Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 16421 til 16440 af 60468
-
KS eksamen usa
ForumindlægHej er der en som kender nogle gode film på netflix som forklarer hvordan usa opstod osv osv? -
Eksamens emne "Normalitet"
ForumindlægHej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-) -
Trække artikler til eksamen
Forumindlæg. -
Dansk eksamen Misbrug
ForumindlægHej vi er to 9. klasses elever der leder efter en kort novelle om misbrug er der nogen der har nogle ideer til hvad det kunne være tak på forhånd :D -
Spørgsmål til historie eksamen IDAG.
ForumindlægHej, så jeg har to kilder som jeg i tvivl om hvilkens slags kilde det er. Jeg har 24 timer til forberede og skal til det grønne bord i morgen. Der er tale om et uddrag af denne artikel: https://www.information.dk/kultur/anmeldelse/2010/08/kampen-mellem-radikale-ridder-moderate-slapsvans som jeg... -
Retorik til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle. I morgen har jeg en masse forskellige emner som jeg kan trække til den mundtlige danskeksamen. Har styr på det meste af det, bare ikke lige så meget retorik. Mit problem er, at jeg ikke ved hvilken disposition man skal gå ud fra hvis man trækker noget om retorik. Vi har ikke haft så m... -
Eksamen om gudsbillede i salmer?!?
ForumindlægHey, vi er to piger der skal op i kristendomseksamen, i overmorgen, og vi panikker lige nu! Vi skal skrive om gudsbillede i salmer og vi vil gerne komme med nogle konkrete eksempler fra Bibelen. Vi har undersøgt det så godt vi kan, men har ikke helt fundet nok informationer, da der ikke rigtigt... -
eksamen, dansk spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHar urets tal nogen betydning?, nogen af tallene vender på hovdet. Kan mandens bare tær have betydning Hvilken betydning kan det have at de er på en strand. Har vedhæftet billedet -
Historie eksamen - arbejde to og to?
ForumindlægHej! Er der nogen der er klar over, om det er tilladt at arbejde sammen om det emne man har trukket til historieeksamen? Og endda lave samme problemstillinger? Vi er nemlig to fra min klasse der har trukket samme emne og kilder men vi er usikre på, om vi egentlig må lave det samme? -
Dispotioner til fysik - eksamen!!
ForumindlægHej jeg sidder og er gået meget i stå med mine dispotioner til fysik, som er nu på tirsdag d. 31/5. Jeg vil blive rigtig glad hvis i kan hjælpe. Evt. sende jeres dispotioner? Har virkelig brug for hjælp.! Jeg skal have lavet dispotioner til: -Syre/base -Salte -Kemisk analyse - Gødning -Alkoho... -
Hvordan læser man op til dansk-eksamen?! :O
ForumindlægHej! Jeg skal op i dansk A om en uge, og ved ikke hvordan man læser op.. Min veninde var oppe for nogle dage siden, og hun havde valgt at læse alle gamle tekster op - men sagde så, at hun ikke fik brug for dem! Hvordan har i læst op? Eller hvordan vil i gøre det? :O -
fysik eksamen - hvordan er det bygget op
Forumindlæghvordan er tiden fordelt? jeg ved at man både skal lave forsøg og så holde et oplæg. -
Hjælp til Design C eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en problemformulering som volder mig problemer. "Hvordan profilerer firmaer sig gennem logo og branding? Hvad virker og hvorfor?" - skal jeg her fortælle hvordan de kommer til udtryk vha. branding? og hvordan kan jeg vide hvilket der virker? Er der nogle teorie... -
EKSAMEN!!! HJÆÆÆÆLPP!!! :O)
ForumindlægPsykologi B Hej jeg har lige trukket mit eksamenens spørgsmål til min 24 timers forberedelse i Psykologi B niveau. Det lyder sådan her: " Psykiske kriser og psykiske lidelser. Belys forskellige forhold, ved psykiske kriser og psykiske lidelser, med særligt fokus på angst og OCD Me... -
Historie eksamen 2011
ForumindlægHej derude. Er der andre der har trukket noget om Det tredje rige, Holocaust i historie i dag? Kristoffer -
Dansk eksamen imorgen
ForumindlægDer er et vers jeg ikke kan forklare/fortolke (andet vers) Hvad vil det sige at man vokser fra barndommen Hele strofet: Fløj du så vidt over lande Voksede du fra din ven Jeg er din barndoms gade Jeg kender dig altid igen På forhånd tak :) -
HJÆLP TIL FRANSK EKSAMEN, SKAL OP I MORGEN
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal op til fransk i morgen, og har lige trukket en tekst jeg har 24 timer til at forberede. Jeg kan simpelthen bare ikke forstå teksten. Er der nogen der har lyst til at hjælpe mig med at forstå teksten? Teksten hedder "Le Thé au Harem" d' Arch... -
Hjælp dansk eksamen hurtigt
Forumindlæger "gamle mænd i nye biler" forsættelsen til " i kina spiser de hunde" kunne ikke finde det på nettet en venlig sjæl der gider hjælpe :D og gerne hurtigt -
Biologi søen eksamens spørgsmål
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål der lyder således: Hvordan påvirker øget udledning af næringstoffer søen som økosystem, hvordan kan det ske og hvorfor er det svært at få søen tilbage til sin oprindelige rene tilstand jeg skal komme ind på - Søen som økosystem (den rene sø) - tilførsel af organiske ... -
Eksamen - hvordan skal jeg starte?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med historie A, 24 timers forberedelse. Jeg har trukket det emne der hedder : Danmarks internationale placering fra 1864-2011. Kilder: Staunings lænkehundstale 8.3.1937 Pjece september 1940: som vi såede Statsminister Hedtoft om medlemsskabet af NATO 1949. Erik Scavenius 1948...
