Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16061 til 16080 af 24089
  • Hjælp, til at rette tysk stil

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle der vil læse og rette min tysk stil? som ca. er på en side, indeholder et referat og kort analyse om et tysk eventyr. Hvis der er nogle, så skriv så jeg kan sende dig min stil over indbakke. På forhånd tak :)
  • HAVMANDEN

    Forumindlæg
    Hej! Nu når jeg har jeres opmærksomhed. Jeg har snart prøve og en af de tekster der er blevet opgivet er: folkevisen "havmanden" Dette leder mig så ind på spørgsmålet...Er der nogen der ligger inde med nogle notater,analyser eller guldkorn??? På forhånd tak!
  • Hjælp søges!

    Forumindlæg
    Jeg har desværre været syg i længere tid, og har fundet ud af at jeg skal lave en analyse af Historien om en moder, skrevet af H.C Andersen. Den skal afleveres om 3 dage. Og jeg er på bar bund. Nogen derude som vil hjælpe mig??Hilsen Dije
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med projekt opgave om sydbank. Jeg har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Beskriv virksomhedens nær- fjernmiljø? Forklar om virksomhedens segmentering og målgruppevalg? Lav en swot-analyse. Håber der nogle der kan hjælpe mig.
  • Identitet til eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? På forhånd tak Julius
  • Hjælp til den økonomiske situation i Danmark

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen! Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal analysere nogle af årsagerne til den aktuelle økonomiske situation i Danmark, og derefter hvordan den aktuelle økonomiske situation påvirker det danske velfærdssamfund? Og hvad det har at gøre med globaliseringen?
  • Funktionalisme, Bauhaus

    Forumindlæg
    Hej;D Jeg skal til at skrive en opgave om arkitekturen i ca. 1920-1960. Jeg skal vise eksempler på bygninger fra den tid og analysere dem. Er der nogle der har forslag til nogle kendte bygninger fra den tid?? Håber der er nogle der kan hjælpe..!
  • Synopse - At Miste

    Forumindlæg
    Vi er ved at lave synopse i dansk. Jeg har trukket "At Miste" men ved virkelig ikke hvor jeg skal starte. Jeg har tænkt over at finde en sang der handler om "At Miste" og så analysere den. Er der nogen der har nogle idéer?
  • Søger kilde

    Forumindlæg
    God eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd!
  • Sophus Claussen

    Forumindlæg
    Halløj,jeg vil gerne høre om nogen har nogle gode analyser/fortolkninger til digtene EkbátanaRejseminderIl LettoParken og Staden af Sophus Claussen?Specielt de to øverste digte er vigtige.... det mindste kan bruges (:på forhånd tak
  • "Tid" af Uffe Harder

    Forumindlæg
    Kunne godt bruge lidt hjælp til dette digt som jeg skal skrive en analyse om:Lyden af et blad der falder til jordenlangsomt støder på andre bladeog endelig andervil ligesomnødig dø henet tomt snehlehuslugten af græs Bagefter et nyt øjeblikog et nyt.Al hjælp kan bruges!
  • kortfilm- the life is a bitch

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogen som har set kortfilmen "the life is a bitch" og kan hjælpe lidt med at analysere den. Hvad handler den om og sådan nogle ting. Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen ville hjælpe...
  • Ordsprog i en novelle

    Forumindlæg
    Er der nogen der er god til ordsprog? da jeg er ved at analysere en novelle (jokeren af kjell askildsen) er symbolik jo en væsenligdel af opgaven:) Så er der nogen der ved hvor ordsproget "at blive ført bag lyset" kommer fra?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hvem er afsenderen? Afsenderen er dem der sidder i bestyrelsen eller er det ejeren af tun.dk men hvad hedder ejeren? Jeg har fundet bestyrelsesmedlemmerne.... Hvem er målgruppen? Det er for trælast- og tømmerhandlerforeninger . Hvad er emnet? trælast- og tømmerhandlerforeninger Hvordan ...
  • verdenslitteratur

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en aflevering, hvor jeg først har læst american psycho og skal skrive en analyse og fortolkning af værket. en del af opgaven går desuden ud på, at forklare, hvorfor værket er verdenslitteratur så mit spørgsmål er: hvad er verdenslitteratur? og hvorfor er american psycho...
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har trukket "Kvinders vilkår" og skal finde en novelle, kortfilm, maleri eller lignende, som jeg skal analysere. Er der nogle af jer, der kender nogle gode oplæg. Oplæggene skal selfølgelig vise/omhandle kvinders vilkår. På forhånd tak
  • afsætning/ konsumentenhed

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skal forberede mig til erhvervscase, og jeg har om peter larsens kaffe a/s, og skal nu definere deres konsumentenhed som en del af en analyse til min udfordring. Jeg er da usikker på, om jeg kan sige at konsumentenheden for kaffe, er alle? altså fra 0- ......
  • Vurdering og indledning i historieopgaven

    Forumindlæg
    Jeg sidder med HF Historieopgave og jeg har om hekseforfølgelser i Danmark i 1600-tallet men jeg er meget i tvivl om hvordan en vurdering skal laves? Jeg har lavet analysen og har brugt to tekster som jeg arbejdede med, men jeg vil rigtig gerne have hjælp til vurderingen :)
  • Digt - tolkning

    Forumindlæg
    Kan man tolke et digt, som man nu forstår det, hvis bare bagrundelsen med analysen er god nok? Jeg skal skrive en novelle ud fra et digt og er bange for, at læreren vil sige, at jeg har tolket digtet forkert. Men kan man ikke tolke digte på mange måder?
  • loggerpro

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en rapport om et gnidningsforsøg vi har udført ved filme en træklods med forskellige overflader (filt, gummi osv) som skulle "trækkes" frem vha. et lod. vi skal analysere videoen på loggerpro. er der nogen som kan hjælpe med det? :) på forhånd tak