Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16481 til 16500 af 24089
  • årsprøve i Historie- hvordan??

    Forumindlæg
    Heej mennesker Nogle der kan svar mig på hvordan og hvorledes en historie prøve fungere efter den nye reform? altså skal op og trække og har 24 timers forberelse. skal man så selv lave problemformulering, problemstillinger. lave redegørelse, analysere,diskutere, evt. perpektivere eller ?
  • Tysk eksamen: Wiedersehen mit Vater von Isolde Heyne

    Forumindlæg
    HEj jeg skal analysere og fortolke Wiedersehen mit Vater von Isolde Heyne fordi jeg skal op i tysk eksamen. Jeg ville hører om nogle evt. havde nogle noter til denne. Hvis i har så bare send dem til denne mail: [email protected] På forhånd mange tak
  • Novelle: Experiment af Sibylle Berg?

    Forumindlæg
    Ligger nogle af jer inde med analyse/noter til novellen Experiment af Sibylle Berg? Skal skrive om den i AT i forhold til identitetsdannelse.. Så håber nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn jeg lige kan få :)
  • SDS-PAGE - Haster!!!

    Forumindlæg
    Nogen der kan finde ud af hvordan man laver en analyse af SDS-Page, jeg har vedhæftet, hvad der skal findes, men jeg ved sgu ikke lige hvordan man måler de ting, da jeg aldrig nogensinde har lavet sådan en opgave før. Tak på forhånd hvis I kan hjælpe.
  • Engelsk roman/novelle

    Forumindlæg
    Jeg regner med at skrive SRP i engelsk og samfundsfag. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der kender en engelsk roman eller novelle, som kan analyseres, med fokus på hvorvidt det hjælper at straffe forbrydere eller om hvorfor man egentligt straffer dem.
  • Er det her korrekt?

    Forumindlæg
    Er det her ikke en korrekt analyse af partiernes ideologier? Enhedslisten: kommunisme/socialisme Socialistisk Folkeparti: socialisme Det Radikale Venstre: socialisme/liberalisme Socialdemokratiet, Ny Alliance og Venstre: liberalisme Det Konservative Folkeparti: konservatisme/liberali...
  • Filosofi og historie

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at se, hvordan filosofi og historie komplimentere hinanden. Mit AT projekt handler og marxisme versus det kapitalistiske samfund i 1800-tallet, hvor jeg analysere "Det kommunistiske manifest" med udgangspunkt i politisk filosofi.
  • Dynamit

    Forumindlæg
    Hey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd.
  • Artikel

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal skrive en artikel, men i artiklen skal jeg forholde mig analyserende til et uddrag, og det har jeg svært ved at forstå? Undervejs når jeg skriver skal jeg så henvise mig til uddraget eller tager jeg helt fejl?
  • Michael Strunge

    Forumindlæg
    hej jeg har brugt for en lille smule hjælp i min analyse om Michael Strunge´s digte forklar hvordan du kan se, at Michael Strunge digte er typiske eksempler på 80ér Lyrik / storbymodernisme
  • Perspektivering til Tommelise

    Forumindlæg
    Hej, det er sådan at jeg skal lave en analyse af Tommelise til min mundtlige dansk afgangsprøve. Og er nu kommet til perspektiveringen, men jeg er helt blank, har fundet den inde i mit fordybelsesområde, så den mangler ikke, så hvis i har nogen ideer ville det være mega fedt, på forhånd tak :)
  • Tema / budskab i "Johns ekstraarbejde"

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået til lektie at analysere og fortolke novellen "johns ekstraarbejde" 1962 af Christian Kampmann . nu er jeg så gået i stå i budskab og tema, er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Politisk emne?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om et meget medie omtalt politisk emne, og give en analyse af hvordan medierne har dækket det pågældende emne. Og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om? eller hvordan jeg skal komme igang.. - Sascha
  • Mælk - Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker.
  • synopsis - citater

    Forumindlæg
    Hvor mange citater er det man skal højst skrive? Et af besvarelserne på mit underspørgsmål bliver omkring 1 side, og det synes jeg er for meget. Det skyldes at jeg analysere og inddrager nogle citater. Har prøvet at forkorte det ned
  • Unser Eduard

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak...
  • Løsrivelse af Edward Munch

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og skal til danksk eksamen den 6 juni. Jeg har trukket fordyblesesområdet "kunstbilleder" og har valgt billedet "Løsrivelse " af Edward Munch. Er der tilfældigvis nogle , som ligger inde med en analyse af dette billede, som jeg kan bruge til inspiration? :)
  • Grim og dum berettermodel

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg er igang med at analysere "grim og dum" af Gretelise Holm til mundtlig dansk. Men kan simpelthen ikke finde ud af,om der er en udtonning eller ej? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!
  • intet implicit formål??

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en at skrive en analyse af Poul Henningsens kronik, så jeg er lidt i tvivl om der er et implicit formål eller ej. Hvordan kunne man formulere sætningen, ved at sige der ikke er noget implicit formål og det er kun det eksplicitte man kan se, da det er en kronik??
  • Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte