Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16381 til 16400 af 28854
  • Amylase

    Forumindlæg
    Hej :-) Har fået et spørgsmål i biologi der lyder: I den menneskelige krop sættes der amalyse til maden to steder - hvor? Hvorfor kan kroppen ikke nøjes med at tilsætte amylase et sted? Men mit spørgsmål er - hvad er amylase? Har ikke forstået det. Håber i kan hjælpe. Hilsen Signe
  • Nedbrydning af stivelse

    Forumindlæg
    Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi skal på her på mandag spørgsmålet lyder: Gøre rede for nedbrydning af stivelse i fordøjelseskanalen. Har prøvet at finde noget om det men kan ikke finde noget der kunne bruges... Håber nogen kan hjælpe :)
  • Eksamen HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen i biologi i næste uge. Jeg ved ikke hvilke spørgsmål lærer og cencor vil spørge mig om, men er der nogen der kan fortælle mig noget jeg kan skrive om hvis det skal være noget med plante - eller dyreceller? På forhånd tak! - Daniel Rask
  • PCR og elektroforese

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi i morgen tidlig, og jeg skal diskutere hvad fordelene og ulemperne er ved brug af PCR og elektroforese. Er der nogen, der kan hjælpe mig, for jeg er ret lost? Håber der er nogen der ved noget :)
  • Eksamen bioC råd

    Forumindlæg
    Sagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd?
  • HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering

    Forumindlæg
    Hej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate
  • Alkohol på cellebiologisk plan

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg svare på hvordan alkohol påvirker indlæring, huskeevne, reaktionsevne og hukommels ved at inddrage biologi på et cellebiologisk plan, hvor der med udgangspunkt i EPSP og IPSP kommer ind på alkohols effekt med inddragelse af transmitterstofferne glutamat og GABA og alkohols effekt?...
  • Naturforvaltning

    Forumindlæg
    hej alle sammen er i gaang med min biologi opgave og tænkte jeg kunne spørge om jeres meninger :) spørgsmålet: hvad er det for nogle naturoplevelser vi gerne vil have og hvad kan man gøre for at folk lettere får naturoplevelser? hvad er jeres mening?? på forhånd mange tak :)
  • Hjælp, hvis du er klog nok?:-)

    Forumindlæg
    Hej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes at der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin.
  • Hjælp Tak :/

    Forumindlæg
    Jeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (:
  • KAPILLÆR-spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget biologi.. 1) Ved hvilken transporttype passerer ilt og kuldioxid kapillærvæggen? 2) Hvor er iltkoncentrationen højest - i kapillæren eller i det omliggende væv, og hvorfor? 3) Hvordan vil du forklare, at vand transporteres ud af kapillæren? Tak :)
  • mtDNA - slægtskabsanalyse

    Forumindlæg
    Sidder og fumler lidt med et spørgsmål i biologi, jeg har problemer med mitokondrielt DNA og slægtskabsanalyse, har forstået at mtDNA nedarves fra moderen, men er generelt lidt usikker på det? håber på lidt(meget kunne også være godt :D) hjælp :) lille "bonus spørgsmål": andre metoder...
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp!! jeg er igang med at lave en biologi aflevering, og jeg ved simpelthen ikke hvad forædling betyder... jeg har prøvet overalt. men forstår ikk hvad det er for noget ? en der er sød og hjælpe ? :)
  • Leghæmoglobin og Rhizobium-bakterier

    Forumindlæg
    Sidder med et eksamens sæt i Biologi A. Nogen der har nogle idéer til dette spørgsmål? Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium-bakterier, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2. På forhånd tak
  • hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?

    Forumindlæg
    altså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh
  • Biologirapport - hjælp til spørgsmål om ørken

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at lave en biologi rapport om ørkener. Der er et spørgsmål jeg har svært ved at besvare. Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Ørkenens fremtid? På forhånd tak :-).
  • Jeg har Bio B skal jeg tage hele faggruppe?

    Forumindlæg
    Hejsa! Hvis jeg har biologi B , hvad sker der så når jeg til næste år skal have den naturvidenskablig faggruppe? vil jeg så komme til at få den en ekstra gang på c niveau? Sådan en fagpakke, tages den normalt over et år?
  • resultat

    Forumindlæg
    Hej jeg har problemer med spørgsmål 5 er der nogen der kan hjælpe? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 %
  • Luftvejen/Lungerne/Ryning

    Forumindlæg
    hei¨... skal lave biologi til imorgen.. *hvordan trækker vi vejret?hvordan styres vejrtrækningen<+ *hvad sker der med luften,når vi trækker vejret? *fortæl hvad der sker med luften i lungerne? *hvad hedder luftvejen? tak på forhånd... håber der er nogen der kan hjælpe..
  • HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg er igang med min biologi opgave, men er stoppet fordi, at jeg ikke kan svare på disse spørgsmål.. Hvad gøre det autonome nervesystem for at kroppen kan komme af med varmen når du dyrker sport???? Hvorfor bliver du varm, når du bevæger dig??????