Søgning på: analyse william. Resultater: 16121 til 16140 af 24034
-
DHO STRUENSEE
ForumindlægHej søde og hjælpsomme mennesker. Jeg er i gang med min DHO om Struensee, og jeg skal finde nogle kilder som jeg kan analysere. Jeg ville høre om der var nogle der havde nogle gode ideer til hvad for en slags kilde jeg kunne anvende? VH. Celina. -
Politik, hjælp!!
ForumindlægHej, Jeg har en aflevering, som jeg bare ikke kan finde ud af, da jeg ikke aner noget som helst om politik, så håber virkelig i kan hjælpe mig! Spørgsmålet lyder: Lav en kritisk analyse af partiernes politik. Partierne: Socialdemokraterne og konservative. Håber i kan hjælpe mig! :) -
gelektoferese
ForumindlægHvis man er igang med at lave DNA-analyse af sit eget blod, hvilken allelstige/DNA-ladder skal man bruge til gelelktoferese? Hvor mange bp(basepar) er menneske DNA? SKal jeg bruge 50bp, 100bp eller 1kb som allelstige eller gør det ikke nogen forskel? -
Jesper Wung-Sung - I am here
ForumindlægHej. Jeg skal i dansk mundtlig eksamen analysere "I am here" af Jesper Wung-Sung. Er der nogen som har læst det, og kan komme med hjælp til motiv og noget med sproget? Derudover kunne det være dejligt, hvis nogen havde nogle gode analysemodeller? :) Tak på forhånd! -
Forskelle og ligheder mellem fædrelandssange
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave analyse af "Danmark, mit fædreland" H.C Andersen. Jeg vil perspektivere til nationalsangen "Der er et yndigt land" Er der nogle som har forskelle og ligheder mellem de to sange? -
Privatundervisning i epidemiologi og statistik
ForumindlægJeg er studerende på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, og skal til mundtlig reeksamen midt i maj. Jeg søger derfor en privatunderviser, til hjælp med analyse af forskellige forskningsartikler og afdækning af statistiske og epidemiologiske begreber. Mange hilsner Lotte -
Christina Hesselholdt
ForumindlægEr der en eller nogle som har læst Hesselholdts tekst; "Haven", der vil hjælpe mig med at definere hvilken type tekst "Haven er. Det vil hjælpe mig med at komme i gang med min analyse...1000 tak -
Dansk kortfilm
ForumindlægHej jeg har haft trukket kortfilm, men jeg har et problem jeg kan ikke finde en god kortfilm. Det vil være godt vis der var en kortfilm med nogle symboler og god analyse. Hvis i har nogle må i meget gerne skrive det. Har haft om Pin up, grisen, valgaften :) -
Jesper Wung-Sung "Kødet"
ForumindlægHej Sidder og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Sidder lidt fast i perspektiveringen, hvor jeg gerne vil perspektivere til en af hans andre noveller. Ville derfor høre, om der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe. Mvh Lasse -
Bestie Ballet HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen?? -
Problemformulering
ForumindlægKan en problemformulering se således ud ? det er til en studieretnings opg. Helle Helle Analyse og fortolkning af bogen ”Rødput garden”. Personkaraktastik, mest vægt på hovedpersonen, og følge hans udvinkling. Komme ind på hvilke virkemidler forfatteren bruger. Freuds personlighedsmodel -
lande forbliver fattige?
ForumindlægHej håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal analysere hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdom og der skal jeg inddrage handelsteori. Jeg har skrevet noget om fattigdomscirklen, men ved ikke hviklen handelsteori jeg kan komme ind på? -
DHO
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver en dho, og er nået til min analyse del. Jeg har fået udleveret teksten "ved vejen" af herman bang, ku nolge af jer hjælpe? ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang -
Billedkunst - Betydningsanalyse model?
ForumindlægHej Jeg har ivrigt brug for en betydningsanalyse model til et maleri. Er der nogen som har en model, der viser hvad der skal indgå i analysen? Det store net virker ikke så godt for mig, lige omkring det her... Håber der er nogen der lige hurtigt kunne sende nogen noter/modeller eller lign. der ... -
Branding og promotion
ForumindlægHej! Jeg skal analysere en virksomheds branding og promotion, hvor jeg er blevet opfordret til at anvende et kapitel om virksomhedens distribution (kanaler, detail, grossister mm. dækker kapitlet over). Er der nogle der ved, om jeg skal have yderligere med en dette, for at opfylde ovenstående ... -
Kulturdimensioner Skotland (Gert Hofsetede)
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en figur at Skotland's kulturdimensioner (Gert Hofstede analyse) Jeg kan kun finde for Storbritannien, men det er tilsyneladende ikke nok til min opgave i Det Internationale Område. Håber nogen kan være behjælpelig med dette. På forhånd tak -
Novelle om byens og dens mennesker
ForumindlægHej! Jeg har trukket "Byen og dens mennesker i dansk mundtlig i 10. klasse. Nogen der har nogle idéer til en novelle der handler om byens og dens mennesker, som også er god at analysere? Tak på forhånd:-) -
Analysering af novelle - Identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre, om der var nogle, der har haft lignende emne og kunne komme med ideer til, hvad det præcis er, jeg skal fortælle om?:) På forhånd tak, Karoline -
Sammenligne Shubidua: Danmark med?
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO i dansk og har valgt fokus på Danmarkssange. Jeg vil gerne analysere og fortolke Shubiduas sang Danmark men ved ikke hvilken tekst jeg kan sammenligne den med. Nogle gode forslag til andre Danmarkssange? :) På forhånd tak! -
Hjælp til problemformulering. HASTER
ForumindlægJeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig?
