Søgning på: analyse william. Resultater: 16421 til 16440 af 24034
  • en-to-tre-nu!

    Forumindlæg
    hej. bogen en-to-tre-nu! jeg kan ikke helt finde svar på : Er den troværdig? Hvilken begrundelse giver romanen selv? Hvilken sammenhæng er der med romanens titel? jeg har læst mange analyser og boganmeldelser allerede men har ikke helt hørt svar på det.
  • Hjælp til spørgsmål om mol dominant

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og analysere Autobahn. akkordreække følgen i første takt er F-Bb-Cm Cm er jo dominanten til F men hvad kalder man den når det er en mol? Håber der er en der kan svare hurtigt :D Mvh. Stefan
  • "Vished" - nogen, der har læst den?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har netop læst bogen "Vished" af Madeleine Thien, og skal fremlægge den. Men da bogen jo er lidt kompliceret, og skifter i tid, mangler jeg lidt et overblik over hvor jeg skal starte og slutte. Nogle, der har et referat eller en analyse liggende? Håber på hjælp MVH Malene
  • fortællertekniske og sproglige virkemidler

    Forumindlæg
    fortællertekniske og sproglige virkemidler.. ?? Jeg er i gang med at lave en bog analyse til Tankados kode og jeg ska fortælle om fortællertekniske og sproglige virkemidler hva ska der indgå under dette ? Tak på forhånd (:
  • Hvorfor hedder digtet det som det gør?? HJÆLLPP TIL I MORGEN

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal analysere et digt som hedder "Slangen i paradiset" tove Ditlevsen. Kan i hjælpe mig, med hvorfor digtet hedder det som det gør for kan ikke finde frem til det. Håber i kan hjælpe mig, skal til eksamen på torsdag. Tak på forhånd
  • Dig - problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave en problem formulering af et digt.. til andre opgaver kan jeg sagtens lave en problemformulering :S men hvordan griber man det an når det kommer til et digt? Jeg har analyseret og fortolket digtet, jeg mangler bare at lave synopsen
  • Gode taler af Barack Obama og John McCain?

    Forumindlæg
    Hey! Er der nogen der kender nogle rigtige gode taler af Obama og McCain, der er gode at analysere? Det maa ikke vaare konventionstalerne eller deres taler lige efter valget var overstaaet. Paa forhaand tak!
  • Hjælp til Engelsk- haster

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen Jeg vil hører om der er nogen der har skrevet en analyse af novellen "In the National Gallery" skrevet af Doris Lessing. Jeg er lidt lost så ville hører om nogen evt kunne sende deres opgave til mig, som jeg kunne bruge som inspiration? Mange Tak
  • Reklamer, hjælp!

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har aldrig nogensinde haft noget om hvordan man analysere en reklame, og det har jeg tilfældigvis trukket til min forestående dansk eksamen i 9. klasse. Så, jeg beder om meget hjælp fra alle der har gode ideer om at skrive. Jeg vil være ovenud taknemmelig. På forhånd tusind...
  • Biologi-Dansk AT synopsis

    Forumindlæg
    Hej folkens derude.. Er der nogen eller nogle derude, som kan give mig en hånd til min AT-synopsis.. vores emne er rejser, og jeg har vagt at skrive om kokain i bio og set en film om kokain, som jeg vil analysere i dansk. hjælp?
  • hjælp til michael strunge.

    Forumindlæg
    hej . jeg har fået til opgave at analysere og fortolke michael strunges digt, "helligt, helligt". er der evt. nogle der kunne hjælpe med inputs omkring budskab og mening med det hele ? på forhånd tak .
  • SRP - farvestoffer

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak!
  • Analysering af Bogen Terrorist af John Updike

    Forumindlæg
    Kære Studieportalens medlemmer. Jeg stå i et helt dårligt situation, hvor jeg kan ikke analysere bogen Terrorist af John Updike. det er på engelsk og har også lånt det på dansk men det kan stadigvæk ikke hjælpe mig. hvis nogen af Jer da har lavet det eller har læst bogen vil I være sød og give mi...
  • Kortfilm - Synopsis !

    Forumindlæg
    Nogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak.
  • Kortfilm - Synopsis !

    Forumindlæg
    Nogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak.
  • Noveller hvor temaet er "dysfunktionel familie"?

    Forumindlæg
    hey :) Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde en tekst/novelle, hvor temaet er "dysfunktionel familie" og analyser den. Nogen der kender en god novelle hvor temaet indgår? (dolken af tove ditlevsen er en novelle med temaet dys-familie) Hilsen KF
  • Sara af Jan Sonnergaard HASTER

    Forumindlæg
    hejsa. Jeg sidder og skal skrive en analyse at novellen Sara skrevet af Jan Sonnergaard. Jeg skal selvfølgelig komme ind på genre og redegøre for det. men jeg er simpelthen ikke den bedste til Genre. Så er der nogen som kan hjælpe mig?
  • Kongens Datter - Viggo Stuckenberg

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!!
  • To spørgsmål ang. begreber

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er.
  • Kilder om Darwin og forholdet til kirken

    Forumindlæg
    Heeej Jeg sidder lige nu og arbejder med min AT fremlæggelse og har virkelig brug for en ekstra kilder til at analysere. Jeg skal i min opgave finde ud af hvordan kirken så på darwin og hvordan darwin så kirken??? Jeg har virkelig brug for hjælp.. På Forhånd Tak