Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16101 til 16120 af 47924
-
lastbil - fart
ForumindlægHej, håber at nogle kan hjælpe mig. En lastbil med en masse på 20 ton kører ved en konstant hastighed på 10m/s op af en bakke som har en hældning af 4 grader (til den horisontale linje), når motoren producerer en kraft på 15.2 kN. Antag at luftmodstanden er propotional til kvadratet af hastighede... -
opgave i hastighed
ForumindlægEn vægtløfter hæver vægtstangen roligt til fuld højde(opadstrakte arme), holder den skælvende over hovedet i et par sekunder og lader den falde ned på underlaget med et brag. Vægtstangens højde over underlaget til da være en funktion h af tiden t. Løftet starter til tiden t=0 Opgave: Tegn en... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
HJÆLP! Redegørelse af reaktionsordener
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en god redegørelse for en 0. ordens, 1. ordens og 2. ordens reaktion? Det haster . Tak :) -
hjælp
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative c... -
Teori i historie
ForumindlægJeg skriver om beslutningsprocessen bag atom-bomben over Hiroshima og Nagasaki. Jeg har brugt metoden i humaniora 'kildekritik' til at analysere bl.a. Trumans dagbog og radiotale. Hvilken teori benytter jeg mig heraf? og hvilke teorier kan jeg endvidere tilføje/perspektivere til ? -
Tyngdefeltet
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig om kinetisk og potentiel energi i tyngdefeltet nær Jorden? Jeg forstår godt hvad kinetisk og potential energi er for nogle størrelser. Men forstår bare ikke den sidste del. (tyngdefeltet nær Jorden) -
Mekanisk isoleret system
ForumindlægFalder energikvaliteten i et mekanisk isoleret system, for det siger energikvalitet jo, eller er det bare ønsketænkning, for der vil jeg være luftmodstand osv.? -
Vekselsvirkninger
ForumindlægHjælp!! Kan simpelthen ikke forstå det, overhovedet. Hvordan kan man på forskellige reaktioner bestemme, hvilken vekselsvirkninger der er tale om?? -
Hjælp til fysiologi
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg har kigget på som handler om cellefysiologi og ionkoncentrationer. Jeg skal være helt ærlig og sige, at jeg er på bar bund og ikke ved hvordan jeg skal gribe de her 4 opgaver an. Nogen der vil være en kæmpe engel og forklare mig, hvordan jeg skal gribe opgaven. Je... -
kalk
Forumindlæghej, er der nogen der ved hvorfor kalk dræber bakterier -
Aktivitet
ForumindlægHej derude :) Håber der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig med at komme igang med en opgave som jeg har lidt svært ved.. Har en aktivitet som hedder: Fysiologiske målninger på 8 testpersoner (puls, skridt og energiforbrug) mit spørgsmål til folk er så hvordan kan jeg beskrive min... -
Supernova romananalyse hjælp
ForumindlægHej det er fordi er der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Supernova. Jeg skal nemlig aflevere den på mandag :)? -
Hjælp til kemi b opgaver... haster en smule
ForumindlægHej Alle sammen. Har brug for hjælp til følgende opgaver. Opgave a har jeg lavet (har skrevet facit under opgaven), det mere opgave b, c, d jeg har brug for hjælp til. På forhånd tak :) Det kunne være smadder lækkert hvis en af jer kunne hjælpe. Opgaveformuleringen er som følger: En kano... -
For kort SRP?
ForumindlægHej Nu ved jeg godt at SRP'en skal være på 15-20 sider med ca 2400 anslag pr. side og så desuden ekslusiv forside, indholdsfortegenelse, litteraturliste og bilag Min opgave uden det man ikke tæller med er lige nu på omrking 35300 anslag - ville det blive godtaget, eller er det for lidt? Jeg... -
Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer.
Forumindlægkan på ingen måde finde ud af konklusionen til dette forsøg. nogen der ved det, eller har prøvet samme forsøg? Forsøg 6: Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer. Formål: Påvisning af mængden af kalk i et ukendt stof. Materialer: Stativ Klemmer Muffer Stort reagensglas Måleg... -
2,8,14...ædelgas?
ForumindlægHvad menes med magiske tal? ædelgasser eller hvad? Nogle af kernerne er specielt stabile, hvis de indeholder protoner og neutroner med de magiske tal 2, 8, 14, 20, 28, 50, 80 eller 126 -
Strukturformler
ForumindlægTegn strukturformler og angiv molekylformler for følgende stoffer: a) 2-methylhex-2-en b) 1,1-dimethylcyclobutan c) 4-phenyloctan d) 1-ethyl-2,4-dimethylbenzen e) 1-methylcyclopenten f) 1,3-dimethylcyclohexen g) 4-ethyl-6-ethynyl-3,8-dimethyldecan h) 4-methyl-5-(prop-2-en-1-yl)nonan -
Hjælp mig akut - formler
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan man laver en fældningsrekation? For eksempel medde dette: K3PO4+AgNO3 -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr...
