Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15961 til 15980 af 24089
-
Hjælp til Metafoer
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et digt fra 1955, men der er to metafoer jeg ikke helt kan forklare hvad betyder: "Hans nøgne ansigt" & "skygge over panden", er der nogen der kan hjælpe? -
Haster: metode
ForumindlægJeg er igang med mit endelige AT, og skal til mdt eksamen i morgen. Men er løbet ind i lidt problemer med mit danskfaglig metode område. Jeg har analyseret nogle reklamer, dvs. analysemetoden. men hva mere er der og sige??? De humanistiske metoder??? -
Haster
Forumindlæghej!.. jeg sidder og laver en dansk opgave og jeg skal analysere ''i Danmark er jeg født''. , men som andre , kan jeg ikke finde ud af digte!.. Er der er nogen, der er gemte notater, som ville hjælpe mig?.. -
Efterlysning af religions fagbegreber på c-niveau HF
ForumindlægJeg skriver eksamens projekt og har uheldigvis forlagt alle mine noter. Jeg skal analysere en kildetekst religions fagligt Jeg skal bruge begreber som emic/etic - virkeligsopfattelse - mennskesyn osv. Håber der er nogen der kan hjælpe!! På forhånd tak. -
Makroøkonomi
ForumindlægMAKROØKONOMI - Opgave Hej portalen :) Mht. arbejdsmarkedsforhold og konjunkturer har jeg fået stillet spørgsmålet: - En analyse af konjunkturudviklingens betydning for den beskrevne udvikling på arbejdsmarkedet." Nogen som har nogle guldkorn til dette? Håber lidt på det -
Hjælp til Musik og Historie
ForumindlægHej, jeg skal skrive i min SRP om protest sange under vietnamkrigen... Tænkte på at analysere nogle bob dylan numre - så hvis nogen af jer har skrevet sådan en opgave, ville det hjælpe mig meget at se den. -
AT - Samfundsfaglig metode i historie
ForumindlægHej Alle! Tænkte på om der er nogle der har styr på denne metode? Jeg har bl.a. analyseret grafer og statistikker og er lige i tvivl om jeg har anvendt de rigtige metoder. Jeg har anvendt den induktive og kvantitative metode. Håber du kan hjælpe? -
"forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".
ForumindlægEr der nogen der har læst bogen? og eventuelt har nogle facts om bogen og Helle Helle? Jeg skal op i den til eksamen og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse til den bog. er der nogen der kan hjælpe mig? -
kilde til belysning af anvendelsen af Darwins teori politisk
ForumindlægVi sidder og arbejder med evolutionsteorien og dennes betydning i samtiden. vi har analyseret modtagelsen fra kirkens side, men mangler en kilde til at belyse hvordan den bliver eller er blevet anvendt politisk.. håber at der er nogle som kan hjælpe.. på forhånd tak. -
engelskfaglige metoder
ForumindlægHvilke metoder er der i engelsk? Jeg har brugt retorik/argumentations analyse og det er sådan set det. Jeg skal undersøge Obamas brug af medier og mediernes reaktion på ham - hvilke engelskfaglige metoder kan bruges i den sammenhæng? -
venelite- hjæælp !
ForumindlægHej. Er der er evt nogen som har analyseret folkevisen ''venelite'' som kan fortælle mig hvad '' Tiril liril lilil haugjen min og de leged' så let gennem lunden.'' kunne betyde? På forhånd tak -
Hjælp, - gruppe, som har svært ved at komme igang med vores Geografirapport.
ForumindlægVi skal skrive en rapport om; Vulkan, dannelsen af Andesbjergene - og hvilken effekt det har på befolkningen. - Rapporten skal følge dét nedenfor: Indledning Hypotese Materiale Teori Analyse Diskussion Konklusion Litteraturliste Bilag - Tak på forhånd. -
President tale
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og skal analysere Lydon Johnsons tv-tale fra den 4. August 1964, og jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Er der nogle der kender en god side hvor man kan finde historierelaterede tekster? -
Leather-Import ApS
ForumindlægHey! Nogle der har arbejdet med leatherimport ApS, en case, der befinder sig bagerst i ØE-opgavehæftet fra HH 2. år?Har nemlig ikke helt styr på regnskabs-analysen og likviditets-budgettet :(På forhånd tak Mvh Pede c",) -
Vietnamkrigen Historie opgave
ForumindlægHejJeg skal til at skrive om Vietnamkrigen og jeg har tænkt at analysere følgende tekst New York Times: Pentagon Rapporten 1 Men jeg er desværre ikke i besiddelse af den længere...så er der måske nogen der ved hvor man kan finde den? -
HJÆLP
Forumindlægskal snart op til AT- eksamen ved ikke rigtigt hvad der kræves til eksamen, jeg har om tvangsægteskab i faget religion og samfundsfag, er helt blank ved ikke hvilke analyse modeller der skal bruges..... nogle der har gode råd? -
haster
Forumindlæghej allesammen skal snart op til AT- eksamen i faget relgion og samfundsfag om tvangsægteskabs problemmet, jeg ved ikke rigtigt hvilke metoder og hvad jeg skal analysere og hvad jeg skal fremlægge til hvis det ikke er synopsen?..... nogle der har gode råd.,? -
Hvordan skal dansk flettes ind i opgaven?
ForumindlægHej, Jeg har en mundtlig eksamen i morgen og jeg skal snakke om Ku Klux Klan. Jeg har det historiske på plads og nu skal jeg have flettet noget dansk ind i det. Desværre så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Finde en tale fra et medlem af KKK og analysere det eller noget helt andet? -
Danskmetode
ForumindlægHej, Jeg skal i morgen til AT-eksamen. Jeg ved ikke om min metode er korrekt. Jeg har lavet 2 tv-reklame analyser plus en trykt reklameanalyse. Det skriver jeg også i min metode. Men er der andet man kan skrie der? :) Mvh Nicolai -
The drover´s de facto
ForumindlægEr der nogen der har noter eller aflevering om "The Drover´s - De facto"? Jeg sidder her med 24t mdt eng B niveau... har allerede mistet 6 timer... Har kun brug for inspiration til analyse og fortolkning. Pls hjælp mig. Ipek
