Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16501 til 16520 af 23877
-
Titel forståelse
ForumindlægHej. Jeg skal analyser teksten: Der Froschkönig oder der eiserne Henrich også bedre kendt som Frøkongen eller jernhenrik af Brøderne Grimm Problemet er at jeg ikke fortstår hvad titlen skal betyde i forhold til teksten. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? :) -
Tv-reklame - reklamespørgsmål.
ForumindlægJeg ville høre om der var nogle der kunne forklare begreber REKLAMESPOT, da jeg ikke selv er indforstået med det. Jeg skal svare på '' hvad gøre reklamespottet specielt eller anderledes?'' Jeg skal analysere en reklame (sydbank tv-reklame) Så reklamespot anyone? -
Dansk mundtlig eksamen imorgen!!!!!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? Er virkelig på skideren, skal op i dansk mundtlig imorgen, og kan bare ikke finde ud af det. Jeg skal analysere en novelle af Kim fupz Aakaeson " løven" - Håber der er nogle der kan hjælpe mig.. -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
Tendens (valgbrev/partiprogram)
ForumindlægHej, Jeg skal lave kildekritisk analyse af "Paris' Valgbrev, 1789" i forbindelse med Den franske revolution. Jeg kom til at tænke på, om et partiprogram kan have tendens? I så fald, hvordan/hvordan det kommer til udtryk? -
valg af novelle - Sorg
ForumindlægHej, jeg skal lave et oplæg om en selvvagt novelle, men jeg har svært ved at finde en der er interesant og fin nok at analysere. De eneste 2 krav der er at den skal være mellem 5-10 ns, og omhandle sorg. nongle forslag? :)) -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej nogle der kan analysere denne sætning for mig? Juli hat nämlich selbst eine Tätowierung von einer Sonne auf dem Rücken und will gern zufällig Daniel treffen. Tak! -
Et dukkehjem
ForumindlægHej med jer ;) Sidder lige med en mundtlig dansk årsprøve til imorgen, jeg har analyseret og fortolket "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen, men har en del problemer med at finde en perspektivtekst. Perspektivteksten skal være fra det moderne gennembrud. Nogen der har nogle gode ideer? På fo... -
Kanslergadeforliet
ForumindlægHej jeg skal finde en kilde og besvare spørgsmålet ved at analysere kilden, og sådan besvare den. Jeg kan virkelig ikke finde ud af det nogle der please kan hjælpe. Hvilken betydning får Kanslergadeforliget for Velfærdstaten? -
Chicken Dansk FSA
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har om Chicken i DANSK FSA, og skal analysere den og perspektivere den. Jeg har læst på DR at den er udgivet i 1987, og et andet sted 1993. Nogle der ved hvornår den er udgivet. Hvad for en novelle er det hvis det er sidst i 80erne? Det er jo ikke en 90er novelle så?? På for... -
Darwin/engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg i AT har søgt at undersøge om Darwins tipoldebarn i et af hendes digte formår at beskrive Charles Darwins metode vha. analyse af digtet, hvilken metode er så anvendt; den biografiske, nykritiske, sociologiske eller ideologikritiske? -
Arkitekturanalyse noter?
ForumindlægJeg søger noter om emnet "arkitektur" fra oldtidskunstskab, specielt vil jeg gerne vide, hvad man under "analyser og fortolk" skal gøre, hvis jeg kommer op i arkitektur, i netop oldtidskunstskabseksamen. -
Billedanalyse
ForumindlægHej, jeg har noget billedanalyse for til på Fredag... Menøøh, har lidt svært ved det, så det ville være dejligt hvis der var nogle der kendte nogle nemme billeder at analysere (4 Stk.: Surrealisme, Naturalisme, Impressionisme og Ekspressionisme) og det er til 9. klasse På forhånd tak! :) -
hjæælp
Forumindlægjeg skal til historie og har lavet følgende problem formulering ? er der nogen som kan rette den hvis der er behov for det osv og evt hvad jeg mere skal komme ind på Hvad er velfærdsstat og hvordan har den udviklet sig? redegør for det danske velfærdsstaten analysere hvad der er fordel og ule... -
Musikanalyse
ForumindlægHejsa dejlige mennesker Der skulle vel ikke være nogen der ligger ind med en musikanalyse af Mozart klaversonate nr. 16? Og jeg mener ikke en analyse i punktform, men en med en masse lækre beskrivelser. Det ville være en gigantisk hjælp! >Renée -
Historie 24-timer? spørgsmål..
Forumindlæghej, hvordan foregår 24-timers historie eksamen? Jeg ved at man trækker en tekst på omkring 8 normal sider, og så et par kilder? Men hvad skal man gøre med dem? Skal man redegøre, analysere og fortolke de 8 normalsider? og lave kildekritik til de sidste par kilder? Eller hvordan? -
Ond i sulet og berettermodellen
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at analysere Neja Aidts novelle "Ond i sulet," og jeg har lidt problemer med at sætte den ind i berettermodellen. Er der nogen der kender til novellen, som kan hjælpe mig lidt? ;) -
Homers iliade - Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, hvor noget af det jeg kan komme op i er Homers iliade. Jeg ville derfor høre, om der er nogen som har en analyse/fortolkning af sangene 1, 15, 16, 21 og 22? Håber der er nogen som kan hjælpe :)! -
Hvilken tid - Cecil Bødker
ForumindlægHejsa. Skal til prøveeksamen på torsdag, og der skal jeg have lavet en analyse af Vædderen. Jeg er okay i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken litteratur tid Cecil Bødker skriver i. Er der nogen der kan hjælpe, for jeg synes ikke jeg kan finde ud af det... -
Eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op i old imorgen, og er ret nervøs, er forvirret hvordan det foregår? Skal man læse teksten og så analysere det? Min lærer sagde husk at vi ikke skulle referere det, men det kan jeg ikke lade være med. Er ret lost. :(
