Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16381 til 16400 af 25375
-
Kongehuset
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en rækkespørgsmål som vi skal have forskellige holdninger til. Derfor har jeg valgt studieportalen. Hvad ville en eventuel afskaffelse af monarkiet betyde for danske nationalidentitet? Hvorfor bliver historien en væsentlig faktor når man snakker om kongehuset.? El... -
Romerrigets fald
ForumindlægHej!!jeg skal til at skrive historie opgave om romerriget. Jeg har valgt at fokusere på årsagerne til dets fald, men egentlig synes jeg at det er ret svært at skrive om,. Jeg har downloaded opgave som er blevet lagt ud på nettet, men den er til intet brug, da jeg synes der mangler lidt mere histo... -
Kyssen
ForumindlægHar fået som hjemmeopgave at jeg skal holde et oplæg om en svensk historie som hedder "Kyssen" og er skrevet af Hjalmar Söderberg. Har fået pløjet mig igennem det svenske men syntes ligesom jeg mangler nogle guldkorn eller pointer. Har tænkt på at historiens morale er at hvorfor skulle ... -
SSO/Projektopgaven
ForumindlægJeg skal til at skrive den spkaldte 3. års opgave. Jeg har jævnligt fulgt debatten herinde, men har ikke rigtig fundet noget der interesserer mig. Som I nok ved er der kommet nye valgmuligheder. Disse har jeg taget til mig, og regner med at skrive "Projektopgaven"... Den skal skrives i ... -
Perspektivering
ForumindlægHej alle!. jeg har virkelig brug for hjælp til dette! Jeg har navigation med hovedfag matematk og historie som bifag. Jeg har nogle problemer angående historie! jeg skal holde en diskussion om hvorvidt england havde en indflydelse på matematikken og de teorier de kom med angående navigation.. h... -
Første verdenskrig: Deleme, problemformulering og produkt
ForumindlægHej :) Jeg går i 9. klasse og skal op til eksamen i Historie. Jeg har trukket emnet: første verdenskrig, og er nu blevet bedt om at finde et delemne, en problemformulering, et produkt og 5 kilder. Det skal lige siges at jeg skal op i den nyeste eksamensform i historie. Jeg har tænkt lidt på at h... -
Hjælp til Samfundsfag - AT- Relateret
ForumindlægJeg er igang med at lave AT mit hovedemne er Kommunikation og min delemne er islamis states kommunikation via de sociale meder. Jeg har valgt at kombinere de to fag samfundsfag og Historie Jeg har allerede tjek på hvad jeg vil komme ind på historie delen, men dog har jeg lidt svært ved at finde ... -
problemformulering
Forumindlægtil dansk historie opgaven har jeg valgt at skrive i historie. Mit emne er middelalderlig tortur, og jeg har indtilvidere skrevet et udlkast til en problemformulering. vil bare lige høre om jeg er på rette spor: redegør: hvilke former for tortur blev anvendt? påvis: hvorfor blev der anvendt tor... -
DISKURSANALYSE???
ForumindlægHejsa Jeg skal op i AT her i morgen. Mit emne er islamisk stats kommunikation via de sociale medier. de to fag jeg har kombineret er historie og samfundsfag. I historie havde jeg tænkt mig at lave kildekritik og diskursanalyse af Abu-bakr al Baghdadis (Lederen af islamisk stat) tale. Problemet ... -
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
Flygningebarn
ForumindlægJeg er virkelig på spanden, jeg har det meste af ugen ligget med influenza der hjemme, og blev ringet op igår af min lærer. Han fortalte mig, at jeg skal huske at lave den historie han mailede mig om. Hirstorien skal være noget fra bogen: 'Med ilden i ryggen' Historien skal handle om et f... -
Hjælp - De sortes rejse
ForumindlægJeg skriver ligenu AT om de sortes rejse fra syd mod nord, i musik og historie samfundsmæssigt set, men jeg mangler nogle statestikker eller tabeller jeg kan bruge da jeg jo bruger historie som samfundsfag. Det kunne fx være statestik over sorte indbyggere efter borgerkrigen, altså før 1900 ell... -
Hadj - Muslimsk Pilgrimsfærd
ForumindlægHej alle. - Håber nogle kan hjælpe mig med dette. Er kommet lidt sent igang og har ikke rigtig nogle problemformulering. Jeg skriver i fagene Religion og Historie og skal skrive om den muslimske Pilgrimsfærd. Jeg tænkte på at skrive noget generelt om Islam og så ville jeg se på hvordan pilgrims... -
Metoder
ForumindlægHej Jeg skal bare lige være sikker på jeg har forstået historie metoderne: Der findes: Kildekritik som omhandler, i store træk, om kilden er pålidelig som bruges mest på taler, og breve. kvantitativ analyse, omhandler grafer, skemaer og alt hvor der indgår tal kvalitativ analyse, omhandler lidt d... -
Skal der meget til for at bestå?
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i historie på torsdag og jeg er i fulde gang med at læse 3 års pensum. Jeg har aldrig været god til at skrive noter i dette fag og min hukommelse.. ja.. Jeg tror at det er fordi jeg aldrig rigtig er blevet 'fanget' af faget..Så lyder mit spørgsmål på, er det meg... -
Kildekritisk analyse af lov
ForumindlægHej! Jeg sidder med min AT i faget historie og engelsk. I historie har jeg valgt en lovtekst fra 1800-tallets Amerika (vedhæftet). Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal udføre kildekritik på en lov. Der er så mange guides til, hvordan man laver kildekritik af beretninger - men er dette ikke m... -
Europæisk integration
ForumindlægSidder og har fået til opgave at lave en fremlæggelse om Europæisk integration i historie. Jeg har faktisk rimelig lost, jeg har forsøgt at søge på nette og på biblioteket, men har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe emnet an. Hvis der er nogle der har en god ide ville det bare v... -
Hjææææææææælp! (:
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min dansk/historie opgave, hvor jeg så har valgt at skrive i historie.. Jeg har valgt emnet Kvindekampen i Danmark, hvor jeg især fokuserer på 60-70'erne samt skal sammenligne med nutiden, og hvordan det har påvirket kvinderne i dag.. Jeg ville hø... -
Hjælp til DHO
ForumindlægKære alle. Min dansk historie opgave er lige om hjørnet, og jeg skal skrive i historie. Jeg har valgt at skrive om industrialiseringen. Indtil videre har jeg tænkt på Overemne: Industrialiseringen Underemne: Den politiske udvikling/socialisme. Er der evt nogle der har nogle ide... -
Dødsstraf i USA
ForumindlægHej! Jeg skal skrive min SRP i Samfundsfag og Historie og har behov for lidt hjælp. Jeg tænkte at jeg ville skrive noget om selve lovgivningen, for og imod, hvormange der dør hvert år og i hvilke stater. Men når det så er sagt er jeg lidt itvivl om det er nok til at dække så mange sider. Hvis ...
