Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16221 til 16240 af 72126
-
HTX
Forumindlægefter 9. klasse kunne jeg godt tænke mig at gå på HTX, så jeg vil gerne høre fra nogle som går i HTX, hvordan det at gå der, hvilke retninger man kan vælge i mellem og hvilke fag er meget vigtige. håber at nogle som går eller har gået i HTX kan fortæller mig om jeres meninger..... -
reaktionsskema
ForumindlægI butan substitueres et hydrogenatom med et bromatom (monosubstitution). Opskriv reaktionsskemaet. Nogen der forstår opgaven? -
Korrosion
Forumindlæghey. jeg bliver spurgt om Korrosion kan forhindres og hvordan og hvorfor. jeg ville blive glad hvis i kunne hjælpe mig. -
Hjæææælp
Forumindlæghey. jeg bliver spurgt om Korrosion kan forhindres og hvordan og hvorfor. jeg ville blive glad hvis i kunne hjælpe mig. -
B fag - hæve til A?
ForumindlægHej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :) -
estere
ForumindlægHej! Dannes estere kun ved en kondensation af alkohol og carboxylsyre? Og indeholder parfumer estere? -
SRP
ForumindlægEr der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter eller andre ting? Det skal bruges til SRP. -
Osmose
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde eksempler på osmotiske forandringer i naturen såvel som i kroppen ? Og evt. komme med en forklaring til, jeg er ikke helt med på det. -
Metalbindning
ForumindlægNogen der kort gider at forklare mig, hvad metalbindninger helt konkret er? -
God ide?
ForumindlægHej SP Jeg har tænkt over noget meget længe. Når nu folk har tid til at sidde herinde og lave folks lektier, hvorfor så ikke begynde at lave videoer til youtube, hvor man f.eks. forklarer, hvordan man løser de enkle opgaver? I vil jo sikkert bare sige, at man skal bruge en formelsamling, men d... -
Protonpuljemetoden
ForumindlægHvordan bruger man den? Jeg har en opgave hvor jeg skal bruge den, men jeg har aldrig fået vejledning i hvordan den skal bruges, og mit undervisningsmateriale nævner det på 3 linjer. Her er spørgsmålet: http://cl.ly/6ROl -
Hader fysik
ForumindlægHey guys. Har nogen spørsgmål jeg ikke ka finde ud af. Håber nogen af jer kan hjælpe. -ER der i kobbersulfat en simpel ion, og hvilken? Er der en sammensat ion og hvilken? -Nævn 3 andre salte end kobbersulfat (navn og kemisk betegnelse) -
Emner i fysik
ForumindlægHej, Kender I en god hjemmeside hvor man kan læse sig frem eller se sig frem til forklaringer? -
Søger noter i moderne fysik k
ForumindlægHej, er der ikke en rigtig nice person som ligger inde med nogle nice noter i moderne fysik? :) det er simpelthen så svært det fysik! -
HPLC Lidokain
ForumindlægHej Jeg skal lave en syntese af Lidokain, oprense det (metode) og bestemmelse optimering og validering på HPLC. Jeg kan ikke finde nogle forskrifter eller rapporter til forsøget. Kan i hjælp mig? Papar -
Primær, sekundær og tertiær alkolhol?
ForumindlægHvad er meningen med primær, sekundær og tertiær alkohol ? Hvad skal man bruge det det :)? På forhånd tak :D -
chromatografi
ForumindlægHvad har chromatografi forsøg med fotosyntes at gøre? -
Undervisning i sommerferien?
ForumindlægHej Jeg skal på stx næste skoleår og der er nogen ting jeg gange vil forbedre, kender i et sted hvor man evt. kunne få undervisning eller hjælp på nettet. Er der eventuelt nogen kursuser eller ligende? Tak på forhånd -
Omregning fra masse til stofmængde
ForumindlægNogen som har nogle gode eksempler her? -
Kemisk ligning
ForumindlægHej, Jeg skriver en fysikrapport der hedder "H+-ioner i bevægelse", og jeg skal skrive den kemiske formel for hvad der sker når der bliver sat strøm til pH-papiret. Er der nogen der kan hjælpe?:) Hvis filen ikke kan ses, så kan den findes på google billeder under "H+-ioner i bev...
