Søgning på: analyse william. Resultater: 16381 til 16400 af 24034
  • Michael Strunge

    Forumindlæg
    hej jeg har brugt for en lille smule hjælp i min analyse om Michael Strunge´s digte forklar hvordan du kan se, at Michael Strunge digte er typiske eksempler på 80ér Lyrik / storbymodernisme
  • Perspektivering til Tommelise

    Forumindlæg
    Hej, det er sådan at jeg skal lave en analyse af Tommelise til min mundtlige dansk afgangsprøve. Og er nu kommet til perspektiveringen, men jeg er helt blank, har fundet den inde i mit fordybelsesområde, så den mangler ikke, så hvis i har nogen ideer ville det være mega fedt, på forhånd tak :)
  • hooliganisme

    Forumindlæg
    hej er der nogen der har haft om hooliganisme.... Jeg vil gerne have lidt hjælp til 2 spørgsmål: som går ud på analyserer motiver til at blive en del af klubberne med fodboldfans og hooligans. hvad har denne fritidskultur at tilbyde, som ikke opfyldes i hverdagen? her skal man inddrage material...
  • Strømer på Stenbroen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analyserer Dokumentaren - Strømer på stenbroen, men mangler svar på følgende. Hvilke virkemidler er der anvendt og hvad gør virkemidlerne opfattelsen af filmene? Er der brugt virkemidler fra fiktionsfilm? Afsenderens intention og formålet med filmen ?
  • Dokumentaren Balletbørn

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analyserer Dokumentaren - Balletbørn, men mangler svar på følgende. Hvilke virkemidler er der anvendt og hvad gør virkemidlerne opfattelsen af filmene? Er der brugt virkemidler fra fiktionsfilm? Afsenderens intention og formålet med filmen ?
  • Metode hurtig hjælp!!!

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver metodeafsnit i dansk. Jeg har analyseret en tekst, med henblik på at finde eksempler på den seksuelle frigørelse. Hvad kan man kalde den metode? Det er jo ikke ligefrem nykritisk, når man har et bestemt tema og en historisk tid at gå ud fra. Please hjælp.
  • HASTER, Adams æbler

    Forumindlæg
    beretter model og konklusion? har siddet og arbejdet på dette længe, vill hjælpe meget hvis i kunne hjælpe mig med at få indelt handlingen i beretter modellen og måske få skrevet en god konklusion og afrunding på en grundig analyse
  • Filmreklamens opbygning

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering, hvor jeg skal lave analyse. Der skal der bl.a. indgå opbygning af reklamen. Jeg kan kun finde en skabelon til en billede reklame, men det er jo ikke det samme. Håber på at jeg kan få noget hjælp for jeg er lidt blank lige nu. På forhånd tak :)
  • Ih!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en analyse af bogen Fjeren og Rosen. Jeg har meget svært ved at tage mig sammen til at læse bogen og håbede på der måske var nogen som havde læst den og kunne give mig et kort referat om den? Please, det ville hjælpe mig så meget! Er helt på bar bund her
  • FRIHAVNEN!!

    Forumindlæg
    hej folkens . har virkelig brug for hjælp angående et digt "frihavnen" af klaus rifbjerg. er der nogen der kan hjælpe med at analysere og fortolke? jeg er virkelig lost og skal fremlægge overmorgen. :( tusind tak ..
  • Grim og dum berettermodel

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg er igang med at analysere "grim og dum" af Gretelise Holm til mundtlig dansk. Men kan simpelthen ikke finde ud af,om der er en udtonning eller ej? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!
  • Løsrivelse af Edward Munch

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og skal til danksk eksamen den 6 juni. Jeg har trukket fordyblesesområdet "kunstbilleder" og har valgt billedet "Løsrivelse " af Edward Munch. Er der tilfældigvis nogle , som ligger inde med en analyse af dette billede, som jeg kan bruge til inspiration? :)
  • intet implicit formål??

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en at skrive en analyse af Poul Henningsens kronik, så jeg er lidt i tvivl om der er et implicit formål eller ej. Hvordan kunne man formulere sætningen, ved at sige der ikke er noget implicit formål og det er kun det eksplicitte man kan se, da det er en kronik??
  • Emne til srp, nogen der kender til det?

    Forumindlæg
    Så fandt jeg endelig et emne i engelsk og dansk i srp. Musicals som litterær genre hvor jeg måske skal analysere west side story, men ville lige høre om der er nogen der kender til den eller selve emnet og evt har skrevet om det?
  • Cyklisk eller lineær?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan forklare bergeberne cyklisk og lineær, så de er til at forstå? I forbindelse med analysen "Hallelujah, I Love Her So!" er vi helt fortabte. Vi håber virkelig, I kan være til hjælp! På forhånd tak
  • artikeler om acetylsalicylayre

    Forumindlæg
    jeg skriver AT om Acetylsalicylsyre og skal bruger 2 artkler som jeg kan stille op foran hinanden og analysere... men synes det er skide svært (underskyld sproget) at finde 2 modsætninger eller i det hele taget finde nogle relevante artikler om acetylsalicylsyre.... hjælp....
  • Jeppe Aakjær "Vredens børn"

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter et resume eller analyse/fortolkning af Jeppe Aakjær's "Vredens børn". Håber nogen kan hjælpe mig, og/eller ligger inde med sådan en opgave .. På forhånd tak. (:
  • A Kiss Before Dying....

    Forumindlæg
    Hej..i studieretningsprojekt skal jeg arbejde med Ira Levins roman ' A Kiss Before Dying' som skal analyseres med psykologisk vinkel på. Kan ikke finde noget på det på nettet.. :( Er der nogen, der kan hjælpe, eller bedrage med noget.? D
  • hjælp til at finde en god bog

    Forumindlæg
    Jeg skal begynde og finde en bog. som jeg skal analysere den i dansk. jeg læser Hf. er der nogen der kender til en god bog en kærligheds bog- kendt dansk forfatter der skal ikke være for mange sider. få sider - da jeg har kun 2 uger til at læse i den.. på forhånd tak.
  • SBU og Bostonmodellen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med min SRO opgave, med afsætning og VØ, og skal lave en produktportefølje analyse af Rynkebys produkter. Men jeg ved ikke hvilke produkter af rynkebys der er deres SBU'er? Hvordan finder jeg ud af det? Og hvordan sætter jeg dem ind i en BOSTON