Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16021 til 16040 af 24089
  • Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad.
  • Hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle...
  • Essay af Dan Turèll

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;)
  • Engelsk eksamen torsdag

    Forumindlæg
    Er der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget??
  • SRP - Genetisk evolution

    Forumindlæg
    Hej, har fået et spørgsmål der hedder "på baggrund af ovenstående ønskes en analyse og diskussion af forudsætninger og antagelser af "det molekylære ur" til opstilling af fylogenetiske træer", hvordan skal man lige gribe sådan en fætter an?
  • Oversigt til de forskellige perioder

    Forumindlæg
    Hej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder.
  • Kliche eller metafor ?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi...
  • sang "romeo" af sebastian.

    Forumindlæg
    HJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak
  • Analysemodel til old-tekster :)

    Forumindlæg
    Til alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm
  • HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"

    Forumindlæg
    Hej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen!
  • romantisk digt

    Forumindlæg
    Hej allesammen. er der nogen som tilfældigvis har beskæftiget sig med romantikken i Tyskland. Jeg sidder og skal analysere et digt af Joseph von Eichendorff som hedder Mondnacht. er der nogen som har nogle noter, må i meget gerne lægge dem ud. Tak
  • Herodot - kampen mod perserne - hjælp??

    Forumindlæg
    Der er tydeligvis ingen andre der kan hjælpe! Så nu spørger jeg jer! Er det komplet umuligt at få noter til Kampen mod Perserne af Herodot? Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til analysen af den!Nogen der gemmer på noget? Eller bare har et godt foreslag?
  • Retorik

    Forumindlæg
    Er der nogle der har et godt link til noget om retorik eller retoriske virkemidler osv? Eller måske bare nogle guldkorn af anden slags?Og hvor kan man finde en analysemodel til at analysere en tale?Håber nogle kan hjælpe mig ;-)
  • H.C. Andersens land af Benny Andersen

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe
  • Stikprøver - Hjælp

    Forumindlæg
    Sidder med et eksamensspørgsmål omkring stikprøver.. Spørgsmålet hedder: du skal behandle statistik, herunder diskutere udtagelse af stikprøver i forhold til en analyse af et helt talmaterial.. Nogen der kan komme med nogle guldkorn til det? for i min bog står der ikke meget om det.. på forhold t...
  • Forskel på blå toner i en dur og mol.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med skrive SRP i musik. Her skal jeg analysere en bluessang, som bliver spillet i Em og det undrede mig, om de blå toner i en mol, adskiller sig fra dur, eller det stadig det sænkede 3. og 7. trin?
  • Hjælp til SS=

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med min sso opgave om social arv Og kunne godt bruge lidt hjæp til at forklare begrebet social arv og i analysen undersøg hvilken andre faktor, der kan have betydning for unges uddannelse i det semoderne samfund...
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn?
  • Dan Turell

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler virkeligt meget at få læst/vide noget om Dan Turells "Der er så dejligt ude på landet". Er der nogen, som har den derhjemme eller kan finde den nogen steder? Jeg har VIIIIIRRRRKElig brug for den. En analyse af den ville også være fin! Mvh. Kent Nielsen
  • Artikler og digte til eksamen?

    Forumindlæg
    Vi har opgivet en hel del artikler til eksamen men mit problem er hvordan skal jeg lige gribe det an med at fremlægge disse?? Hvad skal man ind på mht. en analyse af en artikel?? Mit spørgsmål til digte er faktisk det samme. Hvad skal man ind på der??