Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16481 til 16500 af 27855
-
Analyse af politisk artikel
ForumindlægHej! Jeg skal op i Samfundsfag på C niveau i denne uge. Jeg har fået at vide af min lære at man får en artikel som man skal analysere og fortolke. Problemet er at jeg ikke har modtaget undervisning om analysemodeller eller andre værktøjer til analyse af en samfundsfaglig tekst? Har i nogle idéer... -
Repetitions spørgsmål til eksamen!
ForumindlægHej :-) Jeg skal til eksamen i mundtlig samfundsfag, hvilket er ret uheldigt, da samfundsfag er mit svage punkt. Derfor vil jeg forberede mig ekstra godt, ved at svarer på en masse repitionsspørgsmål vi har fået af vores lærer. Problemet er bare der et par spørgsmål som jeg ikke kan svarer på. D... -
Tysk..
ForumindlægVed godt at det er et lektieforum det her, men er ude af mig selv og ved ikke hvad jeg skal gøre, derfor er det her min eneste mulighed. Jeg står og skal vælge valgfag til mig 3 år på mandag, og jeg vakler mellem noget samfundsfag B eller Tysk A. Fik godt nok 10 i den afsluttende eksamen i samf. ... -
Global opvarmning
ForumindlægHej :) I mit studieretningsopgave vil jeg skrive om global opvarmning inden for samfundsfag g naturgeografi (med hovedvægten på den samfundsfaglige del). Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive om, for det skal også være noget der er rimeligt let at gå til (bl.a. mht. materialer). Mine id... -
Livsstil
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skulle forberede mig til min samfundsfags eksamen, og har fået lov at vælge emner under Livsform, Livsstil og Socialgrupper. Jeg har besluttet mig at vælge livsstil, men kan simpelthen ikke komme i gang, skal finde nogle billeder og forklare lidt om nogle af de livsstil... -
Få mere dansk ind i AT
ForumindlægHej alle! Jeg håber, at I kan hjælpe mig. Jeg sidder netop med min sidste AT i dansk og samfundsfag, hvor jeg har valgt at skrive om landbrugspakken samt to partiers behandling af denne - og hvordan netop debatten om landbrugspakken er et eksempel på, hvordan interessen for miljøpolitik blandt ... -
Er der nogen der har forslag til hvad man kan komme ind på i fysik A, omkring lagring af vindenergi?
ForumindlægHej med jer! Jeg er igang med at skrive mit AT8 projekt færdigt, hvor jeg er igang med at undersøge mulighederne for at vedvarende energi en dag kan erstatte fossile brændstoffer. I denne sammenhæng har jeg valgt at skrive om lagring af vindenergi, da jeg ser det som en væsentlig årsag. Jeg sk... -
Vedhæftning af tekster?
ForumindlægSkal man lægge tekster, som man bruger i sin AT-synopsis, som bilag? Det er artikler. Hvad er forresten en passende mængde af tekster? Jeg skriver i engelsk og samfundsfag og har fundet nogle artikler fra The Economist og andre aviser, og de skal bruges i engelsk. De fylder nok 3-6 sider hver. ... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægJeg har til min AT eksamen valgt fagene Mediefag B og Samfundsfag B. Jeg har udformet en problemformulering der lyder: På hvilken måde har politiske institutioner og virksomheder indgået i nuværende aftaler i forbindelse med den globale miljø og klima krise, og hvordan bliver dette skildret i nat... -
AT i psyk og dansk
ForumindlægHvis jeg i min AT opgave har benyttet mig af casestudie (som er humanistisk side af psykologi normalt) men at vi tager udgangspunkt i en obseverede gruppe og forklarer deres måde at være på gennem psykologiske teorier, fra teoretikkere såsom Giddens, Bourdeiu, Ziehe til Erikson. Kan jeg så sige,... -
AT: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i biologi og samfundsfag. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe. Indenfor biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
AT-synopsis: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i samfundsfag og biologi. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe.Inden for biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
Perspektivering???
ForumindlægJeg har aldrig før perspektiveret til de andre AT-forløb, så aner ikke hvordan man gør. Nogen der vil læse, hvad jeg har skrevet igennem? Ville være en kæmpe hjælp. Det første er bare lige hvilket AT-forløb det var, og hvad mit emne var. - AT 3.1: Dansk (A) og Samfundsfag (B): ”Mediernes dæknin... -
Samfundsfagseksamen - synopsis 24 timer d. 23/6
ForumindlægHej alle sammen Jeg trækker spørgsmål her på mandag d. 23/6 i samfundsfag hvor jeg derefter har 24 timer til at udarbejde en synopsis som jeg så skal tale ud fra til eksamen. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave den synopsis, da jeg har ret svært ved samfundsfag, og så er jeg i tvivl om v... -
SRO: Irans atomprogram
ForumindlægJeg har valgt at skrive om Iransatomprogram i Fysik og Samfundsfag. Lige nu prøver jeg at skrive problemformuleringen til opgaven og i samfundsfag har jeg tænkt mig at gøre kort rede for Irans atomprogram og den store internationale opmærksomhed osv.. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om... -
Folkevalgte fagfolk forsvinder
ForumindlægJeg har fået to artikler, der omhandler problemstillingen, at folkevalgte fagfolk forsvinder. Jeg skal skrive et læserbrev, hvor jeg skal diskutere, om det er et problem for demokratiet, at folkevalgte fagfolk forsvinder. Jeg skal anvende samfundsfagelig begreber og teorier, herunder skal jeg in... -
Hjælp til AT-problemformulering
ForumindlægHej, Jeg er meget splittet hvad angår min problemformulering til AT eksamen. Jeg har falgt at bruge fagene samfundsfag (A-niveau) og religion (C-niveau). Mit emne er 'Kampen for kønnet', og jeg skal prøve at finde en problemformulering indenfor det emne. Det der i hvert fald er sikk... -
EP - Stressede unge i det senmoderne samfund
ForumindlægJeg er ved at forberede min synopsis til mit eksamensprojekt. Jeg valgte Samfundsfag B og Psykologi B, og valgte derefter at skrive om stressede unge i det senmoderne samfund. Hvorfor unge så mange unge bliver stressede... Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke teoretikere jeg selv synes er... -
AT -Dansk/samf, kommunikationssamfúnd
Forumindlæghej :) jeg skriver om kommunikationssamfundet i Dansk/samfundsfag.. jeg er i tvivl om jeg har brugt den induktive eller deduktive metode ? jeg har ud fra undersøgelser, statistikker, tekstanalyser, Anthony Giddens teorier prøvet at belyse hvilke konsekvenser mobiltelefonens udvikling har for vore... -
Eksamenssynopsis?
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem angående en eksamenssynopsis, som jeg skal skrive i samfundsfag på a niveau. Jeg har fået nogle bilag jeg skal gå ud fra og så skal jeg inddrage noget pensum. Emnet er kriminalitet og især bande vold. Emnet er fint nok og jeg har en masse statistikker omkring ungdom...
