Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16161 til 16180 af 23785
  • Hvorfor hedder digtet det som det gør?? HJÆLLPP TIL I MORGEN

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal analysere et digt som hedder "Slangen i paradiset" tove Ditlevsen. Kan i hjælpe mig, med hvorfor digtet hedder det som det gør for kan ikke finde frem til det. Håber i kan hjælpe mig, skal til eksamen på torsdag. Tak på forhånd
  • Musik: Hva gør vi nu lille du?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ligger inde med en analyse af sangen Gasolin' - hva gør vi nu lille du? kunne være super fedt, min gruppe har bailet mig de 2 af dem kommer aldrig og så jeg er alene til mit musikprojekt.
  • Logistik - lager- og distributionsstyring

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak..
  • henfald

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak.
  • HASTER, Adams æbler

    Forumindlæg
    beretter model og konklusion? har siddet og arbejdet på dette længe, vill hjælpe meget hvis i kunne hjælpe mig med at få indelt handlingen i beretter modellen og måske få skrevet en god konklusion og afrunding på en grundig analyse
  • DET HASTER!:d

    Forumindlæg
    heey alle sammen :D Er der nogel som vil sende mig nogle digte, som er analyseret? Da jeg skal til prøve på mandag og jeg er nemlig ikke så good til Dansk:D? Håber i kan hjælp , :D? hvis i kan hjælp så send til [email protected]
  • Hermeneutikken??

    Forumindlæg
    Hej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag??
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • anderledeshed filmklip/kortfilm

    Forumindlæg
    jeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i.
  • Filmreklamens opbygning

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering, hvor jeg skal lave analyse. Der skal der bl.a. indgå opbygning af reklamen. Jeg kan kun finde en skabelon til en billede reklame, men det er jo ikke det samme. Håber på at jeg kan få noget hjælp for jeg er lidt blank lige nu. På forhånd tak :)
  • I Am Here - Jesper wung-sung

    Forumindlæg
    hej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta...
  • Nogen der vil læse min opgave?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Vilel høre om der ikke var en venlig sjæl, der måske havde lyst til at læse min analyse og fortolkning af Stefan Andres' "Tørdokken" igennem? på forhånd tusind tak :-)
  • Emne til srp, nogen der kender til det?

    Forumindlæg
    Så fandt jeg endelig et emne i engelsk og dansk i srp. Musicals som litterær genre hvor jeg måske skal analysere west side story, men ville lige høre om der er nogen der kender til den eller selve emnet og evt har skrevet om det?
  • the go between themes....Haster!! :o

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/
  • A Kiss Before Dying....

    Forumindlæg
    Hej..i studieretningsprojekt skal jeg arbejde med Ira Levins roman ' A Kiss Before Dying' som skal analyseres med psykologisk vinkel på. Kan ikke finde noget på det på nettet.. :( Er der nogen, der kan hjælpe, eller bedrage med noget.? D
  • AT 2013 kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft.
  • hjælp til at finde en god bog

    Forumindlæg
    Jeg skal begynde og finde en bog. som jeg skal analysere den i dansk. jeg læser Hf. er der nogen der kender til en god bog en kærligheds bog- kendt dansk forfatter der skal ikke være for mange sider. få sider - da jeg har kun 2 uger til at læse i den.. på forhånd tak.
  • Synopse - mangler tekst

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak!