Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16541 til 16560 af 24089
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • anderledeshed filmklip/kortfilm

    Forumindlæg
    jeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i.
  • Filmreklamens opbygning

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering, hvor jeg skal lave analyse. Der skal der bl.a. indgå opbygning af reklamen. Jeg kan kun finde en skabelon til en billede reklame, men det er jo ikke det samme. Håber på at jeg kan få noget hjælp for jeg er lidt blank lige nu. På forhånd tak :)
  • I Am Here - Jesper wung-sung

    Forumindlæg
    hej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta...
  • Nogen der vil læse min opgave?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Vilel høre om der ikke var en venlig sjæl, der måske havde lyst til at læse min analyse og fortolkning af Stefan Andres' "Tørdokken" igennem? på forhånd tusind tak :-)
  • Emne til srp, nogen der kender til det?

    Forumindlæg
    Så fandt jeg endelig et emne i engelsk og dansk i srp. Musicals som litterær genre hvor jeg måske skal analysere west side story, men ville lige høre om der er nogen der kender til den eller selve emnet og evt har skrevet om det?
  • the go between themes....Haster!! :o

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/
  • A Kiss Before Dying....

    Forumindlæg
    Hej..i studieretningsprojekt skal jeg arbejde med Ira Levins roman ' A Kiss Before Dying' som skal analyseres med psykologisk vinkel på. Kan ikke finde noget på det på nettet.. :( Er der nogen, der kan hjælpe, eller bedrage med noget.? D
  • AT 2013 kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft.
  • hjælp til at finde en god bog

    Forumindlæg
    Jeg skal begynde og finde en bog. som jeg skal analysere den i dansk. jeg læser Hf. er der nogen der kender til en god bog en kærligheds bog- kendt dansk forfatter der skal ikke være for mange sider. få sider - da jeg har kun 2 uger til at læse i den.. på forhånd tak.
  • Synopse - mangler tekst

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak!
  • Odalisk Skønhed

    Forumindlæg
    Hej ;) Er der nogen af jer derude der har læst og analyseret Odalisk Skønhed af Rudolf Broby-Johansen?? Jeg kunne nemlig godt bruge lidt ekstra hjælp, da jeg sidder med min 2. års opgave og har om ekspressionismen med henblik på Broby-Johansens digtsamling 'Blod'. Mvh.
  • Diffraktionsmønster

    Forumindlæg
    Hvordan kan man analysere 2D diffraktionsmønster? Hvis du har erfaring med det, skriv i denne tråd eller en personlig meddelelse til mig. (Man bestråler et materiale, hvis overflade har en bestemt og homogen struktur. Lyset bliver splittet i forskellige ordens numre som det kendes fra de 1D forsø...
  • I have a dream - hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet en sproglig analyse af Martin Luther Kings tale ,,I have a dream" på ca. to sider. Jeg mangler hjælp til at rette opgaven for gramatiske fejl. Nogen der kan hjælpe? Hilsen Maria.
  • Starter "Hvor er Dorothy?" med "in media res"?

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal snart til afgangsprøven i dansk, og jeg har valgt at analysere novellen "Hvor er Dorothy" af Peter Mouritzen, og jeg tror nok at den starter i in media res, men jeg skal bare være helt sikker inden jeg skal op til prøven... er der nogen der ved det??
  • Det er ikke min mand - Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en essay til i morgen og ligger syg, så min hjerne fungere ikke så godt. Er der nogen der har en analyse og/eller fortolkning af novellen “Det er ikke min mand?" eller bare har nogle tanker omkring den? Det ville hjælpe super meget, at få andre synsvinkler også!! Tusinde t...
  • Ude af sit gode skind af Svend Åge Madsen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket identitet og har derfor valgt at analyser og arbejde med teksen ude af sit gode skind af Svend Åge Madsen. - Jeg mangler en tekst at kunne perspektivere til, har i nogle ideer?
  • Synopse

    Forumindlæg
    Hej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :)
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Hej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :)