Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16441 til 16460 af 24089
  • Jomfruen i fugleham!

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd.
  • hovedetemaet i Esben Askepuster

    Forumindlæg
    hjælp jeg sidder og skal lave en dansk opgave hvor jeg skal analyser og fortolke Esben Askepuster og sammenligne den med Kloda - Hans. er der nogen der hved hvad hovedetemaet i Esben Askepuster er? og jeg vil være super glad for et bud på en fortolkning =) vær sød at hjæl mig
  • HJÆLP MED KRISTENDOM!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en analyse af Syndefaldsmyten ved hjælp af aktantmodellen; hvem gør hvad og hvorfor? Jeg har lige læst de to kapitler ( 2 & 3 i mosebogen), men ved ikke hvordan jeg skal bruge aktantmodellen! Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • Hvad betyder...

    Forumindlæg
    Når man skal til skriftlig eksamen støder man altid på disse ord: Beskriv, analyser, diskuter, vurder mm. Jeg har svært ved at se hvad de står for og hvad man skal gøre. Kender I måske en hjemmeside hvor det er godt forklaret og i hvilken rækkefølge de kommer i.
  • Synkron effektlyd

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere et klip fra filmen Kill Your Darlings, hvori effektlyde indegår under en hallucination hovedpersonen har. Kan disse effektlyde kaldes synkrone da de er en del af hovedpersonens forestilling? Hovedpersonen har ikke kraftige reaktioner på effektlydene.
  • Hjælp til eksempel på Psykologi eksamen ?

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 2.HF og skal op snart til Psykologi mundt. eksame C niv. Hvordan kommer det til at forgå? Man trækker en case og får man så nogle spørgsmål.. eller er man på helt bar bund og selv skal analysere casen ?
  • Super Size Me

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen.
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal lave analyse og fortolkning af "planen" skrevet af jesper wung-sung som jeg skal bruge til min dansk eksamen niende klasse. håber i kan hjælpe mig (:
  • Eventyret om Per,Povl og Hans?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: Jeg sidder og analysere folkeeventyret om de tre brødre Per, Povl og Hans... og så kom jeg ligepludeselig i tvivl: er det et skæmteevntyr eller et trylleevntyr? :D Jeg kan finde argumenter for begge dele, så er meget i tvivl, nogen der kan hjælpè?
  • Det mystiske brev(Benny Andersen)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. I morgen har jeg dansk eksam, men jeg har lidt svært ved at analysere DET MYSTISKE BREV(Benny Andersen). er der nogen som kan komme med nogle gode kommentarer. på forhånd tak
  • forslag til uddybende analysepunkter?

    Forumindlæg
    Hej, Sidder her med Helle Helles "En stol for lidt". Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke ting jeg især skal lægge vægt på i min analyse??...Jeg skal bruge den til min FSA-dansk...mit fordybelsesområde er "kvindesyn", hvis det kan hjælpe...
  • Seneca: Brev 107 til Lucilius og eksamen

    Forumindlæg
    Hej derude.... Først vil jeg lige høre, om der er nogen der ligger inde med nogle notater til Seneca: Brev 107 til Lucilius? har ikke kunnet finde nogle herinde... Så vil jeg også spørge om, hvad en analyse af en tekst til eksamen vil sig? skal man blot gøre rede for hvad der står og ligende? ...
  • forslag til uddybende analysepunkter?

    Forumindlæg
    Hej, Sidder her med Helle Helles "En stol for lidt". Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke ting jeg især skal lægge vægt på i min analyse??...Jeg skal bruge den til min FSA-dansk...mit fordybelsesområde er "kvindesyn", hvis det kan hjælpe...
  • marxistisk fortolkning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave en analyse af bogen Fiskerne af Hans Kirk. Jeg fokusere på samfundet. Jeg vil gerne lave en marxistisk fortolkning, men ærlig talt så ved jeg slet ikke hvad det er !! Nogen der kan komme med nogle gode tips? -Tak !
  • Metode og teori

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet synopsis i dansk og fysik, hvor i dansk har jeg analyseret tekst og i fysik har jeg kun redegjort for emnet global opvarming.. Jeg har ikke helt styr på metoder og teorier. Hvad kan man skrive om metoder i dansk og fysik..?
  • Dét bliver regnvejr - novelleanalyse?

    Forumindlæg
    Er der nogle der har læst "Det bliver regnvejr".. Hvis I har, vil i så ikke fortælle et kort resume af den. Og hvis der eventuelt er nogle der har lavet en analyse af den, må i gerne sende den til min mail, da det kan inspirere mig. Håber virkelig på hjælpe, da det haster .. På forhånd ...
  • Kronik?? Litterær artikel? :(

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg kan komme op i et kronik, litterær artikel el. essay. Problemer er at jeg endnu ikke helt er med på hvad kronik er?? og hvad er forskellen på litterær artikel og en almindelig tekst, der skal analyseres/fortolkes?? Hvordan ser opsætningen på en kronik og et litterær artikel ud??
  • Velfærdsstaten

    Forumindlæg
    Jeg skal besvare to spørgsmål, håber jeg kan få lidt hjælp til det. 1. Analyser hvilke velfærdsreformer, der kan sikre de højtlønnedes opbakning til velfærdsstaten i Danmark. 2. Vurder den denske velfærdsstats tilpasning til andre velfærdsmodeller i EU.
  • Mangler forsøg

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skal op i fysik nu her, og jeg mangler nogle forsøg om: Elektromagnetisme Transformation Kemisk analyse Metaller Det kunne være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med at finde nogle forsøg, jeg kender godt; "FYSIKBASEN" .. Men har ikke rigtig kunne finde noget derinde, ved ik...
  • Django Unchained - Hjælp

    Forumindlæg
    hej Jeg skal analysere Django unchained i en mediefaglig og engelsk SRO. Jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt del af filmen, men ved ikke hvilken. Er der nogen der kan give mig inspiration? Opgaveformuleringen er vedhæftet. tak på forhånd