Søgning på: analyse william. Resultater: 16101 til 16120 af 24034
-
Symbol på en støvet perron
ForumindlægSom overskriften siger; hvad er en støvet perron et symbol på ... ? Jeg analysere teksten "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt, som handler om en lille pige der står på en støvet perron med sin far .. nogle ideer?? -
Digtanalyse - Reklameskibet
ForumindlægHej hej, Jeg sidder og skriver en litterær artikel om Reklameskibet af Otto Gelsted, og tænkte bare på om der var nogen der havde analyseret den før og måske havde nogle gode tips til mig? Jeg har aldrig været den største digt-analytiker ;) -
Dansk Haster meget
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave. skal skrive en analyse af bogen Den lange sommer af Kirsten thorup, men mangler lidt om fortællerteknink og f.eks. opbygning. og forfatterens budskab. :) håber en kan hjælpe eller har en opgave til evt. insperation. :) -
Hjæælp .
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået en eksamens opgave i engelsk, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten "The Hurt Man" af Wendell Berry. Har nogen evt. haft den samme opgave og som kan hjælpe mig ? På forhånd tak :) -
KLaus Rifbjerg
ForumindlægHej alle sammen. jeg har fået til opgave at analyse KLaus RIfbjergs novelle "Sigøjneren" Er der nogen som evt. har den? En anden historie jeg arbejder med er "Erna og Ewan" af Hans Otto Jørgensen. NOgle der har den? -
Fortolkning af et maleri
ForumindlægHej jeg har en opgave for, hvor jeg skal analyser og fortolke et maleri Jeg har svært ved at fortolke maleriet ER der Nogen der kan hjælpe mig??? Svar venligst hurtig så muligt Maleriet hedder "Skriget" Vedhæft fil Tak Tak på forhånd !! -
"Kronprinsessen"
ForumindlægKan det virkelig passe at der ingen analyse og fortolkning er skrevet herinde af Hanne Vibeke Holsts "Kronprinsessen"? Søger lidt inspiration til min større skriftlig opgave + en evt. problemstilling/problemformulering? Håber på lidt hjælp af jer derude.. -
KIIG - Novelle - Blomster!?..
ForumindlægHej alle på SP'.. - jeg skal til at late et kort resumé og en analyse o g fortolkning af Blomster, samt et kort perspektivering til den tid, hvor novellen forgår.. - Nogle som har nogle evt. gode fif & råd? .. - mange tak på forhånd .. -
venderkorstogene. vendere og danskere før korstogene
Forumindlæg- foretag en grundig kildekritisk analyse af Saxos Gesta Danorum. vær særlig opmærksom på . Saxo agende- hvorfor har han skrevet værket? . hans meget kritiske syn på venderne:. hvorfor skildrer han dem, som han gør? På forhånd tak, -
2.g historie-dansk opgave
ForumindlægHEJ. Jeg skal snart skrive dansk-historie opgave i perioden: "Det moderne gennembrud". Jeg har valgt at analysere Et dukkehjem. Er der nogle der har nogle gode ideer til historiske kilder jeg kan bruge, altså sammenligne med kvindens status i samfundet? -
Hvem var mod landboreformerne og hvorfor?
ForumindlægJeg skriver im landboreformerne i danmark i 1788 og skal lave en kildekritisk analyse hvor jeg ser på hvem som kunne være imod disse reformer og hvorfor. Har prøvet at lede men kan ikke finde noget som helst. -
A dry white season
ForumindlægHej folkens. Jeg tænkte på, om I kender en god hjemmeside eller en god opgave på nettet, hvor bogen "a dry white season" er blevet analyseret? Gerne en rigtig god opgave! :) Jeg skal muligvis skrive om den bog/film i SRP. -
Oversættelse af The weeping fig
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med en oversættelse af The Weeping Fig af Judith Wright. Jeg skal analysere teksten, men synes den er ret svær at forstå, så det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne være behjælpelig med en oversættelse :) -
Grammatik
ForumindlægHvordan analyseres følgende sætning: Quand une fille d´ouvrier se mariait, tout le quartier le savait. Det er specielt de sidste 5 ord som jeg ikke kan finde en betegnelse for. Er det en adverbial? hilsen den gamle! -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej alle Jeg skal analysere nogle sætninger, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal sætte leddene i denne sætning: "Tysk er ganske enkelt adgangsbilletten til en af Europas mest levende og spændende kulturer, siger Alex Hansen" En der kan hjælpe? :) -
selviscenesættelse
ForumindlægHej Jeg har trukket forddybelsesområded selviscenesættelse hvor jeg derfor skal have valgt noget under det emne jeg kan analysere og lave en synopsis ud af. Er der nogen der kender nogle noveller, digte hvad som helst om selviscenesættelse så smæk det ind og send det så har du en skat :) -
Retning af reklameanalyse.
ForumindlægHey alle. Har næsten skrevet min reklame analyse færdig, som skal afleveres på mandag. Den er fra et FSA hæfte fra december 2006. Opgaven hedder " de smider tøjet" Er der noget der vil rette den?. Edit: *jeg sender den på email. -
Folkeskolens formålsparagraf
ForumindlægHej... Min opgave går ud på at lave en analyse af folkeskolens formålsparagraf. Er der nogen, der gider hjælpe mig med at skrive lidt om det :) http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Folkeskolen/Faelles-Maal/Folkeskolens-formaalsparagraf Link ovenover om paragraffen. -
SRO HJÆLP! renteabilitetsanalyse
Forumindlægnogle der kan hjælpe!? jeg er ved at skrive SRO, og jeg skal skrive om B&O.. jeg skal lave en renteabilitets analyse, men hor kan jeg finde de forskellige nøgle tal? altså til at udregne deres overskudsgrad osv -
Naja Marie Aidts novelle Latter
Forumindlægnogle som kan hjælpe mig med at analyser og fortolke novelle Latter skrevet af Naja Marie Aidt. Jeg vil specielt gerne have hjælp til at fortolke hvad latteren kan betyde, og hvorfor moren bryder ud i latter
