Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16421 til 16440 af 28854
  • Opuntia macrorhiza!?!?!!!! HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en kort fremlæggelse (i biologi) om hvordan planten ''opuntia macrorhiza'' tilpasser sig det sted den vokser op Jeg har svært med at finde oplysninger så ville virkelig værdsætte det hvis nogen kunne hjælpe miig :D Tusind tusind tak på forhånd!!
  • eksamen spørgsmål

    Forumindlæg
    hej er her ikke som vil hjælpe mig med følgende spørgsmål i biologi ? • Forklare forskellene mellem den anaerobe og aerobe forbrænding af glukose, samt forklare hvordan musklerne skaffer energi til arbejde. • Forklare hvordan kredsløbstræning påvirker kroppen og diskutere Sundhedsstyre...
  • Hvorfor deler celler sig?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen! Jeg har et spørgsmål for i biologi, der lyder på, hvorfor celler deler sig. Jeg troede egentlig, at det var forholdsvis nemt at besvare, men kunne så alligevel ikke rigtigt finde svar. Hm. Så kan i hjælpe mig? : Hvorfor deler celler sig? Mvh Julie
  • Endorfiner i hjernen

    Forumindlæg
    Hej mennesker Sidder i skrivendestund og laver 24-timers forberedelse til mundtlig Biologi-B. Sidder og bakser med endorfiner, signalstoffer og belønningssystemet. Er der nogen der ved, hvorledes endorfiner stimulerer belønningscentret? Foregår det gennem blodkarene? - Hvis ja, er endorfiner så...
  • Græsnings- og nedbryderfødekæden

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen Læser til eksamen i biologi og er gået i stå mht definitionen af begreberne græsningsfødekæden og nedbryder fødekæden, forstår godt princippet i begge fødekæder men kan ikke finde ud af at lave en kort og præcis definition af dem. Håber nogen kan hjælpe med dette
  • hjææælp

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i biologi, som jeg har ret svært ved at besvare: Forklar hvordan celler danner proteiner ud fra et gen idet du inddrager din viden fra den teoretiske øvelse ”Arvematerialets struktur og proteinsyntesen”. Nogen der kan hjælpe mig?
  • HTX eller STX i biotek

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lidt nervøs over eksamen i BioTek. Jeg går i 2g på HTX Jeg ville bare vide, om den er sværere end en STX eksamen, altså htx eksamen Grunden til a jeg er nervous er at jeg er mega god til Biologi, men dårlig til Kemi
  • NV eksamen efter ferien

    Forumindlæg
    Hej alle. Sagten er, at jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Jeg har lavet forsøg i alle fag i NV, hvor jeg tager fat i et rødbede forsøg fra biologi og kemi, hvor vi altså lagde rødbeder i ethanol, og så hvordan rødbeden gik ind og påvirkede cellemembranen. Jeg har styr på mit forsøg ...
  • Prøve

    Forumindlæg
    Hej. Da jeg skal til terminsprøve i skriftlig biologi A (stx), vil jeg gerne øve mig på gamle eksamensæt. Jeg har dog ikke kunne finde det på nettet, og ville derfor hører om der er nogen der muligvis har en god hjemmeside med alle tidligere eksamensæt? Tusind tak på forhånd
  • Blodtype - krydsningsskema

    Forumindlæg
    Sidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f...
  • hvorledes AB0 blodtyper nedarves, vha krydsningsskema.

    Forumindlæg
    Hey folkens. Jeg sidder og skal til eksamen i biologi, og så blev jeg pludselig i tvivl om hvordan AB0 blodtyper nedarves. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Det ville være rart hvis en af jer også ville vise det i et krydsningsskema, en forklaring ses gerne. På forhånd tak. :)
  • Kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser op til biologi eksamen, og undre mig lidt over nogle ting, håber I kan hjælpe. -Hvorfor er brugen af nitrat og fosfat gavnligt på land? -hvad er konsekvensen af brug af nitrat og fosfat på nærtliggende marker på vandmiljøet? På forhånd tak :)
  • EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?

    Forumindlæg
    Hej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau
  • Egenskaber .. nedarves?

    Forumindlæg
    Heey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau
  • synapse - adenosin og koffein

    Forumindlæg
    hej alle sammen. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi om koffein som rusmiddel, og jeg har et hurtigt spørgsmål: kan det passe at adenosin i sig selv er en hæmmende synapse, men når man drikker kaffe(som er adenosinantagonist) vil synapsen blive stimulerende? eller er jeg helt galt på den? -...
  • DNA

    Forumindlæg
    Hjæælp! Jeg har et spørgsmål til min biologi eksamen som jeg bare ikke kan finde ud af .. Hvorfor vil en person have ca. halvdelen sine "elektroforese bånd" tilfælles med sin mor og ca. halvdelen tilfælles med sin far? På forhånd tak :-)
  • Antigener og antostoffer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig?
  • hvordan energi omsættes i et økosystem?

    Forumindlæg
    Jeg sidder i den situation, at jeg skal til sygeeksamen i biologi og jeg simpelthen ikke kan svare på det her spørgsmål: Beskriv hvordan energi omsættes i et økosystem? Håber virkelig der er en eller flere der kan hjælpe mig :-) tak for forhånd.
  • Hvad er IPSC?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere denne artikel i biologi: https://www.cell.com/cell-stem-cell/fulltext/S1934-5909(17)30238-2#secsectitle0030 IPSC går igen flere gange, men jeg har ikke helt forstået hvad det er, og jeg har prøvet at google det, men finder ikke frem til noget
  • Hvilken organeller har noget at gøre med ernæring

    Forumindlæg
    Vi er to knap så biologi elskede piger, og vi sidder og søger nettet tørt for svar. Nogle af jer der ved hvilken organeller der har noget med ernæringen at gøre PS. Vi har om celler