeg senere undersøger:) Skriv emnerne evt. med en lille forklaring Har allerede tænkt på: Det Arabiske forår? Andre god... -
Haram eller halal
ForumindlægHejj Jeg er en sød pige . Jeg er meget frustreret over om det måske er haram eller halal at have god sex med en dejlig sød kvinde, ? Hilsen B -
Biologirapport
Forumindlægsom sagt skal jeg lave en biologirapport,\nden skal være om evolution og skal have en arts evolution, noget om fotosyntese og hvordan jorden opstod + udviklingen..\njeg er gået i stå så jeg kan ikke komme videre.. :S\n\nmaître d'échecs -
Koranen og familie
ForumindlægHej allesammen..\n\nVi skal skrive opgave.. Har tænkt mig at skrive en opgave om koranen og familie.. altså om islam, de traditionelle familieforhold og forholdet mellem kvinder og mænd i islam..\n\nHvad kan man mere inddrag af emner? Håber i kan hjælpe mig, når jeg nu skal skrive ca. 9 sider?\n\... -
Fransk-hjælp
ForumindlægJeg går i 3.g, og har fransk på højniveau. Er der nogen der er i stand til at hjælpe mig på det skriftlige område mod betaling? Det drejer sig om rettelse af stile, og i den forbindelse hjælp til de ting jeg laver forkert.Hvis du er interesseret, så skynd dig at skrive!!Hilsen, Sidsel -
Essay - tro
ForumindlægJeg har skrevet et essay, hvor emnet er 'Tro' Det handler om hvad jeg kommer til at tænke på når jeg hører ordet 'tro' og det skal kunne passe til emnet det jeg har skrevet om. Nogen som har erfaring omkring det at skrive et essay og give mig noget respons og kritik over hva... -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
muslimske/afghanske værdier og danske
ForumindlægHej jeg er igang med et projekt om afghanske/muslimske værdier vs danske. Er der nogen som kan komme med nogen gode værdier og træk ved begge kulturer? -
Osmannernes rolle i 1. verdenskrigen
ForumindlægHar brug for hjælp til DHO, da jeg er gået helt i stå.. Hvorfor deltog osmannerne i krigen? Og hvorfor på Tyskland og Østrig-Ungarns side? Så vidt jeg har forsået, har de ikke haft den bedste fortid sammen.. -
Religionskritik
ForumindlægNogen, der kender nogle gode bøger om religionskritik? -
Ødipus og Symposion
ForumindlægHej Tænkte på hvad der er godt at fokusere på når man gennemgår ødipus og symposion. Altså ødipus er jo en tragedie, så der kender jeg til tragisk ironi og tragediens opbygning etc., men hvad med symposion? -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej :) Jeg skal til mundtlig dansk i morgen og har to ord som jeg lige vil have helt på det rene hvad betyder. Marginalisere: I mine noter står der at Herman Bang skriver om de marginaliserede kvinder...men kan simpelthen ikke huske hvad det betyder.. Sekularisering: I mine noter står "I ... -
Dommedag - Kristendom
ForumindlægI Islam er Dommedag jo et centralt begreb, men hvordan ser kristendommen egentlig på dommedag? -
Menneskets forhold til naturen - mulige emner og fag
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået bekræftet mit emne til min sidste AT7 opgave til sommer. Emnets navn er menneskets forhold til naturen, men her er jeg i tvivl om hvilken spændende emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil super gerne skrive i muligvis samfundsfag/psykologi og dansk... -
Hjælp til afgangseksamen
ForumindlægHvilket underemne kan man bruge i Historie til Danmark i 1800-tallet? Hvilket underemne kan man bruge i Samfundsfag til demokrati? Hvilket underemne kan man bruge i Kristendom til Kirke og samfund?
