Søgning på: analyse william. Resultater: 16081 til 16100 af 24034
  • HJÆLP TIL SSO / SRP -SKRIVNING

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive SSO i historie på B-niveau - jeg skriver om dødsstraf. Jeg har selv lavet redegørelse og indledning. Nogle der kan skrive analyse og diskussion med betaling?
  • Dansk/historie-opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt romanen Hærværk af Tom Kristensen. Min problemformulering sætter fokus på Jastraus og Steffensens forhold.. Nogen, der har læst den, og kan komme med noget, der er uundværligt? Både mht. deres forhold, men også selve analyse og fortolkningsdelen? Tak på forhånd. ;)
  • Off with her Head

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle der har lavet et essay, analyse og fortolkning af novellen/short story 'Off with her Head' af Kathrin White i engelsk? Kan slet ikke komme igang med det. Et hurtigt svar ville være fantastisk da den er til onsdag!
  • Eng. & Samf. - Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er der nogen der kender en bog (på engelsk!) som man kan bruge til studieretningsopgaven? Den skal kunne analyseres med henblik på brug af samfundsfaglige teorier m.m. da jeg gerne vil skirive studieretningsopgave i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Jeg håber at i h...
  • Søger god bog

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive opgave i Engelsk -psýkologi Jeg vil gerne analysere en engelsk bog. Jeg mangler bare en bog, som kan kombineres med psykologi. Er der nogle der kender en god bog, som kan bruges til dette? På forhånd tak Nikki
  • Dan Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen.
  • Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?...
  • Kender I en god novelle fra 1960'erne...

    Forumindlæg
    Den skal handle om overgangen fra barn til voksen eller om den første kærlighed. Og være fra omkring 60'erne. Jeg er ved at analysere "Drivhuset", men mangler en novelle mere som jeg kan drage paralleller til.
  • Diskurter virksomhedens konkurrencefordel

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har et lille proble, og det er hvad der står i titlen. Jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind på, når der står "diskuter". Samt i min analyse af værdikæden hvor jeg afrunder af på den, skriver jeg om deres konurrencemæssige fordele. Nogen hjælp at hente? Tak
  • Essay - citater?

    Forumindlæg
    Hej derude, Når man skriver et essay (i dansk), skal man så bruge citater fra teksten? Jeg ved godt, man ikke skal gå ind og analysere eller redegøre for den tekst, man har fået udleveret - men skal man citere fra teksten, hvis den nu kan underbygge et eller andet man postulerer fx? ...
  • Videnskabsteori - konstruktivisme

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lidt forstand på videnskabsteori? jeg er blevet stillet den opgave at jeg skal forklare hvad videnskabsteori er, herunder konstruktivismen hvor jeg skal analysere og vurdere emnet. Jeg forstår ingenting af det! På forhånd tak!
  • AT hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle. Har brug for hjælp til AT, hvor emnet er 'menneskets forhold til naturen', vil i sige at emnet pilgrimsfærd vil passe godt her og hvis ja er det okay med fagene dansk og religion? Har i nogle ideer til hvilke metoder man kan bruge til dette udover analyse og fortolkning? Ta...
  • De tre taksonomiske nievauer +/- konklusion? Hvordan er det nu?

    Forumindlæg
    Når man benytter sig af de tre taksonomiske niveauer: redegørelse, analyse og vurdering/diskussion - er det så påkrævet at man har en endelig konklusion? Jeg har nemlig lavet delkonklusioner. Kunne være fedt hvis i kunne henvise til en hjemmeside, der kan bekræfte det.
  • Eksplicit eller implicit?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D
  • Sproget i Ved Vejen

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af et uddrag fra "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har bare lidt vaskeligheder mht. sproget. Jeg ved selvfølgelig, at romanen er impressionistisk, men hvad der helt præcist er karakteristisk ved sproget, ved jeg ikke. Nogen der kan hjælpe?
  • haster

    Forumindlæg
    jeg er gået igang med min 2.g historie opgave, men føler at jeg er gået i stå, da jeg er lidt i tvivl, om hvordan jeg præcis skal analysere forholdet mellem den nazistiske ideologi, og de metoder Hitler benyttede sig af.
  • Hjælp til denotationer/konnotationer

    Forumindlæg
    Hej ;) Jeg sidder og skal analysere teksten Frk. Escobar af L.O.C, jeg skal finde navneord, men der står de skal være denotationer og konnotationer, da jeg ikke ved hvad det betyder er det rigtig svært for mig at lave. Bare hjælp mig tak, lige meget hvordan ;) Fortsat god aften
  • J.P. Jacobsen - Cendrée og lille

    Forumindlæg
    Hey, kunne godt bruge noget hjælpe, hvis der er nogen som kender teksten " cendreé og lille" af I.P. Jacobsen. Skal lave en analyse og fortolkning, og jeg's syn på kvinde samt komposition.. Ville gerne have nogle "hovedpointer" som jeg så kunne følge? :)
  • danskopgave, noveller/forfatter 1990erne

    Forumindlæg
    jeg skal snart skrive danskopgave om noveller fra 1990erne, men jeg har svært ved at finde nogle noveller at analyser og fortolke, vil derfor hører om der er nogle som har nogle forslag til hvilke noveller jeg kan vælger eller nogle forfatterer.