Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16461 til 16480 af 28854
-
Skov
ForumindlægJeg sidder med mit eksamenspørgsmål i Biologi på B omkring Skoven. Nogle der har nogle noter omkring hvilken betydning nedbrydere har for skoven, og hvordan man kan sikre størst mulig udnyttelse af nedbrydernes aktivitet i jord? -
Erosion
ForumindlægHej! Jeg er igang med en biologi rapport, og skal svare på dette spørgsmål. - Forklar begrebet erosion og hvilken betydning den har for landskabet. er der en der kan komme med en kort og god forklaring, hvad jeg eventuelt kan skrive? Det ville hjælpe mig rigtig meget. -
Hormonregulering - HJÆLP!
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til biologi eksamen mundtlig på A-niveau. Sidder nu og er kommet i problemer ved et spørgsmål der lyder: Gør rede for de generelle mekanismer bag hormonregulering. Er der nogen der kan hjælpe???? -
respirationsprocessens betydning for økosystemet
ForumindlægHej alle -jeg skal op i biologi mundtlig imorgen, og skal redegøre for kulstofkredsløbet og respirationsprocessen samt dens betydning for økosystemet. Har forstået hvad både respirationsprocessen (citronsyrecyklussen og glykolysen) og kulstofkredsløbet er, men jeg manlger af kæde de tre ting s... -
Økosystemet i en løvskov?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en biologi-opgave, hvor jeg skal gøre rede for hvordan økosystemet "løvskov" fungerer, men jeg forstår ikke helt hvordan løvskovens økosystem er anderledes end økøsystemet i fx en bøgeskov - håber I kan hjælpe med begge dele! -
Energitransport
ForumindlægHej... er igang med 9. klasses afgangseksamen og skal til fysik i næste uge. er der nogen dar kan forklare mig hvad energitransport er i fysik, ikke biologi! og måske hvilke forsøg der kan bruges til dette enme... tak på forhånd... -
Blodsukker
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål, som der muligvis kan blive trukket til min biologi eksamen. Spørgsmålet lyder: "Forklar hvordan blodsukkeret reguleres, og diskuter hvilke faktorer der kan have indflydelse på blodsukkerniveauet." Nogen der kan hjælpe er helt lost? -
Makrofagers identifikation af fremmede mikroorganismer??
ForumindlægJeg skal op i mundtlig biologi A i morgen, så jeg håber i vil hjælpe mig. Jeg har forsøgt, uden held, at finde ud af hvordan makrofager identificere fremmede mikroorganismer, og på den måde kan skelne fra kroppens eget? -
Aerob vs anaerob
ForumindlægHej. Jeg sidder lige midt i biologi eksamen og kommer lidt i tvivl, så jeg håber der er nogen, som kan hjælpe. Jeg ved, at respirationen er en aerob proces, da den bruger ilt. Men hvad med fotosyntesen? Er det en anaerob eller aerob proces? Mvh Christina -
Fotosyntesen
ForumindlægHej. Sidder med biologi eksamen, hvor jeg har trukket kulhydrat og diabetes. Skal forklare fotosyntesens lys- og mørkeprocesser. Er det nogen, der har en god forklaring/gode noter hertil, da jeg ikke helt forstår det, der står i bogen? Ikke til at kunne forklare det godt nok igen ihvertfald. P... -
Forskel på løg- og vandpestceller
ForumindlægHej derude, Er i gang med at skrive journal i biologi omkring mikroskopi af plante- og dyreceller, men er lidt i tvivl om, hvorfor der er forskel på løg- og vandpestceller (samt hvilke organeller man IKKE kan se i de to) Er der muligvis nogen, der kan forklare det? Mange tak på forhånd -
EMP
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan se en elektromagnetisk impuls (EMP) med det blotte øje, og om man har fundet anvendelser af EMP inden for biologien. Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorvidt man selv kan generere en sådan én. -
Hjælp til rhesus
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået en biologi opgave får, hvor jeg fået tildelt spørgsmålet: Hvorfor kan rhesus-positive mennesker godt modtage blod fra rhesus-negative mennesker, men ikke omvendt? Er der nogle, som har mulighed for at give mig en kort definition af det? -
Grønkorn og mitokondrier?
ForumindlægSidder og laver biologi krydsord, hvor man skal fylde krydsordene med de forskellige termer. Men sidder virkelig fast ved denne her, nogle der ved det? "Hvad mener man grønkorn og mitokondrier oprindeligt har været (for 1,5 mia år siden)?" -
Hvorfor kan jeg kun modtage blod fra den blodtype?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med en biologi opgave, hvor jeg tvivler. Der står, hvem jeg kan modtage blod fra med min blodtype rhesus 0- og hvorfor? Jeg ved i forvejen godt, at kun kan modtage blod fra dem med blodtypen 0, men spørgsmålet er hvorfor? -
Hvilken genotype har jeg?
ForumindlægHej alle jer hos studieportalen Jeg har fået tildelt et spørgsmål i biologi, hvor den spørger mig hvilken genotype jeg har. Min blodtype er Rhesus 0 minus. Kan jeg få en grundig af hvilken genotype jeg har og hvorfor? -
Anaerob/aerob processer.
ForumindlægHej, Jeg kan ikke rigtig finde ud af det her spørgsmål. Anaerob/aerob processer. - Kan det kobles sammen med de processer der sker på bunden af en næringsrig sø? Iltsvind limfjord? Det er en biologi rapport som handler mest om Biogas. Ellers tak. -
Fedtnedbrydningen (fedtstofskiftet)
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer mig om fedtnedbrydningen, altså hvordan det foregår i kemi? Herunder finder i et link, hvor i kan se fedtnedbrydningen - se på side 2. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/cellebiologi/stofskiftet/stofskiftet/kulhydrat_fedt_proteinstofskifte/side_1.html# -
HJÆLP!! AFLEVERING :O
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/ -
AFLEVERING! HJÆLP! NH3
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/
