Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16441 til 16460 af 24890
  • AT - Darwinisme vs. Kreationisme/Intelligent design

    Forumindlæg
    Hej Vi har et AT- forløb om Darwinisme vs. Kreationisme. Vi kan ikke rigtigt finde på en god og dybtegående problemformulering. Hvis der er nogle som har en idé, må i gerne poste dem her. Fagene er Biologi (Darwins evolutionsteori) og Historie ( Kreationisme og troen på at gud har skabt verden).
  • 2.Verdenskrig i Asien

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en historie fremlæggelse, der skal være færdig til onsdag. Jeg har lavet det meste, men mangler bare en lille smule om Guinea og Iwo Jima under 2. verdenkrig, så hvis der er nogen der kender en masse til de emner, så må du meget gerne skrive lidt om dem eller sende et link. P...
  • Feedback på AT-metode og problemformulering

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. I denne uge har jeg AT. Det er altid godt med lidt feedback på sin problemformulering og ens metode inden at man begiver sig i gang med projektet. Jeg skriver i fysik og historie, om flyvemaskinens udvikling fra 1900-1914.
  • Dansk opgave (flugten fra Alcatraz)

    Forumindlæg
    Hej Jeg står med en Dansk opgave, hvor jeg skal se filmen flugten fra Alcatraz. Men jeg ved ikke hvilken synsvinkel jeg skal have til den, da det er en Dansk opgave og ikke en historie opgave. Nogen der kan hjælpe? Min problemformulering er vedhæftet
  • Fodbold opgave.

    Forumindlæg
    Hej alle, håber virkelig at i kan hjælpe mig og er åben for alle bud. Jeg skal skrive en opgave i idræt om fodbold, men jeg har brug for lidt hjælp til nogle under spørgsmål. Jeg vil selvfølelig forklare hvad fodbold er og dens historie men ellers er jeg lidt blank :-) Tak på forhånd.
  • Litterær artikel - H.C Andersen "noget"

    Forumindlæg
    Sidder og skal skrive en litterær artikel om "noget" af H.C Andersen. Jeg er meget i tvivl omkring hvad men kan skrive til denne historie og mangler virkelig inspiration! Håber der er en/nogle der kan hjælpe!!!!
  • HEJ PLEASE HJÆLP HAR FREMLÆGGELSE I SCIENCE RET LIGE MIN FREMLÆGGELSE

    Forumindlæg
    hej folkens. jeg har fremlæggelse i science. jeg ved godt at det her er under historie men der er ikke science her. jeg har om atlantis jeg vil godt ha at i retter mit fremlæggelse og siger hvor meget jeg cirka får i karakter.
  • Målrettede interesser

    Forumindlæg
    Min interesser er økonomi, sprog som "værktøj," kultur og historie, og jeg skal snart vælge et job at skrive om i OSO. Hvilket job retter sig bedst efter mine interesser? Og er der matematik involveret, hvis man studerer økonomi på et universitet?
  • Gymnasium og Universitet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ?
  • Hopes and Dreams

    Forumindlæg
    Hej. Vi skal skrive en englesk stil, som emnet skal være "Hopes and Dreams." Den skal være fra 2 til 3 sider. Jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive om. Jeg har tænkt på et essay, men 2 til 3 sider er ret meget. Eller en historie, men ved ikke hvad for en. :)
  • Tips til at skrive noter?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle gode tips og tricks til hvordan man bedst skriver noter i historie B? Jeg leder ikke efter noter, men jeg har selv svært ved at finde ud af hvor meget og hvor lidt jeg skal skrive, og hvordan jeg kan skrive det op på en måde så jeg bedst kan huske det.
  • Den kolde krig

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i den kolde krig i Historie. Jeg har problemformuleringen "Hvordan var verden opdelt under den kolde krig, og hvilken indflydelse har det på nu- og fremtidige konflikter?" Men jeg har virkeligt brug for hjælp til at finde kilder.... Please hjælp.
  • Titanic synopse at

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har valgt at skrive om Titanic - mennesker i krisesituationer i AT, med fagene historie (A) og Psykologi (B), men jeg er allerede på bar bund... Er der nogen der har en god ide til en problemformulering?
  • HJÆLP TEP !

    Forumindlæg
    Hej studerende på HF! Jeg skal skrive TP og står på helt bar bund til, hvordan Synopsen skal opbygges og, hvordan man skal bære sig ad med den.. Skal skrive i Dansk A og Historie B emnet er: Nationalisme Skal man både skrive problemstilling og problemformulering - hvad er forskellen enlig? ...
  • Konspirationsteorier i Danmark

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har prøver i 9. klasse, og mit emne i Historie er konspirationsteorier. Jeg ville derfor spørge, om der er nogen, somkender nogle konspirationsteorier i Danmark, eller konspirationsteorier som omhandler Danmark i en hvis grad. Mvh Adam
  • Hvad for nogle energi formler bruges der til dannelsen af en ballon

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave der lyder, at jeg skal skrive en Fysik-kemi historie af en ting hvor jeg så har valgt en ballon. Hvilke energi formler der bliver brugt til at lave sådan en ballon osv.
  • Synopsis hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er i gang med at skrive en synopsis, om KS, altså religion, historie, samfundsfag samlet i en. Vi haft noget om cililastionssammenstød, kultursammenstød, islam, integrationsformer. Men jeg mangler en problemstilling til religion, så har brug for jeres hjælp
  • Brug for hjælppp igeeen

    Forumindlæg
    Hej alle Nogle der måske ved, hvorfor det konservatives slogan er "For dig og for Danmark"? Ved godt hvad dens betydening er, det bare om der nogen der ved hvordan de blev lavet, eller hvorfor det er som det er, eller måske bestemte det, eller om der noget der ligger bag det. Kort sagt...
  • Dog er det en dansk idehistorie

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive min dansk idehistorie opgave og jeg er i tvilv om hvordan man skal starte indledningen. Jeg er dog også lidt i tvilv om hvad den præcis skal inde holde. OBS DET ER DANSK IDEHISTORIE IKKE DANSK HISTORIE
  • HJÆLP - dansk

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg har virkelig brug for hjælp til denne her historie, jeg selv har skrevet. Jeg ville bare lige spørge om i kan rette den eller se at i kan gøre noget bedre? Det ville være en stor hjælp. HISTORIEN: Der var engang en gammel landmand, der boede på en gård. Hans kone var desværre gået ...