Historie

Spørgsmål til historie eksamen IDAG.

13. juni 2019 af mominho1 - Niveau: A-niveau

Hej,

så jeg har to kilder som jeg i tvivl om hvilkens slags kilde det er. Jeg har 24 timer til forberede og skal til det grønne bord i morgen. Der er tale om et uddrag af denne artikel: https://www.information.dk/kultur/anmeldelse/2010/08/kampen-mellem-radikale-ridder-moderate-slapsvans

som jeg ikke helt er sikker hvad for en slags kilde det er. Jeg tænker umiddelbart at det er anmeldese og derfor må det vel være en beretning, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal sætte ord på og om ejg skal snakke om troværdighed osv. 

Den anden kilde er fra Toshimichi som er en tekst skrevet til kejser Meiji som er oversat fra år 1874. Er der her tale om et levn eller en beretning nu hvor den er oversat? jeg har vedhæftet billedet af kilden.

til sdist hvis der er tale om et oversat uddrag af den franske forfatining hvilken slags kilde er det så? og et uddrag af et leksikonopslag, er det så ikke også en beretning?

Vedhæftet fil: IMG_4899.JPG

Skriv et svar til: Spørgsmål til historie eksamen IDAG.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.